Szerintetek a Red Bull a turbókorszakban is domináns lehet?
a Red Bull nem motorgyártó. Ha a szállítója sikeres lesz, akkor ők is.
De láttunk már olyat az F1-ben, hogy egy címvédő csapat összesen 5 pontot szerezzen következő évben.
#2 eléggé sok változás lesz karosszéria téren is keskenyebb első szárny, alacsonyabb orr 1 kipufogó nyílás stb.
A kérdezőnek meg a többire reagálva első évbe azért lesznek nagyobb különbségek is a motorokba, mert ilyenkor nagyobb ingás engedélyezett( mondjuk az is kb tized milliméterekbe mérhető xDD ). De ez nagyon többtényezős dolog, az tény hogy itt már a szabály korlátozások miatt pl. az ERS rendszer működése lehet, hogy nagyobb mértékbe meghatározó lesz, mint maga a motorblokk közti eltérések. Aztán az aerodinamikai módosítások terén is rengeteg változás lesz ki mibe nyúl bele ( bár Adrian Newey révén karosszéria téren nem fognak perifériára szorulni *). És akkor ott van még az, hogy melyik pilótának mennyire fekszik az új motorformula, aki az elején ráérez a motor határaira az nagy előnyt szerezhet a csapatának még akár egy középszintű autóval is és bármennyire elszomorító a vettel rajongóknak ő nem tud egykönnyen alkalmazkodni mert akárhogy is nézzük nem egy tapasztalt pilóta. 2014-ben azok a csapatok fognak dominálni ahol sokat megélt pilóták vannak ( esetleg hihetetlen tanulékony és rugalmas újoncok ), és olyan csapat dolgozik mögöttük akik szintén sok mindent megéltek.
* Ez már tényleg csak annak aki nagyon bele akarja ásni magát, meg nem egy Vettel fan. Minden évben ha megfigyelitek a redbull teljesítményén tényleg Newey tervezésén múlik a győzelem egyszerűen csak azokon a pályákon uralják a mezőnyt ahol nagy leszorító erő kell a dinamikus kanyarok miatt és hát ha ezen múlik szerintem Newey még a kormányból is kicsikar leszorítóerőt. :D Ott van az első két év a lehajló szárny meg a befújt diffúzor nem vettel gyorsasága volt ott se mérvadó hanem a technikai fölény, ha hallgatod most is a csapatrádiókat a Red bullnál mindig kitárgyalják melyik kanyarba lehet nyomni a gázt is meg a féket egyszerre, mert ugye a coanda hatás miatt így nagyobb a leszorító erő.
Tehát szummázva az egészet kiszámíthatatlan, de newey miatt arra nincs esély, hogy 3-4. helynél visszább essen.
Jó ez a turbó korszak kifejezés :) De jó lenne, ha a 80as években lennénk és igazi versenyek lennének :)
Engem lassan már hidegen hagy, ki nyer, csak versenyt látnék végre megint az F1-ben és nem gumikímélős taktikázós szart. Egy fos, az ami most megy. Lassan mezei szériakocsi lesz az autóversenyzés csúcsából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!