A rally autóknál miért "pattog" a kipufogó?
Például ebben a videóban: http://www.youtube.com/watch?v=qI7f1AGVaBw&feature=related
0:53-tól
Mert az összes pattogna, ha nem lenne rajta hangtompító.
Ezen kívül versenyautóknál dúsabb az üzemanyag-levegő keverék, és a motorban el nem égett üzemanyag a kipufogóban robban be.
igazából ennek több oka is van
többek között az előző kommentelő is említette az üzemanyag levegő keverék arányát, de itt azért több dolgo is történik, pl. a ropogás mindig a gázelvételkor történik, és ilyenkor az injektor nem tudja olyangyorsan elvenni a benzin befecskendezést és az amugy is sűrű üzemanyagkeverék még dúsabb lesz, és az robbanik be a kipufogórendszerben, de ennek az az oka, mármint hoyg be tud robbanni hogy a versenyautók ugy vannak megcsinálva hogy a kipufogógáz minél rövidebb és minél kevesebb kanyar után elégje a kipufogót, és ez a rendszer annyira felmelegszik (sokszor izzik) hogy be tud robbanni az el nem égett benzingőz
Nem azért ropog gázelvételkor mert nem tudja az injektor elzárni a csapot. :D
Hanem azért mert az ALS (Anti Lag System) be van kapcsolva.
A célja az, hogy a benzines turbófeltöltős motoroknál, a turbólyukat kiküszöböljék. A keveréket gázelvételkor ahogy említették nem a munkaütem során égetik el, hanem kipufogáskor a kipufogóban. Így a turbinát "fordulaton tartja" az elégő keverék.
Környezetvédelmi szempontból nem túl barátságos módszer.
Hozzá fogják magukat láncolni, úgyhogy vigyázzatok! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!