Forma1-es váltó. Mikor milyet használtak?
A kétezres évek első felében a csapatok nagy része félautomata váltót használt, azonban nem volt tilos az automatikus váltás, amit először leginkább a felkapcsolások pontos(abb) időzítéséhez használtak: egy pilóta sosem tud annyira precíz lenni, mint a számítógép, akármennyire is figyeli és követi a váltást jelző ledeket.
Egy idő után nemcsak a felváltásokat, de kanyarok féktávjánál a lefelé kapcsolgatást is automatikussá tették. Ehhez persze tudni kellett, hogy mikor mennyit kell visszaváltani, ugyanis nagyon nem mindegy, hogy az adott kanyart hogyan kell bevenni (magas vagy alacsony fordulaton), ezt pedig az automata nem fogja tudni száz százalékosan kitalálni. A csapatok tehát jeladókat helyeztek el a pálya szélén, amik meghatározták, hogy a féktáv alatt meddig kell visszakapcsolgatni. Tehát a startot és a boxkiállásokat leszámítva telejesen automatikus is lehetett akár a fokozatok kiválasztása. Be is szüntették ezt a rendszert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!