A Forma 1 miért ilyen unalmas?
Senki nem Verstappen. Verstappen nagyon hirtelenharagú, akit nem érdekel más véleménye, nagyon nyers. Hamilton ehhez képest egy politikus, nagyon figyel a látszatra, úgy beszél néha, mint valami filozófus, eközben szinész, szinkronszinész, zenész, divattervező és előszeretettel celebeskedik és páváskodik függönyben is ha kell. Ég és föld a 2 versenyző.
De az életútjuk is. Ma már nagyon kevés az olyan versenyző aki nem jómodu vagy gazdag családból származik. Kimi és Hamilton voltak a csórók. Raikkonenéknél még pottyantós wc volt, Hamiltonéknak pedig még sisakot szerezni is luxus volt. Kimi viszonylag hamar felkerült, amint megnyerte a formula renaultot.
Hamiltonnak nagyon sokat kellett bizonyítani. Nagyon sok kart szériát megnyert, szerzett formula renault 3. helyet, aztán megnyerte a sorozatot, onnan megnyerte a formula 3-at, onnan átment az gp2-be, és azt is megnyerte. Mindent megnyert amiben elindult gyerekkora óta, így került Alonso mellé. Mesébe illő karrier.
Verstappené sem rossz, volt egy f3-as 3. helye, de az öreg Marko meglátta hogy vezet esőben a kölyök, és azt mondta, kell nekik az F1-be. Ez is nagyon szerencsés, csak más módon, és amúgy be is jött, mert Verstappen hozza a győzelmeket.
A mai pilóták közül talán még Perez az, akinek nem kikövezett útja volt, hanem saját maga kellett lerakja az utat. Ő egy pizzériában lakott jobb híján.
"Ma már nagyon kevés az olyan versenyző aki nem jómodu vagy gazdag családból származik. "
Az F1 mindig is a gazdag versenyzők sportja volt. Hsmilton sem volt csóró. Amikor kitweetelte egyszer hogy ő milyen nyomorban nőtt fel azok akik abban a házban laknak ahol felnőtt beengedtek egy stábot. 2 szintes 160 négyzetméteres 4 hálószobás ház medencével. A csóróság nem ott kezdődik. Raikkonnen dettó. Apuka kőgazdag vállalkozó volt. Schumacher az egyetlen akinek nem voltak gazdagok a szülei az apja gokartpályàn volt gondnok. De volt a családban gazdag aki tàmogatta.
#20
Szerintem a dominancia, az dominancia. Kicsivel talán több az izgalom, ha 20 versenyből nem 18-at, hanem csak 12-t nyer meg az ügyeletes sztár, de az alaphelyzet nem változik: minden ilyen korszakban az volt a meghatározó érzés, hogy még ha látszólag meg is inog a menő csapat és a menő pilótája, úgyis vissza fogják tornázni magukat, többnyire még az adott futamon, de még ha nem, akkor is messze ők fogják a legtöbb babért learatni, mások meg osztoznak a maradékon (ez is jellemző volt a Merci-korszakban, hogy bár arányaiban nem nyertek meg annyira sok versenyt, de nem volt egyetlen komoly kihívó, hanem mindig valaki más ugrott a lepattanóra, hol valamelyik Ferrari, hol valamelyik Red Bull, stb.).
A pontok alapján történő összehasonlításnak egyébként szerintem nem sok értelme van, tekintve, hogy mennyire eltérő pontozási rendszerek voltak az idők során (pl. jelenleg ha győzelem helyett csak második vagy, a győztesnek járó pontszám 72 %-át kapod, ez az előző rendszerben 80 %, az azelőttiben 60 % volt).
Győzelmek arányát tekintve egyébként 2020 volt Hamilton legdominánsabb éve (17 futamból 11-et ő nyert).
"A mai pilóták közül talán még Perez az, akinek nem kikövezett útja volt, hanem saját maga kellett lerakja az utat. Ő egy pizzériában lakott jobb híján."
Pérez apja parlamenti képviselő és üzletember, aki fiatalon maga is belekóstolt a versenyzésbe.
Időről időre felröppennek mítoszok a nép szegény gyermekeiről, valójában nagyon kevés olyan F1-es versenyző van, aki nem származik gazdag családból. Hamilton is csak félig-meddig kivétel. Hiába hogy az apjának komoly erőforrásokat kellett mozgósítania, az ő családja is átlag feletti jómódban élt, az a bizonyos jelzáloggal terhelt ingatlan egy sokszobás kertesház volt.
Pont az a kicsi hiányzik az idei évből. 2020-ban az a Mercedes nagyon jól sikerült, de így is 4 csapat nyert 5 versenyzővel. És még volt pár Ham győzelem is ami elég érdekes volt, persze a körülmények miatt, vagy mások miatt.
Idén ezekre minimális az esély, és nagyon hiányzik pár ilyen levegővétel a szezonban, pár futam ami megtörné 3-4 futamonként ideiglenesen a dominanciát, akár szerencse vagy bármi más miatt. Ezért volt kényelmesebb 1-1 Mercedes év külön külön.
25
Ahhoz képest amikor Mclarenes neveldébe bevették már többszörös brit gokart bajnok volt ami nem két fillér. Maradjunk annyiba hogy egy mélyszegénységben élő gyereket sem visznek le gokartozni meg szülőknek nincs 8-10 millió Eurója a gyereket az F1-ig eljuttatni.
Nem volt mélyszegény, de autóversenyző szintjén ettől szegényebb ember nem tud bejutni. Arra volt pénz, hogy induljanak a szezonba, arra már nem volt pénz, hogy versenyezzen is minden futamon. Ez az alja, ha valaki autóversenyző akar lenni, akkor versenyeznie kell. Hamilton éppen, hogy tudott. Az apjának volt 4 állása, így évente 20ezer fontot rátudtak fordítani a versenyzésre, ami épp elég volt valamire. Ekkor Hamilton még rosszabb körülmények között élt az anyjával.
Aztán majd átkerült az apja házába, amiről szó van, közbe nyerte a sorozatokat, az apja zálogba tette a házát, hogy tudjanak versenyezni, és ekkor jött Ron Dennis 1998-ban, aki szerződést adott Hamiltonnak.
2001-ben pedig elkezdődött a felnőtt karrierje, eddig élt abban a házban.
Nem volt koldus az tény, de nagyon nagyon ki volt centizve az a pénz, amiből még épp elkezdhető egy karrier, ha dupla vagy semmit játszol és felteszed rá az életed és a házad.
Az ilyenek nagyon ritka, főleg manapság.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!