Van valahol valami összefoglaló a Forma-1-es csapatok evolúciójáról?
Valami rövid leírást, táblázatot keresnék, mert már nem tudom követni, hogy az egyes csapatok kikből kivé alakultak át. Van ilyen?
Van a Ferrari. Ez tiszta sor, ők mindig Ferrari voltak.
Van a McLaren, ami volt McLaren-Mercedes is egy időben, ma meg már ez két külön csapat.
A RedBull, ha jól rémlik a Jaguárt vásárolta fel és végülis annak a jogutódja.
Volt régebben BAR-Honda, meg Jordan-Honda. Velük mi lett?
És a Minardival?
Volt valami Arrows is, meg rémlik hogy volt valami balhéjuk is. De már nem emlékszem mi lett velük.
Volt a Sauber, egy ideig BMW-Sauber néven. Velük mi lett?
Ha már itt tartunk volt BMW és Toyota csapat is, de ők is "eltűntek".
Meg a mezőny hátsőbb traktusaiban mindig voltak kavarások. Csak néhány ami eszembe jut, de ma már nincsenek is ilyen nevű csapatok: Force India, Caterham, Marussia, stb... meg ezer féle névre keresztelt "vörös bika", bár lehet ezek mai is vannak.
Szóval én már nem tudom követni, meg amit tudtam is, már régen volt, elfelejtettem. Van ezekről valami leírás?
Ilyenre gondoltam, szuper!
Köszönöm.
Vannak itt érdekes dolgok. Pl. arra már nem is emlékeztem, hogy a Mercédesz a BAR-Hondából lett, akik annak idején annyira nem remekeltek.
Én régóta követem az F1-et, amire én emlékszem ezekből:
A Red Bull igen a Jaguárt vásárolta fel 2004 után
A BAR-Honda később gyári Honda csapat lett, aztán ők 2008 végén kiszálltak az eredménytelenség miatt, eladták Ross Brawn-nak a csapatot, tehát belőlük lett a Brawn GP 2009-ben (ezzel nyert ugye Button VB címet), majd ők lettek a gyári Mercedes csapat 2010-től.
A Minardit felvásárolta a Toro Rosso 2005 után (ők most az Alpha Tauri)
A Jordan-Honda ők kb. évente váltották a motorszállítót, volt nekik partnerük a Toyota is, meg a Cosworth is, őbelülük lett 2006-tól a sereghajtó Midland F1 csapat, majd azév végén általakultak Spyker-ré, 2007-ben Spyker volt a nevük, szintén a mezőny végén, telt narancssárga autóval, majd 2008-tól ők voltak a Force India. Ők most az Aston Martin 2 éve (meg volt még egy átnevezés, Racing Point-tá, asszem 4 évvel ezelőtt)
Az Arrows 2002-ben megszűnt, csődbe ment, a szezon utolsó pár futamán asszem nem is indultak, nekik nem is lett jogutódjuk, asszem a felszereléseiket felvásárolta akkor a Minardi
2009 végén a BMW visszaadta a Sauber csapatot az eredeti tulajdonosnak, Peter Saubernek, így ők utána újra csak "simán" Sauber voltak pár évig, most ők az Alfa Romeo kb. 4-5 éve már.
Külön BMW csapat az előbb említett BMW Sauberen kívül nem volt, asszem a Williams-nek volt még motorszállítója a BMW a 2000-es évek elején pár évig.
A Toyota csapat 2009 végén kiszállt az F1-ből, mert nem tudtak olyan eredményeket hozni, amit elvártak maguktól. Jogutódja nem volt.
Aztán igen, 2010-től csatlakozott pár sereghajtó, mezőny végén körözgető csapat, az egyik akkor a Lotus F1 volt, őbelülük lett a Caterham utolsó 2 évre, mivel a Lotus egy időben a Renault-tal állt össze (akkoriban volt a kalsszikus fekete-arany festésük), a Marussia is volt minden, kezdetben tán Manor néven voltak, aztán Virgin néven, majd utána lett Marussia. Meg volt még a HRT ők húzták a legrövidebb ideig, de mindhárom kiscsapat folyamatosan küzdött, hogy talpon maradjanak, és el is fogyott pár év után mindenhol a pénz, és lehúzták a rolót.
A "vörös bika" az meg a Red Bull-nak a beceneve :D
Köszönöm, jó ezekre visszagondolni, kicsit nosztalgiázni.
Nem véletlenül fogalmaztam meg "vörös bikaként", mert van pár csapar ilyen néven: Red Bull, Toro Rosso, de még az Alpha Tauri is hasonlít rá.
Igen BMW-Williams volt a 2000-es évek első felében, amikor Montoya és Ralph Schumachernek nem is ment rosszul, volt pár futamgyőzelmük, kicsit meg tudták szorongatni a Ferrarit, ők voltak a második erő. Ez a táblázatban nem is jól van. A BMW volt a motorszállító, a kaszni meg a Williamsé. A 2000-es évek közepén ők jöttek ki a furcsa "rozmárorr" megoldással az autó elején. Ezek most így eszembe jutottak. :)
Igen a 2004-es Williams volt olyan furcsa emlékszem én is :D
Nem ez volt az egyetlen ilyen furcsa megoldás, a 2012-es szezonban pedig "kacsacsőrű emlős" orra volt majdnem az összes csapat autóján a lépcsőzetes felépítéssel.
Rá néhany évre meg talán a Lotusnak volt ilyen villa szerű orrkúpja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!