Van valami oka, hogy míg a britek pl. kiemelkedők az autósportban, a japánok például pedig kevésbé sikeresek?
Európából könnyebb bekerülni, ott vannak a fő nevelőszériák. De a németek is jók, az előző évtizedet ők vitték.
Perez is Európába költözött gyerekként, egy étteremben lakott.
Japánokat most nyomatják, mindenáron akartak egy versenyzőt a Honda miatt. Tsunoda bekerülése emiatt nem volt kérdés, és nem is volt rossz az F2-be, de ha nem alkot valamit, akkor mehet haza, aztán talán jön majd a másik F2-es, Iwasa.
Egyébként a japán kultúra is változik, az egyre újabb generációk náluk is másképp állnak hozzá (még ha lassabb is a folyamat).
Nem is olyan rég még senki japán nem volt, aki normálisan körbe tudott volna menni a pályán. A nyolcvanas években a Lotus csapat azzal a feltétellel kapott Honda-motorokat, hogy az egyik ülést az általuk preferált japán versenyző, a legerősebb japán szériában évek óta verhetetlen Satoru Nakajima kapja. Belőle lett a történelem első teljes évadra szerződtetett japán Forma 1-es pilótája, és a csapattárs (akkor még bajnoki cím nélküli) Senna teljesen hülyére verte: abban az évben, amikor a brazil nyert 2 futamot és 8-szor állt dobogón, Nakajima egyszer sem, és a hatodik helytől járó pontszerzés is 4 alkalommal sikerült neki.
A kilencvenes években Nakajimáénál alig magasabb szintű japán versenyzők próbálkoztak, de róluk legalább már annyit el lehetett mondani, hogy nem 33 évesen teljesítették az első F1-es versenyüket.
Sato volt az első, akinél már lehetett látni a potenciált és hogy nem véletlen van az F1-ben, csak sajnos elég Maldonado-módra alakult a tanulási görbéje: hiába az alkalmanként szélvészgyors tempó és harcias küzdőszellem, ha a teljesítmény kiegyensúlyozatlan, és több éves tapasztalattal sem igazán sikerül ráérezni, hol kezdődik a pálya széle illetve az ellenfelek autója.
Azóta pedig Kobayashi révén még magasabbra került a léc. Szóval szerintem idő kérdése és lesz kiemelkedő, futamokat nyerő, akár bajnoki címért harcoló japán pilóta a Forma 1-ben.
Miért pontoztátok le az 5-öst gyökerek? Ennyi ostoba bunkó embert mint ami itt van nem találni máshol a világban. Ez magyar sajátosság, ahogy a gülyés főzés is.
Angliában nagy a kultúrája az autóversenyzésnek. Na és a repülést se felejtsük el, abban is elég nagyokat alkottak!
A braziloknál meg a foci megy jobban.
A japánoknál nincs akkora hagyomána at autóversenyzésnek. Nincs meg az a kultúra amiben már csecsemő kora óta nevelkedhetne egy leendő pilóta. Ahogy nálunk sincs. Van néhány kiemelkedőbb versenyző, de azok között is sok a fizetős mint a tényleg a tehetsége alapján bekerülő.
"Miért pontoztátok le az 5-öst gyökerek? Ennyi ostoba bunkó embert mint ami itt van nem találni máshol a világban. Ez magyar sajátosság, ahogy a gülyés főzés is."Ű
Én azért pontoztam le, mert egy túlzottan leegyszerűsítő, gyenge hasonlatnak tartottam. Remélem, fel tudod dolgozni anélkül, hogy mindenkit ostoba gyökérnek címkéznél.
"egy túlzottan leegyszerűsítő, gyenge hasonlatnak tartottam"
Tehát igazam volt, tényleg buta vagy. 🤷♂️
És még büszkélkedsz is vele. 🤦♂️
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!