Forma-1-ben miért nem mutatják a baleseteket addig, amíg nincs visszajelzés a versenyzőről?
Aki nézte ma a Forma-1-es Brit nagydíjat végig, láthatta, hogy Zhou bukása után nagyon hosszan abszolute semmit nem mutattak. Nem ez az első ilyen eset, és mindig azt mondják a kommentátorok vagy valami olyasmit, hogy addig nem mutatják, amíg nem győződtek meg róla, hogy nem sérült meg.
Múltkor amikor Mick Schumacher bukott a szaudi időmérőn - akkor is már-már irreálisan hosszú idő eltelt mire mutattak egy visszajátszást, közbe meg kiderült, hogy semmi baja nem is volt, azért tartott a mentés nehezen, mert az autó megsérült túlságosan, és már-már azzal hozták rá a frászt a nézőkre, hogy sokáig semmit nem mutattak. (A futamon is csak azért nem indult, mert a Haas spórolni akart az alkatrészekkel.)
Érdekelne a dolog háttere, vajon ez miért lehet így? Talán ezzel akarják izgalomban tartani a nézőket? Vagy valami jogszabályi/törvényi háttere van?
Félreértés ne essék, én sem azt szeretném nézni premierplánban, ahogy neadjisten haldoklik (szerencsére nem), meg szenved egy versenyző, meg küzd a fájdalomtól, de ugyanakkor ilyen baleseteknél miért nem lehet pl. 1-1 távoli képet odakapcsolni, amin lehet annyit látni h zajlik a mentés, vagy pl. a baleset pillanatának rádióbeszélgetését a csapat felől, hogy visszajelzett-e a versenyző, stb- Esetleg 1-1 távolabbi visszajátszást, hogy egyáltalán mi történt. (pl. nem az érintett versenyző, hanem egy másik fedélzeti kamerájából). Aztán ha jelzett a versenyző h jól van, akkor mutatni az összeset, meg magát a versenyzőt a baleset után.
Régebben ezek nem voltak így eltitkolva, pl. aki régóta néz futamot, emlékezhet h anno Ralf Schumachert is simán mutatták a 2004-es Indiannapolsi bukásnál hogy körökön keresztül próbáljak kiszedni, miközben a testvére ott autózik el mellette, vagy amikor Massát fejen találta a rugó a Hungaroringen, pedig ő se volt jó állapotban utána...
És még valami ami részben kapcsolódik a kérdéshez: az utóbbi 2-3 évben az ilyen piros zászlós időmérő meg futam megszakításoknál azt se nagyon mutatják, hogy mentik az autót, takarítják a törmeléket meg a pályát, rendezik a gumifalat, stb. Helyette végig azt lehet nézni ahogy mindenki unottan ül, meg beszélget a boxban, várva az újraindításra. Pl. ma is. Az miben érdekesebb a takarítástól?
Kíváncsi lennék ezeknek a dolgoknak a menetére, illetve miértjéte. Van aki tudja esetleg a választ?
Egyrészt teljesen egyetértek a szándékkal, amit előzőek írnak, másrészt viszont semmi értelmét nem látom, hiszen a youtubera seperc alatt felkerül minden. Ennyi erővel azokat is torolbi kellene. Mert miért "jobb", ha fennhagynak evekig, évtizedekig egy videót egy balesetről, raadasul lassítva, kikockázva, amiről köztudott, hogy az illető belehalt?
Amúgy meg a pályamunkásokat simán mutathatnak munka közben. De szerintem akar a balesetet is egy olyan szögből, ami informatív, de nem szenzációhajhász.
Emlékezz vissza a közelmúltban Grosjean balesetére. Kívülről nézve elég brutális volt és nem egyszer visszaismételték akkor az esetet. Ott már a pilóták is felszólaltak a végén, hogy nem kellene ennyiszer mutatni, miközben ők is látják a közvetítéseket és utána ilyen képekkel a szemük előtt ülnek vissza az autóba. Természetesen ők is emberek, de vannak annyira profik mikor visszaülnek akkor teljes fókusszal ott vannak újra.
Szóval én úgy tudom, hogy ez indította el ezt a fajta közvetítési struktúrát, mert kb azóta nem látni azonnali ismétléseket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!