Az hogy lehet, hogy Hamlíton tavaly hasíott, most meg majdnem az utolsó?
Nem pusztán az autó. Idén Hamilton nem találja a helyét, gyakran veri őt Russell.
Szerintem elvesztette a motivációját, vagy valahogy szétesett fejben. Ez egyébként önmagában nem lenne rendkívüli, a nagy bajnokok közül is szinte mindenkinek volt ilyen éve (az "igazi" 1991-2006 közti Schumacher volt az egyedüli kivétel, neki viszont többnyire annyira gyenge vagy megtört csapattársai voltak, hogy fel sem tűnt volna, ha leereszt, akkor is könnyedén verte volta őket). De nem kizárt, hogy Hamiltonnak közel a pályafutása vége, a reflexei sem a legfiatalabbak már, és talán a divatvilág vagy más lehetőségek jobban foglalkoztatják, mint az F1, ahol egyrészt már hülyére nyerte magát, másrészt a legutóbbi címet botrányos körülmények közt veszítette el. Kár, pedig nagyon kíváncsi lettem volna, mit tud Russell egy jó formában vezető Hamilton ellen.
A Mercedes 2014-re végre össze tudott rakni egy brutálisan gyors, ütőképes kocsit, és mivel 8 évig nem voltak jelentős szabályváltozások, apróbb fejlesztésekkel végig az élen tudott maradni a csapat. Idén viszont gyökeresen új karosszéria-szabályok jöttek, minden csapat a nulláról kezdhette az autója tervezését és építését, ráadásul bevezették a költségplafont is, tehát azt a pénzösszeget, aminél a csapatok nem költhetnek többet a fejlesztésekre! Tehát egy teljesen új és nyitott küzdelem lett a felkészülés, amiben a Mercedes most nem találta el a megfelelő konstrukciót!
Ráadásul a motorerőből is veszítettek: a környezetvédelem miatt a szabályok az eddigi 5%-ról idén 10%-ra növelték az üzemanyag bioetanol-tartalmát, ami viszont kevésbé ég hatékonyan a benzinnél, így jelentős lóerőket lehet veszíteni! A motorszabályok még nem változtak, de a fejlesztésükkel kompenzálni lehet a lóerő-veszteséget, ami a Mercedesnek szintén nem sikerült, míg a Red Bull (Honda) viszont stabilan tudta tartani, a Ferrari pedig olyan fejlesztést talált, amivel inkább még le is dolgozta a tavalyi lóerőhátrányát!
Jó autóval könnyű hasítani, de ha nem jó kocsi van alattad, akkor csak küzködsz! De Hamilton is inkább csak 2020-ig hasított magabiztosan, tavaly viszont a karosszériával a Red Bull is, és a motorral a Honda is olyat alkotott, amivel a Mercedes végre komoly ellenfelet kapott, az év első felében nem is tudtak mit csinálni a Red Bullal szemben, a második felében is inkább csak trükkös fejlesztésekkel zárkóztak fel, amiknek szabályossága erősen vitatott!
7es vagyok. annyival kiegészíteném, hogy ha csak a tudást és a tiszta tehetséget nézzük, illetve azt, hogy egy top istállóban mennyire bírta valaki a kezdeti nyomást max 5 helyre fér be nálam
Seb, max, Nando es Charles is előtte van ilyen szempontok alapján nálam
Szerintem Hamilton örökre beírta magát a top pilóták közé, akkor is, ha többé már nem képes top teljesítményt nyújtani. Rengetegszer bizonyított, és nincs szégyellnivalója: más bajnokokhoz képest sokszor nagyon erős csapattársakkal került össze, akik maguk is világbajnoki alapanyag voltak, közülük egyszer hajszállal legyőzte Button, egyszer pedig Rosberg, mindketten nem kevés szerencsével. Az, hogy már nem feltétlen motivált a versenyzésre, nem pusztán érthető, hanem lassan már-már időszerű.
A "szuper autóval hülyére nyeri magát, amúgy viszont nem nagy szám" sokkal inkább illik Vettelre. Akinek az első gyenge év még belefért, előfordul (bár neki még az életkor sem volt mentség, 27 éves volt ekkor Seb), de hogy pár évre rá megint szétessen, és azóta csak a szerencsétlenkedés menjen, az négy bajnoki cím birtokában egyszerűen nem fér bele. Sokkal ígéretesebbnek tűnt fiatalon.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!