Az Alfa miért nem Illottot, Piastrit vagy Schwartzmant igazolta le jövőre Raikkönen és Giovinazzi helyett? Vagy akár Hülkenberget? Ti kit igazoltatok volna le a helyükben?
Ha már Giovinazzit mindenképp kidobják (amúgy szerintem ő elfért volna még 1-2 évet), akkor Bottas mellé miért nem Callum Illottot, Oscar Piastrit vagy Robert Schwarzmant igazolták le? Sokkal tehetségesebbek mint a kínai akit fogalmam sincs mire fel ültetnek be jövőre. Illott már évekkel ezelőtt bizonyított, Schwartzman szintén elég sok jó eredménnyel bír, Piastri meg most nyerte meg az F2-t, mégse kapott ülést jövőre. A kínai mit nyert? Semmit. Hülkenberg is megérdemelte volna az utolsó esélyt, tavaly is mindösszes két versenyen ülhetett be mégis mutatta hogy még mindig elég jó lenne az F1 szinthez. Ehelyett lassan Ázsia kupa lesz az F1-ből is, japán meg thaiföldi után már kínai is lesz, pedig nála sokkal jobbak nem kapnak esélyt. Szomorú látni hogy Mazepin, Tsunoda után újabb ballaszt versenyzővel töltik a mezőnyt, miközben rengeteg tehetség partvonalon kívül marad.
Ti az Alfa (vagy úgy en bloc az F1) helyében kit raktatok volna be Bottas mellé?
Egy ideális vilégban teljesen igazad lenne. A gond az, hogy nem csupán teljesítmény alapján kerül valaki F1be, hanem pénzt (szponzorokat) is kell tudnia hozni, hogy egy olyan kis csapatot finanszírozni tudjon mint az Alfa. Ezért van annyi gazdag, de alapvetően kevésbé tehetséges pilóta F1ben.
Ettől függetlenül engem is nagyon zavar az, hogy egy Piastri képességű pilótát kispadra ültetnek, meg úgy általában az, hogy ha valaki megnyeri az F2-t, többé nem versenyezhet ott, viszont F1ben sincs garantált helye. Mindeközben Mazepin minden botrány és tiltakozás ellenére is versenyzik, mert tudja finanszírozni a Haast. Szomorú, de így működik.
Szerintem az is szempont volt, hogy legyen végre kínai versenyző a Forma-1-ben, így további kínai rajongókat is szerezhet a sportág. Bár nyilván a teljesítmény az elsődleges, a sokszínűség sem elhanyagolható.
Amúgy Piastrira szerintem nagy jövő vár, még ha nem is most, de pár éven belül már az F1-ben láthatjuk majd őt. Nagyon drukkolok neki, hogy az ilyen pilóták esélyt kapjanak, de azért Zhou-t se írjuk még le!
#6 Hülkenberg egy időben, a 2010-es évek első felében tényleg nagyon jónak tűnt, legalább kb. olyannak, mint most Leclerc vagy Norris. A 2010-es brazil pole pozíciója valóságos szenzáció volt, de egyébként is általában több tizedet vert körönként a csapattársaira. Viszont pont ebben az időben nagyon telített volt a mezőny jó versenyzőkkel (2012-ben hat világbajnok volt a mezőnyben! - mondjuk Schumi már csak levezetett), és az összes jobb csapatnak megvolt a maga bejáratott menő versenyzője, a Red Bullnak ott volt az akkor még az évtized pilótájának tűnő Vettel, a Ferrarinak Alonso, a Lotusnak Räikkönen, a McLarennek majd Mercedesnek Hamilton. Hülkenberg akkori csapatai pedig nem egyszerűen nem voltak nagy csapatok, hanem konkrétan a mezőny hátsó felében kullogtak konstrukciót tekintve.
Később aztán érezhetően beleszürkült a mezőnybe, 2014-ben még alaposan elverte Pérezt mind az időmérőkön, mind, a futamokon, a következő években viszont már nem, és utána már csak árnyéka volt önmagának.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!