Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » A szabályokra mindig fittyet...

A szabályokra mindig fittyet hányó Maxi Verstappen titokban Berki Krisztián fan? Vagy honnan jött neki, hogy verseny közben büntető fékezzen?

Figyelt kérdés
2021. dec. 5. 23:25
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%

#10 Hamilton ugyanígy keverte a szart 2008-ban Spában: Räikkönennel csatázva levágta a buszmegálló-sikánt, majd a célegyenes közepén visszaadta a pozíciót, de így olyan szorosan és olyan sebességgel tudta követni Räikkönent, amire egy szabályos kanyarbevétel után egészen biztosan nem lett volna képes. És pillanatokon belül ki is vágódott a szélárnyékból és visszaelőzte. És utólag megbüntették.

Végső soron egy élversenyt látunk: amit meg lehet csinálni, azt meg is fogják csinálni, úgy a pilótak, mint a konstruktőrök. Ezért rohadt idegesítő, hogy össze-vissza ítélkeznek.

Hamilton fenti akciója után vezették be, hogy visszaengedés után egy kanyart várni kell a következő előzési próbálkozással. Ezen felül viszont nincs előírva, hogy a pálya melyik részén kell elengedned a másikat. Továbbá Verstappen bőven hagyott helyet Hamiltonnak (de még ha egészen szorosan a falhoz húzódik, az sem számított volna, ugyanis Hamilton szemmel láthatóan nem AKART mellette elmenni). Mi lett volna, ha nem ütköznek össze: mindketten megállnak a pályán, mert Hamilton nem méltóztatik elmenni Verstappen mellett? (a mögöttük jövő meg jól belerongyol az álló autókba?)

2021. dec. 6. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
25%

#11: Ez teljesen igaz. Kapott is érte egy 25 másodperces büntetést, bár a szabályt utólag hozták, de végülis érthető, hiszen a legtöbb szabály sportszerűtlen húzások után születik ellenreakcióként.

Max fékezését ne mentegesd, az egész egy agyrém amiért sokkal nagyobb büntetést kellett volna kapnia mint egy szaros 10mp. Befékezni egy egyenesben, csak hogy úgy történjenek a dolgok ahogy ő akarja? Na ne szórakozzunk. És nem, nem mindegy, hogy a pálya közepén csinálja, vagy lehúzódva. 50 másodperccel azelőtt még úgy röpködött vörös ködben a pályán keresztül meg azon kívül, mint egy elszabadult hajóágyú. A franc fog belemenni egy ilyen "Na gyere cica, kéred vissza a helyed? Válassz egy oldalt! Na, jobbra? Vagy inkább balra?" szituba, főleg nem egy Hamilton, főleg nem azelőtt, mielőtt rádión is értesítik, hogy Verstappennek vissza kell adnia a helyét.

2021. dec. 6. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
100%

Amúgy meg létezne erre is tökéletes megoldás, és kéne is, mivel nagyon gyakoriak lettek a pályán kívül előzős, helyet visszaadós esetek a a középmezőnyben is.

A kék zászlós lámpákat kéne használni. Azt mindenkinek kötelessége nézni, rajta van a versenyző száma is. Ha Masi azt mondja, hogy vissza kell adni a helyet, akkor nyomják be a kék zászlót egy biztonságos és fair helyen. És várjanak el kék zászlós viselkedést, tehát 3 kanyaron belüli elengedést. Így mindenki egyszerre van informálva és tiszta a képlet. Rádión is szólhatnak előtte, de az elengedést a kéknél kötelezően meg kell ejteni, és kész.

2021. dec. 6. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
81%
#12 Verstappen egyértelmű módon lassított. Hamilton tökéletesen értette, hogy mit akar: elengedni. Gond nélkül elmehetett volna mellette. Ehelyett behúzódott jó szorosan mögé és elkezdett vele együtt lassítani. Amikor már szinte boxutcai tempóval mentek, Verstappentől összejött egy hirtelenebb fékezés (2,4 g, ez F1-es mércével nem annyira drasztikus, egyenesek végén 5 g környéke a tipikus, de teljesen elfogadható a sportfelügyelők indoklása, hogy ez így kiszámíthatatlan viselkedés volt). Az teljesen kizárt, hogy szándékos féktesztelés lett volna, azzal ugyanis a büntetés mellett a kocsija is jó eséllyel megsérül, ennyire egyik versenyző sem hülye. Hamilton pedig nekiütközött, és az egész "nem tetszik, hogy itt akarsz elengedni, nem megyek el melletted, inkább lefékezek mögötted" bohóckodással ő maga is hozzájárult egy potenciálisan veszélyes helyzet kialakulásához.
2021. dec. 6. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
#13 Lehetne rá ilyen szabály, egyetértek. De egyelőre nincs ilyen szabály.
2021. dec. 6. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
9%

#14 De azt gondolom érted, hogy Hamilton külön megerősítés nélkül miért nem fog elmenni a pálya közepén belassító Verstappen mellett, pláne fél körrel azután, hogy kis híján kiütötte. Mert 1. fosik tőle, 2. sejti hogy Max a DRS-sel akarja beszopatni (ahogy pár körrel később meg is tette), 3. joga van megtudni, hogy Masi mit mond Max pályán kívüli előzésére.

Az ütközés után szinte egyből megkapta az infót ő is, hogy Masi helycserét kér, ezt a Red Bull akkor már vitatta, de hiába. Max persze a második elengedésnél is b*ziskodott egy sort, de annak már nem volt jelentősége, mert ott már a versenybírók is belátták, hogy ezt a helyvisszaadósdit Max képtelen fair módon kivitelezni, úgyhogy marad a másik eszköz, 5mp-es bünti.

2021. dec. 6. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
76%

#16 Igen, sőt Hamilton helyében én is ezt csináltam volna. Viszont Verstappen helyében is ezt csináltam volna. Egyikőjük sem hülye, mindkettejük részéről érthető, miért azt csinálták, amit - és ha egy kicsit kiszámíthatóbban lassít Verstappen, őt sem lett volna miért megbüntetni. Mondhatjuk, hogy foghíjasak a szabályok.

"ezt a helyvisszaadósdit Max képtelen fair módon kivitelezni"

Hamilton sem volt képes. Még egyszer: ha nincs az ütközés, az lett volna a vége, hogy Hamilton döntése miatt (miszerint azon a szakaszon nem hajlandó Verstappen mellett elmenni) megállnak a pálya közepén. Az lett volna még a külön vicc. Abba meg jobb bele sem gondolni, mi lett volna, ha odaér mögéjük a következő versenyző.

A DRS-visszaengedés miatt bünti járt volna, csakhogy addigra már kiszabták az időbüntetést.

2021. dec. 6. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
58%

Tegyük fel,hogy Hamilton nem tudta,hogy el akarja engedni.Mire következtetsz akkor,ha egyenesben találsz magad előtt egy lassú autót...??Műszaki hibás,ezért lassú.Ilyenkor normális ember nem megy a lassú autó mögött,mint Hamilton,hanem kikerüli,és elmegy mellette.Mert ha nem tudta,hogy Verstappen el akarja engedni,csak műszaki hibára lehetett volna gondolni,de akkor nem mögötte mész,és esélyed sincs ütközni vele,vagy safety car,illetve sárga zászló.E két utóbbit viszont a kormány kijelzi,hogy mi az ábra.Jelzés nem volt,Hamilton előzni nem akart,ergo tudta,hogy mit akar Verstappen.Ennyit arról,hogy nem tudta.

Fordított esetben Hamilton is hasonlót próbált volna.



Másfelől hasonló esetek elkerülése végett minden pályán ki kéne jelölni egy pályaszakaszt,ahol el kell engedni a hátul jövőt,ha erre utasítják.A versenyirányításnak kéne szólni mindkét pilótának,hogy ha a pálya adott szakaszára érnek,ott kötelezően el kell engedni úgy,hogy az elöl lévő jobb,az előzni szándékozó bal oldalon megy.Visszaelőzni csak a következő körtől szabad. És pont.

A szabálykönyvben nincs ilyesmi,csak hogy engedd el.Vegülis elengedte,de rögtön támadta is.Nyilván ez így nem fair.De ha a szabályt szó szerint értelmezzük,elengedte.Ezért is hiányos a szabályozás erre vonatkozóan.

A pályalevágás ugyanolyan volt,mint Brazíliában.Ha ott nem büntették,itt se kellett volna,vagy ha itt igen,ott miért nem...??? a FIA ugyanolyan szituációkra különbóző kódon reagál.Ez sem fair.

2021. dec. 6. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

[link]

Szakadnának meg a szándékosan semmit nem számító 10 másodpercessel.

2021. dec. 10. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

#19


Ugyanolyan semmit nem érő 10 mp,mint Silverstone-ban....gondolom emlékszel...

2021. dec. 13. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!