Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » A Forma-1-ben ki hozza a...

A Forma-1-ben ki hozza a szabályokat?

Figyelt kérdés
Érdekelne ki az akinek a jelenlegi "konzekvens és igazságos" szabályozást köszönhetjük, nevezetesen hogy 51G-vel falba tenni valakit, kórházba küldeni őt, millió eurós anyagi kárt csinálni és mellé lenullázni a futamok óta építgetett előnyét 10 másodpercet ér, akinek meg fél literrel kevesebb benzin marad a tankjában azt azonnal kizárják. Ebben annyi arányosság és következetesség van hogy egy részeg ember a kocsmában is tud ilyet összehozni, ezeket a szabályokat ki találja ki és főleg mire alapozva?

2021. aug. 1. 23:28
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
A nemzetközi szövetség. Fordulj hozzájuk.
2021. aug. 2. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
FIA
2021. aug. 2. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
A benzin ezer éves szabály. Zártak már ki mást is. Versenyen is. Időmérőn pl pont a HAM. pole-ját vették el.
2021. aug. 2. 05:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

A maradék benzin mennyisége régi szabály és objektív.

Ha az van a szabálykönyvben, hogy a kevesebb maradék kizárást von maga után, akkor kizárás jár érte és kész.


A verseny balesetek szubjektívek, és a megítélésük sokkal vitásabb.

2021. aug. 2. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Dajcstomi és Jucus.
2021. aug. 2. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
40%
A lényeg hogy lajcsi nyerjen. A többivel nem foglalkozik a fika
2021. aug. 2. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

A két szabálynak semmi köze egymáshoz, szóval felesleges következetességet keresni.

A benzinszabály pl telkesen egyértelmű, igen régóta része az F1-nek, a versenyzők és a csapatok is tisztában vannak vele.

Egy balesetet nyilván nem lehet ugyanilyen egyértelműen és objektíven megítélni. De annak az ítélethez pont semmi köze nincs hogy valaki a falba csapódik vagy sem, csak azt mérlegelik hogy az adott versenyző az adott szituációban mennyire volt szabálytalan vagy agresszív. Vagyis ugyanaz a szabálytalan előzési kísérlet akkor is 10 másodpercet ér, ha az ellenfélnek semmi baja, és akkor is, ha kiesik a versenyből. Mert amiért a szabálytalankodót felelősség terheli, az az általa végrehajtott manőver, nem pedig annak következménye.

2021. aug. 2. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
80%
A kérdezőnek nagyon fáj a popója minden második futam után. Remélem még sok ilyen kérdést látunk tőle az év során. A címkék közé beírta, hogy #kabaré, pedig nevetés helyett vörös fejjel, 180-as vérnyomással nézi a futamokat a kis méregzsák :)
2021. aug. 3. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
95%

Abban, hogy a versenybaleseteknél az elkövetett szabálytalanság alapján, és ne a következmény alapján szabjanak ki büntetést, a csapatok vezetői állapodtak meg a versenyigazgatóval. Ezt a versenyigazgató nyilatkozta, és a csapatvezetők nem vitatták. A súlyos kárt és pontverseny hátrányt elszenvedő csapat csapatvezetője sem vitatta; nyilván rosszul érintette őket, de korrekt nyilatkozatot adott. A csapat szabadszájú főtanácsadója zsémbeskedett, de ő nem a diplomatikus megnyilatkozásairól ismert, sem a versenyzőivel, sem a csapattagokkal, sem más csaptokkal, versenyzőkkel kapcsolatban. És mondott már sok nem szépet a versenybírákról és a FIA-ról is.


Az ellenőrzésre kinyerhető üzemanyag mennyisége tételes szabály, igen régi. 15-20 évvel ezelőtti versenyzők, más csapatok vezetői is teljes értetlenkedésüket fejezték ki. Például a bátyja baráti viszonya, nemzetisége miatt is, Vettellel nagyon jó kapcsolatot tartó, vele kapcsolatban nemegyszer részlehajlóan, védően, elnézően nyilatkozó Ralf Schumacher is azzal kezdte a nyilatkozatát, hogy nem is érti, miért csinálja ezt az Aston Martin? Az ő idejében is előfordult ilyen; mérhető dolog, egyértelmű a szabályzás. Ráadásul nem kis mennyiség-különbségről volt szó. Nem mellesleg, az üzemanyagvételezést egy hatalmas tapasztalattal bíró FIA ellenőr végezte.

2021. aug. 11. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!