A Forma-1-ben ki hozza a szabályokat?
A maradék benzin mennyisége régi szabály és objektív.
Ha az van a szabálykönyvben, hogy a kevesebb maradék kizárást von maga után, akkor kizárás jár érte és kész.
A verseny balesetek szubjektívek, és a megítélésük sokkal vitásabb.
A két szabálynak semmi köze egymáshoz, szóval felesleges következetességet keresni.
A benzinszabály pl telkesen egyértelmű, igen régóta része az F1-nek, a versenyzők és a csapatok is tisztában vannak vele.
Egy balesetet nyilván nem lehet ugyanilyen egyértelműen és objektíven megítélni. De annak az ítélethez pont semmi köze nincs hogy valaki a falba csapódik vagy sem, csak azt mérlegelik hogy az adott versenyző az adott szituációban mennyire volt szabálytalan vagy agresszív. Vagyis ugyanaz a szabálytalan előzési kísérlet akkor is 10 másodpercet ér, ha az ellenfélnek semmi baja, és akkor is, ha kiesik a versenyből. Mert amiért a szabálytalankodót felelősség terheli, az az általa végrehajtott manőver, nem pedig annak következménye.
Abban, hogy a versenybaleseteknél az elkövetett szabálytalanság alapján, és ne a következmény alapján szabjanak ki büntetést, a csapatok vezetői állapodtak meg a versenyigazgatóval. Ezt a versenyigazgató nyilatkozta, és a csapatvezetők nem vitatták. A súlyos kárt és pontverseny hátrányt elszenvedő csapat csapatvezetője sem vitatta; nyilván rosszul érintette őket, de korrekt nyilatkozatot adott. A csapat szabadszájú főtanácsadója zsémbeskedett, de ő nem a diplomatikus megnyilatkozásairól ismert, sem a versenyzőivel, sem a csapattagokkal, sem más csaptokkal, versenyzőkkel kapcsolatban. És mondott már sok nem szépet a versenybírákról és a FIA-ról is.
Az ellenőrzésre kinyerhető üzemanyag mennyisége tételes szabály, igen régi. 15-20 évvel ezelőtti versenyzők, más csapatok vezetői is teljes értetlenkedésüket fejezték ki. Például a bátyja baráti viszonya, nemzetisége miatt is, Vettellel nagyon jó kapcsolatot tartó, vele kapcsolatban nemegyszer részlehajlóan, védően, elnézően nyilatkozó Ralf Schumacher is azzal kezdte a nyilatkozatát, hogy nem is érti, miért csinálja ezt az Aston Martin? Az ő idejében is előfordult ilyen; mérhető dolog, egyértelmű a szabályzás. Ráadásul nem kis mennyiség-különbségről volt szó. Nem mellesleg, az üzemanyagvételezést egy hatalmas tapasztalattal bíró FIA ellenőr végezte.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!