A Forma-1 vezetőségének miért éri meg az ha megint Hamilton lesz sokadjára is zsinórban a világbajnok?
Úgy értem nyilván az egy dolog lenne ha önerőből is VB lenne, de nagyon látványos az utóbbi futamokon hogy nagyon próbálják gáncsolni Verstappent, mintha szándékosan arra menne ki a játék hogy megint Hamilton legyen mindenképpen a VB idén, még véletlenül se más.
Kérdem én, ez miért jó így nekik? Úgy értem egyre több ember fordul el pont emiatt a sporttól, az emberek egyre kevésbé nézik a futamokat, mert semmi izgalom nincs bennük, aztán mihelyt lenne végre egy kihívó, az FIA szánt szándékkal, nagyon durva kettős mércét és következetlenséget alkalmazva hátráltatja őt. Eddig konkrétan egy győzelmet, egy pole pozíciót és egy leggyorsabb kört vettek el tőle az elmúlt 3 versenyhétvége alatt idétlen gumiszabályokkal. Állandóan a pályalevágásért büntetik (másért nem tudják), amit Hamilton ugyanúgy megcsinált röpke 29 alkalommal Bahreinben, de ott ugye megmagyarázták hogy Verstappen előzött és aközben ment le a pályáról (az mellékes hogy Hamilton meg a 29 pályaszélesítésével annyit nyert - vagy 10 másodpercet összességében biztosan - hogy fasorban nem lett volna ha szabályosan veszi a kanyart). Most meg lám, Verstappen megfutná a leggyorsabb kört a végén, kb 2 centivel lecsúszik a vonalon (amit elvileg versenyen nem is figyelnek), és hopp azonnal ugrik a köre. Pedig senkit se előzött meg. Elvették mert "előnyt szerzett" (ja, biztos sokat a 3 centivel amúgy). De Hamilton Bahreinben 29 alkalommal nem szerzett előnyt, mikor 2 autó szélességgel lesodródott 29 körön át hogy jobban gyorsítson ki...
Na szóval a kérdésem, hogy ebben mi éri meg az F1 vezetésének, hogy ilyen durván megint Hamilton irányába billentik a mérleget mesterségesen (nem mintha amúgy ne lenne elég jó kocsija meg elég sok mázlija ahhoz hogy amúgy is ő legyen a favorit)? Miért jobb ha még esélye sem lesz másnak VB-t nyerni? Kinek vagy miért éri ez meg? A Merci ennyit tokolna vajon?
Vitatható döntések voltak és lesznek, de az elmúlt évek nagy átlagában nem lehet mondani, hogy bárkit is különösebben tolnának.
Bahreinben a futam előtt a versenyigazgatóság saját bevallása szerint kijelentette, hogy abban a kanyarban alapvetően nem fogja nézni a pálya határait, de aki pályaelhagyással előz, annak vissza kell adnia a helyét (szóval Verstappen előzése mindenképp szabálytalan lett volna). Aztán miután egyre többen sportot csináltak a pályaelhagyásból, bejelentették, hogy mégis nézni fogják a pálya határait, tessék leállni a pályaelhagyással. Ha Hamiltont emiatt büntetik, mondjuk levonnak az idejéből, akkor sok más pilótáéból is le kell, többek között Verstappenéből is, ő is lement néhányszor időt nyerni.
Az pedig mindig is jellemző volt, hogy ha a pilóta egy konkrét pályaelhagyással pozíciót (illetve a mai esetben: leggyorsabb körért járó pontot) nyert, akkor azt jóval szigorúbban vették, mintha csak simán egy kis időt faragott volna.
De büntetik Hamiltont is, vagyis majd akkor fogják amikor már vb lesz, de akkor minden apró semmiért is.
Hogy miért éri meg? Jó kérdés, de a végén nem ez a 2-3 verseny fog dönteni, mert annyira el fog húzni Ham.
Bahreinben Verstappen a pályán kívül előzött. Ő is tudta. Most pedig olyan látványosan lement a pályáról, hogy élő adásban is teljesen egyértelmű volt, hogy azt a kört el kell venni.
Tavaly Hamilton büntetést kapott a versenyre egy rossz helyen elvégzett rajtgyakorlat miatt, amivel senkit sem veszélyeztetett.
Az tény, hogy pályaelhagyásokat hülyén kezelik, de nem Hamiltonnak kedveznek ezzel.
Én azt nem értem, hogy Marko melyik pályán kívüli előzésre gondolt, amikor Landot vádolta Perez elleni előzéskor. Egy előzésre emlékszem, az bőven a pályán belül volt.
Hiányos a tudásod. Bahreinbe nem volt pályahatár. Most is megtudod nézni, mivel az FIA kirakja a szabálytalan szélesítéseket utólag. Egy versenyzőnek sem volt semmije. Egyébként Verstappen ugyan úgy vágta a 3-as kanyart végig, a 4-est is hébe hóba, de nem igazán érdekelte ez sem az FIA-t, büntetni azért nem lehet, mert akkor mindenkit kéne, Verstappent is, és a többit, az meg hatalmas kabaré lett volna utólag.
Portugáliába más volt a helyzet, egyértelműen lehetett tudni, hogy minden kört elvesznek. Ilyenkor nem mérlegelnek, ha kimész, instant offos a kör, és a futamon is. Vasárnap is az összes kör törlésre került, ami szabálytalan volt, köridőtől függetlenül, az FIA oldalán meg is lehet nézni ki hol mikor...
Amúgy pedig az F1 mindent megtesz azért, hogy ne Hamilton nyerjen. Jött a motorszabály, mivel a mercinek volt a partimódnak csúfolt módja, azt ellehetetlenítették.
Az idei szabály egyértelműen a low rake autókat érintette, amit az Aston és a Merci vétózott is, de az FIA lenyomta a csapatok torkán. Ugyanezzel fordítottan a motorszabály a hondának, az aero rész pedig a high rake-nak ledvezett, ami a RB.
Tehát a RB saját maga alatt vágja a fát. Imolában sem tudta Verstappen a pályán tartani, elment a pole. Szombaton is kiment, vasárnap sem tudta a pályán tartani az autót.
1 körön a RB jobb. Bahreinben ő nyerte a polet.
Imolában is Verstappen nyerte volna, ha nem fut szélesre a 3-as kanyarban.
Portugáliában is a RB volt a leggyorsabb a végén, csak szintén széles lett.
Szóval 1 körön nem kérdés a tempó.
Futamon Bahrein meglehetett volna, ha türelmesen a pályán előz.
Imolát szépen eldöntötte a rajtnál.
Portugáliában pedig tudta tartani a lépést a Mercivel végig. Bottas mögött vesztett pár másodpercet, aztán ahogy megette, végig Hamilton tempót futott.
Szóval egy tökéletesen versenyző Verstappen most 1. lenne a tabellán, de lehet Hamilton is fog eldobni pontokat, és még a technika is közbeszólhat, vagy egy lekörözött (Mazepin :P)
9# a technika hamarabb fog beleszólni a mezőny összes autójába, mint Hamiltoneba. Tavaly se állt le, idén se fog. Hamarabb Verstappené fog vagy Bottase ha mercit is kell emliteni. Hamiltonnak akkora mákja van, hogy ez kizárva.
Mazepin meg egy katasztrófa, szerintem annyira rossz lesz idén, hogy akkor se szerezne pontot, hogy ha vele együtt csak 8 auto érne célba.
A merci meg javulni fog, már javult nem kicsit, a végére nagyon el fog húzni Hamilton, de remélem Verstappen nyer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!