Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Ha kerékpár hajtóművet szeretn...

Makai Andor kérdése:

Ha kerékpár hajtóművet szeretnék cserélni nagyobb fogszámúra, honnan tudhatom, hogy elfér-e majd a hátsó villánál?

Figyelt kérdés
2019. júl. 7. 09:02
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Attol függ. Ha 40 röl váltasz 44re az szinte biztosan elfér. 50es viszont okozhat problémát. Valamennyi játék mindig van a rendszerben ez csak egy bringa nem űrhajó.

A legbiztosabb,ha leméred az jelenlegi átmérőjét. Aztán a kiszemelt hajtóművét. Ebből utána kiszámitható,hogy elfog e ferni.

Azt tudod,hogy hatsósort,láncot is cserélni kell.

Meg a első váltót is újra pozicionálni.

2019. júl. 7. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
34-ről váltanék 39-re(A belső tányérról van szó természetesen.)
2019. júl. 7. 14:09
 3/13 anonim ***** válasza:
Ez annyra nem természetes. Erre így csak gyanitom,hogy a mérettel nem lesznek problémák. De a váltó az lehet,nem állna túl jól a dologhoz...bár csak 5fog.
2019. júl. 7. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 Alex Fly ***** válasza:

Ha az első váltóra gondolsz, ott a nagytányér esetében lehetnek gondok.

De az adott váltó esetében a gyártó meg szokta adni ezt a paramétert.

Arra vonatkozóan viszont nem sok infó van, hogy a láncvilla mekkora kistányérral használható. Végső esetben -ha nem integrált csapágyas a hajtómű- egy hosszabb monoblokk segíthet a gondon; de ekkor le kell mondani az ideális láncvonalról...

2019. júl. 8. 04:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
Igen,a hátsó villánál gondoltam,nem az első váltóra. Az ideális láncvonalat hogy lehet pontosan meghatározni?
2019. júl. 8. 09:14
 6/13 Alex Fly ***** válasza:
A gyártó az adott hajtóműhöz megadja, mekkora monoblokk szükséges a standard láncvonalhoz. Ekkor a hajtómű és a sor közepe egy vonalba esik.
2019. júl. 8. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Tehát a gyártó az adott hajtóműhöz adja meg, mekkora monoblokk szükséges a standard láncvonalhoz? Ezek szerint nem is függ össze azzal,hogy milyen kerékpárra kerül rá? Másképp:ha adott hajtóművet bármilyen kerékpárba betennék,csak a hajtóműhöz előírt adatokat kellene figyelembe vennem? (Tényleg csak attól tartok,hogy majd nem fér el a hátsó villánál...)
2019. júl. 10. 08:30
 8/13 Alex Fly ***** válasza:

A hajtómű gyártója ebben az esetben azt adja meg hogy adott tengelyhossz esetén a láncvonal a kerékpár hossztengelyétől ~47 mm-re fog esni (ez a standard méret). Az viszont a kistányér és a láncvilla méretétől függ, hogy egyáltalán ebben a pozícióban elfér-e a hajtóműved.

A kerékpártípustól annyiban függ, hogy egy MTB váz esetében ahol a 22T tányér kényelmesen elfér, ott egy outi hajómű 42T tányérja már nem. Ilyenkor egy hosszabb középtengellyel elég messze kerül a hajtómű a villától ahhoz, hogy ne érjen bele -viszont akkor a láncvonal is ennyivel kijjebb kerül.

Ez önmagában még nem okozna semmi problémát, viszont a hátsó sor pozíciója adott, ergo nem lesznek egy vonalban. Ez pedig sem a láncnak, sem a hajtáshatékonyságnak nem tesz jót.

2019. júl. 10. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
és tegyük hozzá,hogy,ha hosszabb a középtengely és kijjebb kerül az egész hobelebanc akkor elkezdesz terpeszben tekerni,amit a térdeid nem fognak megköszönni.
2019. júl. 10. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 Alex Fly ***** válasza:
@9: annyira nem vészes. Nekem outi hajtóművel az ajánlottnál 5mm-rel hosszabb monoblokk kellett. Egy outi hajtómű Q-faktora kb. ennyivel kisebb egy MTB-nél -ergo kb. ugyanott vagyok...
2019. júl. 10. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!