Bicikli váltókar csere kompatibilitás?
Ha jól tudom a vázváltó fokoztnélküli. Ami pozicionálatlan váltót mozgat. A kormányváltók pedig már fokozatosak álltalában ami pozicionált váltót müködtet.
Gondolom,hogy 5,6,sebességes.
Az sem biztos,hogy kapsz 5,6-os sort. Ahogy fokoztnélküli váltókart sem?!
Nem azt mondom,hogy nincs, mert csodák vannak de én kb:15éve nem talákoztam ilyennel új bringa esetében.
Ha erre fekészültél akkor:agy amin elfér a több fokoztú fogsor. Ehez átkell füzetni a kereket.
Váltó ami tudja kezelni a sort. Váltókar amit szerintem csak párosával árulnak. Bovdenek,bovdenkülsők.
Lánc-ha több mint 1000km van benne akkor hajtómű.
Az baj,hogy több mint 1generácioval van elmardva a bringa a maiaktól. Így már alkatrészeket találni is nehéz,a felujitàs pedig nagyobb meló lehet mint elsőre gondoljuk.
De ne addfel.
Ha megis talász fokoztnélküli országúti kormányváltót akkor gyártóazonos legyen. aztán a típus azonosság sem hátrány.
Bovden, az mindeképp kell akkor a bovdenkülsőn sem illik sóherkedni.
Kb:ennyi ami eszembe jut.
#2 funfact
Campa gyártott 8-as pozíciónált valtókart alsócsőre.
A Shimanonál a vázváltókarok is saccperkábé 1993 óta pozícionáltak.
De nem mindegy, mihez.
Használtam én országútin fékkar alá beszerelt Y-váltókart évekig, a jobbossal nem volt gond, mert a 8-8 fokozat anno országúton és montin azonos volt, de mire bejátszottam a háromtárcsás bal váltókart a kéttárcsás hajtóműhöz, megőszültem.
Hálistennek Claris és Sora, nem tudom, talán más típusban is már kapható 2 fokozatú bal kar is. Azért fontos, hogy a két gangost vedd meg, mert a lánckeresztezésekhez ennek nem kettő, hanem négy fokozata van, van egy alsó-felső finomállító pozíció is, mint a rendes országúti fékkarokon.
A háromtárcsásokban nincs ilyen.
Azokkal olyan trükkel lehet nagy nehezen elérni, hogy lefedezze a lánckeresztezést az első váltó, hogy alig merem leírni.
Fogsz egy kombifogót és megfelelő irányú maradó alakváltozásokat okozol az első váltó terelőkeretén.
Könnyebb lenne a válasz, ha lehetne tudni, milyen típus, mert a "régi" elég tág fogalom. Nem mindegy, h egy kgst országúti vasból, vagy valami modernebb a 90es évek elejéről.
Ha ez a favorit/csepel vonal, akkor kell egy bowdenház ütköző alsócsőre nevű alkatrész, ami olyan 1800-2000 ft ill. egy nem pozicionált váltókar. Ezt vagy keresel használtan valami ócskapiacon, vaterán, stb, vagy lehet, h szerencséd van és maradt valami bringaboltban azokból a sokfokozatú Shimano SIS ty22 koppintás karokból, amik ilyen nagy bütykösek, és olcsók. A stucni és a kormány átmérője sem árt, ha egyezik.
Bowdenekkel, szereléssel se igen mész 5-6000 fölé.
De ha valami min. középkategóriás cucc és valami értelmes megbízhatót szeretnél belőle, akkor egy komplett hajtás csere, hátsóaggyap (akár az egész kerék) a legszakszerűbb, de ezt csak akkor éri meg, ha valami értékes váz (és nemcsak számodra) Ezzel a verzióval soktízezret leszámolhatsz, de akár 100 fölött is. Ebbe akkor van értelme belefogni, ha vannak otthon alkatrészeid és meg is szereled.
Egy ésszerű változat szerintem az lenne, hogy cseréled a hátsó fogaskerék sort (feltételezve, h menetes) egy hét fokozatúra, a láncot meg a váltókarokat (7est azért lehet találni), ill ugyanúgy kell a fentebb említett ütköző.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!