Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Bicikli váltókar csere kompati...

Bicikli váltókar csere kompatibilitás?

Figyelt kérdés
Van egy régi országúti bicikli itthon, viszont a váltókart a láb közül le szeretném cserélni olyanra ami a kormányon van és egy karral felteszi a másikkal meg le. (Nyilván másik kormánnyal) Na most az a kérdés, hogy mire kell figyelnem, hogy kompatibilis legyen a váltókar a valtokkal?

2019. máj. 6. 06:45
 1/9 anonim ***** válasza:
Hányas sor van most hátul?
2019. máj. 6. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Ha jól tudom a vázváltó fokoztnélküli. Ami pozicionálatlan váltót mozgat. A kormányváltók pedig már fokozatosak álltalában ami pozicionált váltót müködtet.

Gondolom,hogy 5,6,sebességes.

Az sem biztos,hogy kapsz 5,6-os sort. Ahogy fokoztnélküli váltókart sem?!

Nem azt mondom,hogy nincs, mert csodák vannak de én kb:15éve nem talákoztam ilyennel új bringa esetében.


Ha erre fekészültél akkor:agy amin elfér a több fokoztú fogsor. Ehez átkell füzetni a kereket.

Váltó ami tudja kezelni a sort. Váltókar amit szerintem csak párosával árulnak. Bovdenek,bovdenkülsők.

Lánc-ha több mint 1000km van benne akkor hajtómű.


Az baj,hogy több mint 1generácioval van elmardva a bringa a maiaktól. Így már alkatrészeket találni is nehéz,a felujitàs pedig nagyobb meló lehet mint elsőre gondoljuk.


De ne addfel.

Ha megis talász fokoztnélküli országúti kormányváltót akkor gyártóazonos legyen. aztán a típus azonosság sem hátrány.

Bovden, az mindeképp kell akkor a bovdenkülsőn sem illik sóherkedni.


Kb:ennyi ami eszembe jut.

2019. máj. 6. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

#2 funfact

Campa gyártott 8-as pozíciónált valtókart alsócsőre.

2019. máj. 6. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
mindent nem tudhatok,de legalább okoskodok.
2019. máj. 6. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Wadmalac ***** válasza:

A Shimanonál a vázváltókarok is saccperkábé 1993 óta pozícionáltak.

De nem mindegy, mihez.


Használtam én országútin fékkar alá beszerelt Y-váltókart évekig, a jobbossal nem volt gond, mert a 8-8 fokozat anno országúton és montin azonos volt, de mire bejátszottam a háromtárcsás bal váltókart a kéttárcsás hajtóműhöz, megőszültem.


Hálistennek Claris és Sora, nem tudom, talán más típusban is már kapható 2 fokozatú bal kar is. Azért fontos, hogy a két gangost vedd meg, mert a lánckeresztezésekhez ennek nem kettő, hanem négy fokozata van, van egy alsó-felső finomállító pozíció is, mint a rendes országúti fékkarokon.

A háromtárcsásokban nincs ilyen.


Azokkal olyan trükkel lehet nagy nehezen elérni, hogy lefedezze a lánckeresztezést az első váltó, hogy alig merem leírni.

Fogsz egy kombifogót és megfelelő irányú maradó alakváltozásokat okozol az első váltó terelőkeretén.

2019. máj. 7. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Könnyebb lenne a válasz, ha lehetne tudni, milyen típus, mert a "régi" elég tág fogalom. Nem mindegy, h egy kgst országúti vasból, vagy valami modernebb a 90es évek elejéről.


Ha ez a favorit/csepel vonal, akkor kell egy bowdenház ütköző alsócsőre nevű alkatrész, ami olyan 1800-2000 ft ill. egy nem pozicionált váltókar. Ezt vagy keresel használtan valami ócskapiacon, vaterán, stb, vagy lehet, h szerencséd van és maradt valami bringaboltban azokból a sokfokozatú Shimano SIS ty22 koppintás karokból, amik ilyen nagy bütykösek, és olcsók. A stucni és a kormány átmérője sem árt, ha egyezik.

Bowdenekkel, szereléssel se igen mész 5-6000 fölé.

De ha valami min. középkategóriás cucc és valami értelmes megbízhatót szeretnél belőle, akkor egy komplett hajtás csere, hátsóaggyap (akár az egész kerék) a legszakszerűbb, de ezt csak akkor éri meg, ha valami értékes váz (és nemcsak számodra) Ezzel a verzióval soktízezret leszámolhatsz, de akár 100 fölött is. Ebbe akkor van értelme belefogni, ha vannak otthon alkatrészeid és meg is szereled.


Egy ésszerű változat szerintem az lenne, hogy cseréled a hátsó fogaskerék sort (feltételezve, h menetes) egy hét fokozatúra, a láncot meg a váltókarokat (7est azért lehet találni), ill ugyanúgy kell a fentebb említett ütköző.

2019. máj. 8. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
hűűű nem ondoltam volna hogy ez ilyen bonyolult :'D inkább kiírok egy másik kérdést típussal/fényképpel együtt és úgy egyszerűbb lesz, köszönöm mindenkinek! :D
2019. máj. 8. 14:47
 8/9 Wadmalac ***** válasza:
Az a biztos, akkor komplett összeállítást lehet javasolni.
2019. máj. 9. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Alex Fly ***** válasza:
Ha a sorod 8 vagy annál több fokozatú, akkor van esélyed outi fékváltókar használatára - feltéve, hogy a hajtásrendszered (hajtómű, sor, váltók) SIS-kompatíbilis. Amennyiben ezek egyike nem áll fenn, akkor a fvkart el kell felejtened (hacsak nem cserélsz mindent, ami ehhez szükséges). Ilyen esetben frikciós karra van szükséged; ezeket a hagyományos alsócsőre szerelhetőn kívül még háromféle kivitelben szerezheted be: vagy a kormányszárra, vagy a kormányvégbe illetve a fékkar mellé szerelhető kivitelben.
2020. jún. 10. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!