Villa beépítési magasság eltérésnél +5 cm sokat számít?
Monti: nem.
Országúti: hát...nem erőltetném feltétlenül.
Treking: nem.
Mountinál,ha teló van benne akkor gyakorlatilag másodpercenként változik.
Trekkingnél nem lényeges,nem fog olyan drasztikusan befolyásolni semmit,hogy atom bukta legyen belőle,mert lomhább a kanyarvétel,kb 1perc alatt megszokja az ember,kivéve ha addig a bringán élt napi 24órában.
a jobbak ott is telósak.
viszont az országutiknak a geometriája nem úgy van tervezve,hogy csak úgy változzanak a szögek.
megszokható,de maga a váz nem örülne a dolognak.
azért tudom,hogy megszokható mert én merev villáról váltottam telóra,és olyan gyorsan megszoktam,hogy észre sem vettem,hogy történt valami,már hasítottam is.
Rugózáskor változik, de csak rövidebb lesz, nem hosszabb, mint jelen esetben. Ezen kívül annak is van egy alap állása terhelten, amire tervezik, ez kb. 20-25% berugózás. 5 cm egyes trekkingeknél már a teljes rugóutat lefedi.
Elmondom saját példám, felraktam a montimra egy 3 cm-rel rövidebb kormányszárat, az első úton elestem vele. A bringa egyensúlya felborult, alulkormányzott lett, a kormányzás rossz úton sokkal instabilabb és mászáskor folyton emelte az elejét. Raktam is vissza a gyárit, és máris helyreállt rend.
Szerintem ez teljesen fel fogja borítani a bringa gondosan megtervezett geometriáját. Jó lenne tudni, hogy mi a pontos elképzelés, mert lejtőzésnél még akár lehet pozitív hatás is, de én csak akkor raknám be, ha költségmentesen ki lehet szállni, ha nem jön össze a terv.
Nekem a teló 80mm-et mozgott,tehát ~10cm-et emelt. Észresem vettem a geometriai változást.
Az hogy te elestél azért mert rövidebb lett a kormányszár az nem hinnem,hogy az egyensúlmegbolására vezethető vissza. Ennyi testreszabhatóságnak lennie kell egy tömegtermékben. Mert ezt tovább gondolva a nyereg magasság állitás is elesést vonna maga után. Elvégre a szögek/geometria nem változott.
Nem biztos, hogy annyit emelt. Azt a tengely és a fejcső aljának távolsága adja meg, ami nem biztos, hogy annyit változott, mint a rugóút.
Közben utána olvastam kicsit, a hosszabb villa a laposabb szög miatt a fejcsőnél eltörheti a vázat, ami költséges és nagyon kellemetlen élmény lehet. Ez persze MTB-re vonatkozik, ahol nagy terhelésnek van kitéve.
Nem véletlen, hogy a bringáknál váz méretek is vannak, így a nyeregcső sincs óriási mértékben változtatva. Illetve aki lejjebb engedi, annak a karja is rövidebb, tehát a súlypont nem biztos, hogy olyan drasztikusan változik.
Az sem mindegy, hogy mire használod a gépet. Aszfalton nagy a tapadás, nem nagyon feszegeti az ember a gép határait. Laza talajon kanyarodva viszont nagyon fontos az egyensúly. Egyértelműen a kormányszár miatt súlypont eltolódás vezetett az instabilitáshoz.
Érdemes megnézni pár külföldi fórumot, 1-2 cm-nél nagyobb eltérést nem ajánlanak a tapasztaltak.
Jó persze magasabbrakerült az eleje,de az első kanyar után olyan volt mintha mindig is benne lett volna. Haza felé leurottam vele egy 4es lépcsőt. Amit merevvel nem csináltam.
A vázak manapság pedig már eleve fejcső erősitéssel épülnek.
Az enyémen még az sem volt...
De laposabb fejcsövel jobban szereti majd a döccenöket viszont a síkra úgrásokat jobb lesz kerülni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!