Ha városban egész évben (minden időben) munkába járásra használom a biciklim, akkor ipari csapágyas, vagy kónuszos kerékagyat érdemes venni? Melyik fogja tovább bírni gondozás nélkül?
kónuszolajozás......... háááát... :DDDDDDD
A profi outiknál szoktak inkább vastagabb olajat tenni mint zírt.
naszóval: nekem kónuszosak a biciklijeim és amit városban használok azt kb évente szoktam karban tartani (mármint a kerékcsapágyakat), de ránézésre (zsír és kosz) két évente is elég lenne.
A havi karbantartást csak a komoly szennyeződésnek kitett bringák kérnek.
Ha a kerekekkel nem szeretnél évekig foglalkozni, akkor vegyél iparist.
Viszont a láncot kell tisztítati és olajozni! Ha sokat mész a városban, akkor havonta! Ha nem teszed, szét fogja rágni a lánckerekeket.
Szóval semmiképp nem úszod meg a karbantartást.
"amit városban használok azt kb évente szoktam karban tartani (mármint a kerékcsapágyakat), de ránézésre (zsír és kosz) két évente is elég lenne."
És hány kilométert mész évente
1000-1200
Kaposvárról van szó, szal nem túl nagy távolságok vannak :D
AZ iparis/kónuszos dolgot rosszul látjátok. Nem (csak) a gondozás itt a lényeg. A kónuszosat és az iparisat is tele lehet tolni mocsokkal. Ami után kötelező gondozni mindkettőt. Ez különösen igaz tud lenni az "egészéves csapatós" bringáknál.
Ha egy iparis elkoszolódik, azt te otthon nem szerelgeted. Kiütni sem fogod tudni normálisan, csak tákolni. Aztán az új csapágyat sem mérik olcsón SKF-ék és barátaik.
Az iparis/kónuszos közül az iparis jó azoknak akik nem tudnak vagy nem akarnak beállítással szenvedni, kvázi egyenteljesítményt akarnak kihozni a kerékból. Aki viszont nyakig jár a retekben és/vagy hazai karbantartásra berendezkedett, annak meg a kónuszos lesz a jó(-bb).
Egy iparis agy sosem hal meg. A kónuszosnak a csapágy külső csészéje magában az agyban van, nem tudod cserélni. Az iparisnál meg egyben cseréled a komplett kopóalkatrészt.
Az iparishoz később kell hozzányúlni, némiképp drágábban, de agycseréd kopás miatt sosem lesz.
Ha kitéped a küllőperemet, az pech. :D
Kedves Wadmalac - azért ne nyald ilyen fényesre azokat az iparis agyakat. ;) Ha te szereted, az egy voks. De ha annyival szuperebb volna, akkor már nem kéne jelentősen kiszorulnia a felső kategóriás agyakból? A Shimano pl továbbra sem szereti, mindegy hogy XT vagy Altus.
Amúgy hadd súgjam meg, hogy az iparishoz mocsokban ugyanúgy hozzá kell nyúlni, max nem volt hozzá szerencséd. (szerencséd!)
120 ezres új kerékről beszélünk, 200km-t futott, mielőtt cserélni kellett volna a csapágyakat. Cyclocross, extra tömítésekkel. Biztos én jártam rosszfelé, mi? :D Kár hogy az összes ilyen, igazából fölösleges is gyári csapágyakkal nekiindulni, kell egy azonnali tuning, utána tovább bírja. De puceválni még mindig aljasabb meló, mint a kónuszost. Kiszedőt nem olcsón fogsz venni. Aki meg csavarhúzóval és társaival kocogtatja tákolja, annak egészségére. Majd szóljon, mikor kell menetrögzítővel betenni a következő csapágyát. :-P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!