Városban munkába járásra milyen gumiköpenyt válasszak?
Elég sok az üvegszilánk Budapesten, így legyen jó a szúrásállósága.
Szeretek nagyon tempósan haladni 30 km/h felett.
Én Deestone D1006 APS-t használtam tavaly-tavalyelőtt, nem volt defektem. Városi-trekking gumi. Igaz, nem egy könnyű darab, de megérte. Pedig semmi ilyen-olyan fantázianevű defektvédelem: simán pluszréteg a futófelületen, és jó napot.
Azt azért érdemes tudnod, hogy az üvegszilánk igazából rosszabb a tüskénél, nagyobb kárt tud okozni, és "biztosabb". Sok defektvédett külső leginkább a sima szúrt defekt ellen véd, az éles üvegszilánk a nagy részükön kifog. A "tuti" defektvédett gumik ára pedig borsos.
Talán üvegszilánk ellen jobban védenek a mélyebb mintázatú gumik, csak azokkal a haladás problémásabb (bár vannak "hibrid" megoldások is, amikor a futófelület simább, vagy nagyobb területű rajta a minta, az oldala pedig montis; ha egy ilyen gumit a megengedett maximum nyomásra fújod, jobban gurulnak - ilyesmik a gravel gumik).
Régebben Continental SportContact 28-622 külsővel nyomtam, egyetlen defekt nélkül.
Most Continental Contact 37-622 van fent több mimt 3 éve, szintén defektmentesen.
Ezeket jó szívvel tudom ajánlani...
@3: azért egy kevlárréteg súlya nem befolyásolja jelentősen a gumma tömegét -az egész kerékpárra nézve pedig nincs jelentősége. Itt most nem csúcskategóriás racebikeről beszélünk, ahol tizedgrammokon múlik a boldogság. És a munkába járáshoz nem feltétlenül a legsportosabb megoldás az ideális...
A féldekás szingót hagyjuk csak meg a profisportnak, a mindennapi közlekedéshez inkább válasszunk egy tartós, megbízható külsőt.
Alex: Persze, csak megjegyezte a kérdező, hogy szeret tempósan menni, ezért gondoltam.megjegyzem. A gumin egyébként hatványozottan számít a súly, de talán inkább gyorsításnál venni észre. Egy könnyű gumi után szerintem simán észrevehető a különbség.
A jobb defektvédelmeknél én nem kevlárral, hanem extra 3-5 mm-es gumiréteggel találkoztam. Ilyen a két említett Schwalbe is. 3 év alatt egy defektem volt, pedig jártam vele úttalan utakon, bozótban is.
Alternatív megoldásnak ott vannak még a defektgátló folyadékok. Idén kezdtem MTB-zni, hetente kaptam defektet. Iszonyat bosszantó volt. Amióta trutyi van benne, egy sem volt. Montira nem találtam értelmes védelemmel ellâtott külsőt, ez a megoldás viszont eddig jónak tűnik.
@Alex-szal értek egyet. A defektvédelem kellő pénztárcával nem megy a gördülési ellenállás rovására. Ha keskeny, akkor Continental Grand Prix 4000S II - ez max 28 mm-ig kapható - ha városias, akkor Schwalbe Marathon Supreme, 42 milli táján.
A Conti 220 gram/db táján mozog (szélességfüggő persze), a Schwalbe 430g/db.
Üveg nem viszi át egyiket sem, többször próbáltam sajnos. A gumianyagot átvágva beleült a szilánk. Otthon kipiszkálom, aztán kitakarítom és feltöltöm gumiragasztóval vagy akár pillanatragasztóval. Megköt, újra visszafújom, kész. Nálam is több éves nagyvárosi tekerésen és országutakon vannak túl. Ajánlom. A Marathon Supreme még téli időben is jól ment, amíg nem jöttek centis havak és fagyok. Akkor azért már nem 30-cal pörögtek :D
A "Schwalbe Marathon Supreme" tudtommal tubeless. Nem vagyok benne biztos, hogy a biciklim kompatibilis vele.
Ilyen biciklim van:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!