Legkissebb fokozatra vàltàskor az meghajto lànckerèkről folyton leesik a lànc. Legutòbb a làncvèdőm is letört miatta. Mit lehet tenni? 😣





Be kéne állítani azt a hátsó váltót, mert túlságosan kintre engedi húzni magát. A hátuljában kell találnod 2 csavart. Az egyik csavargatásával ("L" jelölést is szoktak tenni mellé legtöbbször) a legbelső, nagy lánckerék oldalán lévő limitációt állíthatod egy csavarhúzóval, a másikkal ("H") pedig a legkisebbét.
Válts le a legkisebbre, utána mehet a csavargatás. Elég, ha kb. negyed fordulatonként haladsz, amíg nem lesz a váltó felső görgője függőlegesen a kis lánckerék alatt, vagy hangyányit beljebb tőle.
Vigyázz, ha a belső szabályozást állítod el, bekövetkezhet, hogy a váltód bedobja a küllők közé a láncot, akkor pedig a kerekedet is bukod, nem csak a láncvédődet.
Ha nem vagy biztos a dolgodban, keress fel inkább hozzáértőt, nagyon gyorsan megoldja. Vagy nézz meg youtube videókat, pl. kerékpárguru váltóállításról szóló szemlétető videóit.





@1: a kérdésből ítélve inkább az első váltó lesz az...
Vagy teljesen elmászott a láncvonal; ilyenkor a monoblokk mérete nem stimmel. Esetleg túl hosszú a lánc az adott áttételhez és a hátsó váltó nem képes felszedni a felesleget...















Túl húzza a láncot.
Kicsit állitani kell rajta.
Kicsit robosztusabb láncvédö:->rock ring. Azt nem töriel egy kosza lánc.





Hadd tippeljek, elöl egygangos gravel, hátul meg ezer lánckerék?
Egy 10 vagy 11 gangos hátsó sorral már nincs tökéletes megoldás, annyit tudsz tenni, hogy a sor közepével futó első lánckerék helyzetnek megfelelő hosszú monoblokkot teszel be, esetleg megdobod az első hajtást egy felső és egy alsó (hogy hátratekerésnél se essen le a lánc) chaindoggal.
Nem ilyen gravel, hanem elöl is váltós? Akkor a monoblokk hossz és a keresztbe váltás is játszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!