Milyen bringát ajánlanátok számomra?
@1: flaszterre minek venne olyan kerékpárt, amit pont arra találtak ki, hogy elhagyhassa vele az aszfaltot?
Inkább -ha outit nem szeretne- egy fitnessz vagy a másik irányból közelítve egy ciklokrossz gép az ajánlható. Ezek valamivel ballonosabb kerékkel vannak szerelve, nincs teleszkóp ami aszfalton teljesen felesleges, csak a tömeget növeli 2-3 kilóval és a hajtási energiát konvertálja hajtás helyett jojózásba. A magyar utakra jó választás egy garnitúra 28-622 slick külső (pl. a Continental SportContact -a feltüntetettnél valamivel magasabb nyomáson a defektvédelem miatt), ez ballonosabb, mint az outi és a menettulajdonságai sem rosszabbak számottevően (szemben az MTB-k széles, mintás, kisnyomású -azaz igen nagy gördülési ellenállású) gummáival szemben. De végsősoron egy outi is jó lehet -főleg egy régebbi, jobbfajta acélvázzal (Columbus, Reynolds, stb.) szerelt masina...
Ha most azt nézem, hogy heti 3-4x pár órát szeretnél mozogni kerékpárral, kb. aszfalton, nulla előélettel ("vezetési tapasztalat"), akkor én is trekkinget mondanék.
Azért egyenes kormány, mert ilyen távon nem számítana annyira a sok fogáspozíció, ellenben az előredöntött, koskormányos testhelyzet nem mindenkinek jön be - főleg kezdésként.
Azért 28-as (vagy 27.5-es mtb), mert a távolság indokolja a tempós haladást, mászni pedig ha jól értelek, nem nagyon kell közben, tehát nem lesz gond a meghajtása a lábaddal.
Alacsony vagy, kis méret kellene. Hozzátenném, akár össze is tehetnél valami hibridet. Merevvillás MTB, de 28-as kerékkel, cross gumival.
Izzadni energiát befektetni éppúgy lehet egy egy ballonos montiba, mint egy suhanó országúti/fitnesszbe. Ha a km a cél, akkor kell a gördülési ellenállás csökkentése, stb. stb. Ha az idő a cél (hogy pl. 2 naponta szeretnél 2 órát tekerni valamerre), akkor nyugodtan legyen akár teleszkópos trekking/monti. Ha nem, akkor merevvillás-szélesgumis. Ha télen nem igazán, akkor ráadásul acél, cromoly.
Most mid van? Mit ismersz - mennyire? Mi tetszik benne / mi nem?
Fuuuu, a felét nem értem ezeknek a szuper tanacsoknak :)
Most egy 15 éves giant rockom van még kamasz korombol. Mtb. Első telos. 3x7 sebességes. Kicsit úgy erzem, hogy kinőttem. Az attétel kevés, már egy kicsi lejtőn is felesleges tekerni, annyira gyorsan kellene hajtani és olyan könnyű. Kényelmetlen is, 2 óra után ugy szállok le rola, mint egy nyomorék. Fáj a nyakam, a derekam, a kezem. Nem igazan tudom mit szeretnék, mert nem értek hozzá. Csak tavasszal már jo lenne egy olyan bringa, ami arra valo, amire használom és passzoljon hozzám. A 28as méret bennem is megfogalmazodott,mert ez csak 26os és érzem , hogy emiatt nem okyan haladós. Celom amugy nem igazán van, bár jo lenne javitani mind az idon6, mind a kilométert növelni, mert már nyár végére nem hatotta meg a testem a 45 km. Viszont ennél a két oránál nincs több időm tekerni egy nap. Szoval jo lenne, ha ezen ido alatt nagyobb távot is meg tudnék tenni.
Na, akkor fájni nem fog jobban, ha merevre váltasz. Jó eséllyel a fájdalmaidat is a kinövése okozza.
Mivel ha jól értem, erőnléti célokkal csinálnád tovább, nem számít, hogy mennyire pillekönnyű a gép - max nem jutsz vele olyan messze mert hamarabb elfáradsz.
Ezek alapján bennem azért még mindig egyenes kormány + ballonos gumi (értsd mondjuk 1.5" / 40mm tája) jöhetne, maximum első telóval, de nem kötelezően.
Vagy régi trekking (merev) acélvázas, vagy fiatalabb aluvázas-elsőtelós crosstrekking. Netán fitness bicaj, de azokba nem tudom, milyen széles gumik mennek be (ha patkófékes, akkor szerintem alapból kevés a gumihely a céljaidnak).
Országútit ne. Gravel meg cyclocross pedig nem igazán fog beleférni a keretbe (esetleg használtan neuzer courier cx? - de ez mind koskormányos, vagy bírod vagy nem)
Valami ilyen lehetne a vége a merevvázasnak (figyelem, ez NEM GRAVEL, nehogy elhidd a hirdetést): [link]
Vagy egy cross trekkingnek ez pl egész jól közelít, csak neked rövidebb/alacsonyabb stucni kell hozzá szerintem: [link]
Mondjuk most újonnan akciósban látok neuzer courier cx-et, 52-es méretben, 151e pénzért úgy, hogy 3 év alkatrészgaranciát hirdetnek hozzá. még 1 hétig akciós. mivel nem sokat tud(hat)sz a bringákról, használtat vagy hozzáértővel együtt menve vásárolj, vagy készülj rizikó tőkével a javításokra, nagygenerálra. Nézz utána magad is a típusnak, én a helyedben komolyan meggondolnám ezt a lehetőséget. (Ha nagyon nem bírod a kost, max átszerelteted egyenes kormányosra, van ahhoz is váltókar/fékkar/kormány - mást meg nem kell cserélni.)
Csak nézd meg, mekkora gumi fér bele. Mondom, jó lenne a minél szélesebb, csoda lenne, ha 44-50mm maximumra felmenne, de egy 40-es gumi alacsony nyomáson szintén tök jó - ne akarjunk már légrugós luxusfotelt egy sportgépre...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!