Egy mechanikus tárcsaféket hány kilométerenként kell állítani, ha csak városban használom?
a vásorban használt bicajomon mechanikus tárcsafék van, úgyhogy értem mi a problémád!......
Tényleg elég nehéz beállítani, de ha az ember megtanulja, akkor már nincs nagy meló vele.
Arra gondolok, hogy azt nehéz beállítani hogy mindkét fékbetét jól álljon a féktárcsához képest, ne érje el, de ne is legyen távol tőle.
Ha ez megvan a kopás miatti állítás már gyerekjáték
Ahogy kopik a fékbetét úgy "esik be" a fékkar.
A fékkaron és a féknyergen is van bowdenfeszesség állító csavar, én azokkal szoktam utána állítani.
Ha már nagyon sokat kell húzni a fékkaron, akkor feszítek a bowdenen néhány csavarással és már oké is.
Amikor már a bowdenfeszítőkön nem lehet továb állítani, akkor kioldom a bowdent és húzok rajta kicsit (az állítócsavarokat pedig visszaállítom).
Most 1 év után kellett a bowdenen húzni városi használat mellett.
Kedves utolsó!
És azt meg tudod mondani, hogy hány km-enként szoktál feszíteni a bowdenen. (Mint írtam, csak tervezem a vásárlást)
És egy év alatt kb. hány km-t mentél?
fogalmam sincs, ezen a biciklimen nincs óra.
kb 2000 km alatt koptak annyit a betétek, hogy utána kellett állítani a bowdennek.
Attól is függ hogy hol laksz... ha a hegyról jársz le minden nap, akkor előbb el fog kopni, Szegeden, meg Debrecenben pedig sokkal tovább bírják majd a betétek :D
Korábban ez a bicikli volt a fő túrázós bicajom, akkor sokkal többet kellett állítgani a bowdent.
Ha nem akarsz szenvedni az állítgatással, akkor vegyél hidraulikus tárcsást.
Tudom drágább, de én most kb 25.000 km után cseréltem fékbetétet és eddig sosem kellett hozzányúlnom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!