26-os carbon vagy 29-es alu?
2-3 éve a mountainbile világába bejött a 29-es kerékpár és azóta a top maraton versenyeken keresni kell a 26-os bicajokat. Szerintetek ez tényleg egy új tecnológia és érdemes megvenni vagy most ez csak sláger?
Használtan egy 26-os carbon full xt bicajt lehet mar 200E ft-ért is találni de egy 29-est ilyen árban csak egy alu vázas áruházi felszereltségben lehet találni.Nem tudom eldönteni melyikre kéne beruháznom,(nekem csak egy közép-felső kategóriás bicikli kell ami kibirja a közép távot a maratonokon ami azt jelenti h kb 60km 1600m szintkülömbség.)
Maratonon rommá fog verni a 29er kerék. Ha sok a szint, akkor előnyösen jöhetsz ki belőle, de 60/1600 szerintem még nem az.
A többit magadnak kell kisakkozni. Ha jól értem, ez nem is az alu/carbon dologról szóló kérdés. De azzal együtt is: a gagyi felszereleshez idomulhatsz. Megolni nem fog. Csak vergődni, maximum. Én 29er. Vegyél gel aruhitelt. Erre jobban megéri mint egy retkes TVre vagy mobilra. Ugy általában.
Karbon vs alu: saját tulajdonú bringának pláne hobbi célra sosem tartanék karbont. Akkor sem, ha futná rá.
Én 26-os bringát hajtok ma is. A 29-es előnye legfeljebb annyi, hogy a végsebesség kicsit magasabb, illetve jobban mászik át a terepen. Viszont nagyobb a tehetetlensége, szerintem kevésbé jól manőverezhető. Lehet, hogy egyszer majd másként fogom gondolni, de egyelőre a 26-os bringákat favorizálom.
Hajtok 20-26-27.5-28-29 méreteket. Acélt-alut-karbont. Skandiumot és titánt mondjuk nem. :)
Csakhogy a 26-os bringák gyártásának már sanyi. A 27.5 az új 26-os. A 29 meg pl. a magasak új 26-osa. Teljesen helyénvalónak látom, hogy a legtöbb érdemi gyártó vázmérettől függően size-splitel, kisebbekre 27.5", nagyobbakra 29" kerül.
Ha van egy meglévő 26-osod, más lapra tartozik, mintha most akarsz valamit venni - főleg versenyen is indulva (akár hobbistaként). Úgy már a 26" csak nagyon szűk szegmensnek piac. És valóban, a 27.5-essel megcsinálom ugyanazt, mint a 26-ossal, közben pedig több útvonal közül is választhatok, mert nem kell még azt is mérlegelni felfelé-lefelé jövet, hogy melyik kőrakásba vagy gyökérszövevénybe fog nagy eséllyel beakadni az első kerék. Versenyeken vagy szimplán önmagaddal versenyezve ez azért fegyvertény. A virgoncsága a kisebb keréknek jó, de sokakat kárpótol a szabadság, amit a nagy kerék hoz magával. Lábizommal orvosoljuk a többit. XC-ben minden további nélkül 29. Hegyi túrázáshoz vagy akár enduróhoz pedig méretfüggően választható. Azért az sokat mondó, hogy már az EWS-en is előkerültek a 29-esek. Nem szent grál az, de aki megteheti (csakúgy, mint a karbon előnyeinek kiaknázását), az nyugodtan léphet. szvsz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!