10-es hátsótengely menete szabványos? Cseréje megoldható tüzépeken kapható menetes szárral?
Elhajlott a hátsó tömör tengelyem. Nálunk a bicikliboltban ezer forintba kerül az új tengely. Ezzel még nem is lenne baj, nem csóróskodok, de arra gondoltam, hogy veszek egy nemesacélból készült m10-es menetes szárat, és az örök élet. Azt írják 700 N/mm2 a szakítószilárdsága. A bicajhoz való tömör tengelyeké mindössze 400 N/mm2. Nálam eléggé igénybe van véve, szóval szerintem megérné az a +10 perces fűrészelés, későbbiekben egy újabb elhajlott tengely cseréje sokkal több idő.
A kérdésem az, hogy nem tudjátok milyen szabványokat használnak ezeknél? Elvinném az anyacsavart persze, és rápróbálnám. Ha esetleg lötyög egy kicsit, az ugye nem baj? Kónuszt úgysem fog elmozdulni a kontraanya miatt, a szár menete pedig jó erős lehet, szerintem jól rálehet húzni.
Azért is gondolkoztam ezen, mert kónuszos agyhoz normális anyagú tengelyt nem lehet kapni! Egyébként egy bike+ agyam van, és olyan szépen belehet állítani a csapágyakat, mint egy ipari csapágyas kerékagyat, szóval ezt sem szeretném lecserélni.
Hát a húzózár+csúszópapucs nem kimondottan a legjobb kombináció. Nekem még nem igazán sikerült így normálisan rögzíteni a kereket, szárat elszakítani viszont már több esetben...
Inkább maradtam a jó öreg tömör tengelynél és sűrűn cseréltem.
A gond az, hogy a tömör tengelyeket általában csak a legalsó kategóriában alkalmazzák -máshol a gyorszár vagy az átütőtengely az elterjedt-, ennek megfelelő minőségben. Esetleg még pályagépeknél, ahol a csúszópapucs még mindig elterjedt. Érdemes lenne a pályaagyak (ill. tengelyek) között körülnézni, hátha akadnak minőségi darabok...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!