Menetes kerékagyat lehet zsírozni a racsni leszedése nélkül is?
Sziasztok!
Szóval menetes a kerékagyam, sajnos...
Eddig úgy cseréltem benne a golyókat/zsíroztam, hogy ismerőshöz elmentem, befogtuk a satuba a leszedő szerszámot, és csak így tudtam eltávolítani a racsnit.
Sajnos annyira rátud szorulni, mivel tekeréskor folyton egyre szorosabb lesz a menet, hogy a teljes kereket fogva sem túl nagy az erőkar hozzá, de azért le lehet szedni.
Ma megint szereltem, és azon gondolkoztam, hogy csak a tárcsafék felőli oldalán kéne szabaddá tenni a tengelyt, és kitolni a fogaskeréksor oldalán.
Lenne így elég hely a golyók ki és visszahelyezésére?
Ha igen, akkor a takarítás is elég macerás így.
Vagy esetleg tudtok jobb módszert?
Menetet zsírozni szoktad, mielőtt visszateszed a racsnit? Sokat számít ugyanis. És rászorítod vagy kézzel tekered vissza és hagyod, hogy majd a lánc intézze a szorítást hajtás közben?
Kazettás agynál még csak-csak kivitelezhető a féloldalas szétszerelés, de urológusoknak inkább ajánlom, mint kerékpárszerelőknek.
Menetesnél pedig egyszerűen azért mondom felejtősnek, mert olyan mélyen lesz a csapágy, hogy ahhoz már műtéti műszerezettség kéne.
Javaslom, szerezz be egy racsnibontó/kazettaleszedő szerszámot, ami erőkarral rendelkezik. Több gyártmány is létezik. Nekem eddig satu csak az elhanyagolt tanyabájker lovaknál kellett.
Persze, a menetet jól bezsírozom, mielőtt a racsnit rátekerem, és hagyom, hogy a lánc szorítsa rá!
Van mindenféle szerszámom, láncos kulcs, racsnis kulcs, kazetta leszedő. A láncos kulcs elhajlott, a racsnis kulcsra pedig feszítő vasat tettem, de amikor igazán feszítettem, fogás iránnyal megegyezően egyszerűen elengedett a racsnis kulcsban a racsnizás, és elforgott.
Fél éve lett szétszedve, szóval nem volt rárohadva, és akkor is jól bezsíroztam! De még satuban is kell erő a racsni leszedéséhez, pedig a kerék két végét tekerem!
HOGY GYÁRTHATNAK ILYEN SZART??? Legközelebb felgyújtom, és kidobom a kukába, ezzel én már nem szenvedek többet!
Egyébként egy újonnan vásárol sun singletrack kerékszettbe hányták bele ezt a csodát!
Fura muri. A Sun (sok jó) felnit gyárt, nem szetteket, tudomásom szerint. Ergó amit belefűztek, az nyugodtan lehet egy trágyadomb. Vagy akár az ITA/BSA menetemelkedés eltérése. (Erre jó eséllyel már senki sehol nem fog emlékezni, tehát a feledés homálya fedi majd)
Láncoskulcsot nem kellene racsninál használni, gondolom arra csak írtad, hogy van ilyened is. Viszont egy pl. 30 centis karos racsnibontó már komoly cucc, ha az nem viszi, és zsírozva volt és 6 hónapja került fel, akkor az cudar (és talán ismét a menettel van gond, ahogy fentebb írtam).
Ez amúgy singlespeed? Mert akkor talán van esélyed arra, hogy felesben bontod meg és úgy szervizelni - de nem próbáltam, csak tipp.
Ha a tárcsa oldalon szétszeded a kónuszt, simán kitolható a tengely. Óvatosan kipergeted a golyókat, megtisztítod. Zsírozod. A golyókat meg szépen "visszaragasztgatod" az agyba a zsírral.
Ez egy esetben lehetetlen. Ha a racsnin az utolsó lánckerék közepén kisebb a lyuk, és nem fér ki rajta a kónusz anya.
Ilyennel már jó rég találkoztam. (valami kazettás előtti felső kategóriás cucc volt a 80as évekből)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!