20 ezres váltó úgy letörik, mint a szar? A váltó védelmét miért nem lehet értelmesen megoldani?
Mit csináltál vele amitől letörött?
Hol törött el?
Úgy értem maga a váltó törött el, vagy csak a váltótartó fül ami pont azért van hogy törjön?
Ha a váltó anyaga törött, akkor vagy anyaghibás volt, vagy akkorát kapott amit már nem bírt.
Ha a fül törött el, akkor csak azt kell cserélni ami töredéke ár a váltónak.
Igazából nem kéne neki akkoràt és úgy kapnia,hogy letörjön. Mert nem úgy van elhelyezve a bringán...
Azaz benned van a hiba.
Vannak ilyen "low budget" boltokban ilyen védő lemezes izék (váltóvédő) azokkal elehet probálkozni,de nem véletlenül nem tömeges a cucc.
Amúgy igen a váltótartófül feledata az eltőrés. Ami kb.: 3000ft.
A váltókanál tört el egy eséstől!
Ezek a váltóvédők egy kalap szart nem érnek!
Rohadt egyszerűen meglehetne oldani a védelmét, csak a tőcsavarnak kellene túlnyúlnia a váltón 2-3 cm-et!
..és pont ezért kapható ilyen "bukógomba" is. Természetesen:
1) ha azt használod, szinte garantáltan vége ott helyben a váltófülnek (mert a becsapódás erejét 1:1-ben közvetíti a fülre), tehát onnantól ugyanúgy séta haza, sőt, még jobban
2) mivel a terep lényege az egyenetlenség, éppúgy esélyes marad az, hogy a tengely közelében alacsonyabb a talaj, mint a felni kerületéhez közelebb (gyk. egy szikla) és az ugyanúgy letöri a cuccot
Ne aggódj, ez benne van a pakliban, bármit teszel. Illetve nem. Vehetsz pinion váltórendszerrel szerelt mtb-t. Szemtelenül jó. Csak éppen nem 20e Ft.
5.: Gondolkoztam, hogy érted-e a lényeget, és hogy mit is akartál írni, de már rájöttem :D
Szóval igen, ha túlnyúlik a tőcsavar, és az ér előbb földet, akkor az eléggé nagy ütést kap, és ezt az energiát a váltófül felé fogja leadni.
Látom megértetted a gondolatmenetemet :)
Sajnos ebben az esetben nem kivitelezhető.
Erősebb váltófül kéne, ami bírná ezt a terhelést, és ahol már nem éri akkora erőhatás egy eséstől a tőcsavar részétől, ott meg lehetne gyengíteni az anyagot, hogy ne a váltó törjön.
Ha erős váltófület raksz fel akkor sanszos, hogy a váz is sérül
Azt pedig elég drága cserélni, gyakorilatlag egy teljesen új bringát kell építeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!