Miért van annyi használtan eladó Rockrider 340-es?
Sokan belefutnak abba a hibába, hogy szeretnének egy bringát. Ránéznek, megtetszik nekik. (tény, hogy nem néz ki rosszul). Látják az árcédulát, innentől elindul az érzelmi folyamat. "Jól néz ki, nem is drága, jó-jó, biztos nem csúcs gép, de nekem pont elég".
Rengetegszer hallom ezt.
Ahtán használat közben derül ki, hogy nem jó a fékhatás, mert a fékkarok műanyag konzollal vannak szerelve, amik fékezéskor meghajlanak, így csökken a fékerő. A monoblokk hamar kikopik, a pedál műanyag, a kerékagy menetes, a felni szimpla falú, egy kisebb rázkódástól nyolcas lesz a kerékben (ez mtb esetén azért okoz némi fura érzést, hiszen milyen mtb az, ami pont a terepet nem bírja?)
Alsó kategóriás váltókkal szerelik, amik nem szeretik a terhelés alatti váltást (ami ugye terepen szintén nem ritka). Ezrk a problémák pár száz km alatt kiderülnek. Aztán számolsz és rájössz, hogy használható bringát faragni ebből csak úgy lehet, ha minimum a bringa árát ráköltöd a legszükségesebb alkatrészek jobbra cserélésére és még úgy is csak oroszlánbőrt húztál a szamárra.
"Ahtán használat közben derül ki, hogy nem jó a fékhatás, mert a fékkarok műanyag konzollal vannak szerelve, amik fékezéskor meghajlanak, így csökken a fékerő. A monoblokk hamar kikopik, a pedál műanyag, a kerékagy menetes, a felni szimpla falú, egy kisebb rázkódástól nyolcas lesz a kerékben (ez mtb esetén azért okoz némi fura érzést, hiszen milyen mtb az, ami pont a terepet nem bírja?)"
A műanyag fékkarok tényleg nem a legjobbak, de a cseréjük nem kerül sokba egy jobbra, 5-6 ezer forintból megvan. A műanyag pedálon nem kell nevetni, rengeteg gyártó tesz olyat a biciklijére. Semmi értelme nem lenne drágább pedállal árulni, mert mindenkinek más pedál a kényelmes (platform pedál, patentpedál, esetleg klipszes pedál) és vásárlás után rögtön venni fog hozzá olyat, ami neki tetszik. A menetes kerékagy normális a 150 ezer forintnál olcsóbb kerékpárokon. A monoblokk élettartama 3-4 ezer km legrosszabb esetben. Cseréje 7-8 ezer forintból megvan, nem nagy tétel. Szimpla falú felnire tényleg vigyázni kell, kátyúba nem szabad belemenni nagy sebességgel, de még kicsivel se ajánlott. Ez a bicikli viszont túrázásra, illetve városi használatra való, nem terepre. Azért mountain bike a neve, mert nagyobb emelkedőkre való áttételezéssel szerelték fel és a vázgeometria is ahhoz való. Amire te gondoltál, az a XC kerékpár, illetve a downhill.
"Alsó kategóriás váltókkal szerelik, amik nem szeretik a terhelés alatti váltást (ami ugye terepen szintén nem ritka)."
Terhelés alatt még a legdrágább váltóval se ajánlott váltani. Előrelátóan kell a fokozatot megválasztani, a durvább emelkedő elérése előtt kell alacsonyabb fokozatba váltani.
"Aztán számolsz és rájössz, hogy használható bringát faragni ebből csak úgy lehet, ha minimum a bringa árát ráköltöd a legszükségesebb alkatrészek jobbra cserélésére és még úgy is csak oroszlánbőrt húztál a szamárra."
Nincs olyan bicikli, ami a gyári felszereltséggel maximális komfortot és elégedettséget okoz a használójának. Markolat, nyereg, fékkarok, féktestek, fékpofák, pedálok, első és hátsó külső gumi, ezeket még a középkategóriás bicikliken is cserélni szokták. Vagy ha arra gondoltál, hogy a teljes hajtásrendszert kéne cserélni, az tényleg pénzkidobás lenne és értelme sincs. A Rockrider 340 túrázásra, illetve városi használatra lett tervezve. Ha a gazdája nem erre akarja használni, akkor nem a kerékpár a rossz, hanem ő választott nem az igényeinek megfelelő kerékpárt.
Ez se jobb a decathlonos biciklinél ahhoz képest, mennyivel drágább nála: [link]
Ne legyünk tévedésben, az mtb (mountain bike, alias hegyi kerékpár) a nevében hordozza, mire találták ki. A kor sajátossága csupán, hogy ebből aztán kinőttek további "vadhajtások", lásd dh és társai.
Szimplafalú felnivel pedig esztelen dolog ilyen bringát piacra dobni.
Igen, én azt is elhiszem, hogy bizonyos értèkhatár alatt menetes hátsó aggyal szerelik a bringákat. Mtb esetén azonban ennek sincs sok értelme. A menetes agy erősebb tehelés esetén kikotyog, folyamatosan lehet utánahúzni. Ráadásul abból is a minimumok minimuma van ezeken a bringákon.
Váltás: terepen nem mindog van mód arra, hogy előre válts, pláne több fokozatot. Óhatatlan, hogy terhelés alatt is szükség legyen rá.
Nem mindegy, hogy ezt egy arra alkalmatlan, vagy egy azt jobban viselő váltóval teszed meg.
A fékről azt írtam, hogy a fékkar konzolja műanyag, nem a fékkar.
Összességében véve megerősíteni tudom a korábban elmondottakat: ezt a kerékpár csak a nevében és küllemében mtb, a terepre kimerészkedni vele felér egy lábon lövéssel, mivel a valós képességei alapján erre alkalmatlan.. Így viszont kijelenthető, hogy ez a kerékpár nem több egy parasztvakításnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!