Mi a véleményetek a Cube Aim Race 29 es bringáról?
Igen, a Cube megbízható márkának minősül szerintem is.
Nem, azon a bringán (170e táján van, jól látom?)elég gyenge alkatrészek találhatók. Tourney-Altus szint, rugós villával (ezt nem illik telónak hívni). Előnye max, hogy belső kábelvezetésű (bár ez is legtöbbször csak design előny) és van kormányról lockolás a rugóhoz.
Ha szeretnél jól kinéző gépen virítani, de nem tekersz majd túl sokat / túl komolyan, akkor akár ez is jó vétel, vagy bármi a 200 alattiak között. Ha viszont igen, akkor ezt sokat kell majd fejlesztgetni, belefizetni később. És a váz ilyen marad (viszonylag ódivatú, 27.2-es nyeregcső, nem tapered-es fejcső - korunk aktív MTB-je már nem ilyen)
a nyeregcső nem számít túl sokat.
ha pedig egyszer arra kerül a sor, hogy másik, jobb villát szeretnél bele, még viszonylag nagy mozgástered lesz nem-tapered nyakkal is, 100milis villák még mindig jönnek rendesen. főleg akkor, ha a jelenlegit szeretnéd megugrani, de nem kell egy űberszuper.
ha pedig a későbbiekben szeretnél egy komolyabb villát, nagyobb 120-140 milis úttal, akkor simán tudsz hozzá venni új vázat. Egy normális vastagított fox vagy rs reba villa alaphangon hatalmas akcióba 300, de inkább 400 euro, addig egy tapered vázat most(!!) megkapsz 100ért, ahogy terjednek nyilván csökkenni fog majd. másrészt pedig egy tapered nyakú bicó dupla áron kezdődik.
a többi részével maximálisan egyetértek. az alkatrészeket cserélgetni fogod, de a váz miatt ne fájjon a fejed. ha tényleg durvább terepen akarsz menni, legalább attention (sl)
A 10-20km akármilyen durva tereppel nem nagy igénybevétel. Egy jó darabig biztosan nem 40nel fogsz szlalomozni, amúgy pedig az anyag mindent összetart. Azaz: termékbeli hiányosságaidat óvatossággal kompenzálhatod, hogy ne fizess pénzben érte. :)
Az AIM úgy ahogy van egy kirakati monti, az SL-is. Az előttem szóló Attention SL-jével egyet értek annyiban, hogy abban a teló már komoly kezdőnek is megfelelő lehet, de a fékek és különösen a kerékagyak még mindig a kezdő sztoriból jönnek.
Már pedig a kerék igen sokat kap egy terep bicajnál, ugyebár. És nem árt megbízhatóan megállni. Na nem mintha az M315-tel komoly bajok lennének, de az talán az első értelmes a Shimano termékpiramis aljáról nézve. Viszont legalább sokat fékezhetsz, a 180-as tárcsa jobban hűl.
A tapered fejcső és szélesebb nyeregcső átmérő előnyeit ezennel felejtsd el, ne izgasson. Ilyen kevés tekeréshez ez lehet nyugodtan a "tökmindegy", egyrészt kevés, másrészt ha rendszeres, megkockáztatom, kiismered majd az utat, tehát a merevség és tartósság extrái nem hoznak manőverezhetőségből annyi pluszt (meg grammban annyi minuszt) hogy foglalkozz vele. Inkább szereljék fel minél jobban a gépedet, ugyanis MINDEN amit később veszel, egyéni vásárlásként, drágább lesz, mintha a gyár, aki többezer szettet zabál fel, eladja neked a bringádon, újonnan.
Azért elég sok dolgot ki tudsz rajta cserélni.
-felniket agyakat igen
-fékeket is, bár nekem ez az egyik utolsó lenne...
-villát is ki tudod, de a rugósat csak egy belépő szintű egyszelepes rockshox levegős telóra, abból is maradni fog az eredeti 100mili
a villával ahogy mondtuk, a váz a gond. már a 100-asból is szélesednek a komolyabb villák , 120asból szerintem már csak olyan van, 140esből pedig egészen biztos. ahhoz kell venned új vázat. viszont ha 140-es villát akarsz, az olyan 130-150ezer forint lesz, új vázat pedig tudsz venni 30ezerből. ha lesz 150ezer villára, akkor nyelsz egy picit és lesz mellé új váz is. 100asból tudnád jobbra cserélni, levegősre, de igazán komolyra ott sem (bár a jelenlegihez képest jó kis ugrás lenne)
ahogy a kezdő montisok kezdenek komolyabban foglalkozni a dolgokkal, általában az első váltót dobják ki először, és váltanak 1x10re (11re, 12re) új első lánctányérral, esetenként hajtókarral együtt. így nyilván elvagy 27 sebességgel, de a 9 már nem túl sok... nemtudom, hogy az Aim váltója kezeli e a 10 sebességet, szerintem nem, a váltókar biztosan nem. ebből a szempontból talán jobb lenne az attention. úgyis nagy lesz majd a matek, hogy hányas lánctányér legyen előre, 10es kazetta meg tudja könnyíteni. főleg úgy, hogy 10-esből árulnak 40 fölöttieket is, 9esből talán csak 36-ig.
Nem tudom, hogy mit takar az mtb/krossz pálya, de inkább dirt bicóknak való helynek hangzik.
Bőven jó lesz az az Aim, az 1x10-hez amúgy is kell egy kicsit elborult elme :D Mindenesetre nem tudom, hogy ilyen terepen mi minden újdonság tud érni, ha már tudsz biciklizni.
Cube túlárazott márka és a többi nagynevű gyártóhoz képest nem is olyan jó minőségű.
Én elkerülném messziről ezt a presztízs márkát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!