Bármilyen biciklit át lehet építeni fixivé?
Igen de minek?
Figyelni kell egy rakás dologra ha jól működő gépet akarsz.
És ezt végig kell játszani visszafelé ha épp váltósgéppé akarod alakitani.
Szerintem jobban megéri venni vagy épiteni egyett,de az átalakitás marhaság.
1esetet kivéve:vázváltós "100 éves" bringa esetén. Ott is butitás de jóval költség hatékonyabb mint modern bringává varázsolni.
A fixi nem új divat, hanem a mai biciklik őse. Pályán egyeduralkodó.
Átépìthető, de a fixi kerék tengelye sokkal rövidebb. Kisebb papucstávolságot igényel. Ha a váz ejtőpapucsos, ott nem tudsz láncfeszességet állítani.
Ejtőpapucsos váznál felejtős...
Vagy esetleg át lehet papucsolni csúszóra; kérdés, hogy megéri-e.
Az előttem hozzászólók egy részével pedig közlöm, hogy az, hogy egy kerékpár fixi, csak annyit jelent, hogy a hajtása fix (egysebességes örökhajtós) és semmi köze nincs a fék meglétéhez avyagy hiányához, illetve a fékek számához. Semmi nem tiltja, hogy a fixit fékekkel szereld fel...
Hát a téma nagyon sok kérdést vet fel.Próbáljunk egyszerűsíteni.
1-Ujonnan vásárolt Fixi egyáltalán nem olcsó(divat "egyedileg átépített" stb fixiket leszámítva)
-mert kifejezetten strapabíró verseny,és vagy prémium alkatrészekből tevődik össze.Gyakorlatilag pályaversenyzéshez alkalmas alkatrészekből.
példának oka,áttétel hiányában meginduláskor sokkal nagyobb nyomaték energia hasznosul,a hajtókaron,láncon,ekképpen a vázon is,ami leginkább középrészen terhel,tehát a hajtómű tengely se lehet valami kinesis, cseh, műanyagházas, zárt csapágyas monoblock.
-Kell a fém csészés,és ipari-zártcsapágyas mono legalább.(manapság ha valami zárt csapágyas mindenki ipari csapágyról beszél,pedig a kettő nem ugyan az.Van olyan zárt csapágy amit ha megbontunk, láthatjuk műanyag választó kosárban futnak a golyók,míg egy ipariba, edzett acél kosárban.Mégis mind a kettőre azt mondják ipari,pedig csak zárt csapágy,és csak az egyik ipar.
Árban minőségben nagy a különbség.
-sokkal erőseb hajtó kar is kell,(törés veszély miatt)a nagy kezdő nyomaték miatt,illetve hajtás visszatartásnál(skidelésnél) az eddigi hajtó erőt azonnal blokkoljuk,legalább annyi erővel mint meginduláskor csak negatívba.
-Ez hozza magával az erősebb láncot,lánctányért,ami nem a vastagságot jelenti,hanem az anyag minőséget.
Pályán nem ritka a 1/2x3/32 es lánc az 1/2x1/8 os al szemben(mert kisebb súrlódási együtthatóval és kisebb súllyal adódik,persze jóval drágább komponenseket igényel.A nagyobb nyíró hatás hozza az erős hátra felé csúszó papucsokat,ennek erő elnyelés-biztonság-és szerelési könnyítés az oka.
-miután váltó sornak hely nem kell,keskenyebb láncvilla távolság is elegendő,ami így merevebb is.
-Szűkebb a keréktáv a fordulékonyság tekintetében,és magasabb a középrész,az örök hajtás miatt,hogy kanyarban kevésbé érhessen le a pedál,ez hozza magával a magasabb ülés pozíciót.és még sorolhatnám a különbségeket.
A futárok nem a tolvajok miatt járnak fixivel,hogy az olcsóbb, egy százéves favorit váltós még olcsóbb is egy fixinél.
Nincs szükség váltásra városban,így felesleges alkatrész,több meghibásodási lehetőség,macerásabb javítás a váltós bicaj.Az már más kérdés hogy fixit,vagy single speedet hajt.Általában flip-flopp-ot,mert a racsni is beszarhat azt akkor marad a fix hajtás.(és persze ott van még a Londonból-Ny Y ból elindult néhány éves új hullám a fixi terén)
Önmagában ha fixet hajtasz nem fárasztóbb,csak szokni kell,mert mindig tekersz,de van "lendkerék hatása is,ami egy bizonyos tempónál még könnyít is,illetve megtanít egyenletesen hajtani"siklás" nélkül.Ha ésszel tekersz valóban külön fék nem kell.De jó ha van,plusz a Kresz is elő írja.
-Nekem van első hátsó is,hisz ha fordítok és racsnis oldalt használom elég gáz a csak első fék.
-Önmagában lehet olcsó fixit is csinálni,mint ahogy van olcsó versen bicó, és van drága fixi is mint minden más.
-Jellemző ha valaki lebutít valami 40+ os outit(még át papucsólasról sem beszélve)csupán meghagyja az egyik tányért elől,meg betesz egy fixies hátsót,leveszi váltókat,egyenes kormánnyal szereli,mindjárt Egyedileg épített fixiről beszél.Nem beszélve mi az hogy egyedileg?talán Egyedi épített..
szóval a lehetőség tárháza adott és széles.De a legolcsóbb,új fixi építésre alkalmas váz alig,vagy nem drágább egy régi outinal.A divatos meg márkás az meg kb 150000-ft tól a csillagos égig.
-Egy szép fixi,minőségi fixi, maga a puritán minimalizmus.
divatos,megbízható,exclusive,városi bicaj,Amire öltönybe sem ciki max kényelmetlen felülni.tekermi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!