Ez normális, mi a teendő?
Eláztam az országúti bringmmal, ezért a zuhannyal, gyengén engedett vízzel lemostam. Ezután a vázban csörgött a víz, kifolyattam belőle pár decit, a kormánycsapágynál és a nyeregcsőnél folyt ki elsősorban, de nemcsak víz hanem homokszemcsék is vannak a váz belsejében.
Szerintetek ez normális, hogy ennyire befolyik a víz? Mi a teendő, hogy semelyik alkatrész se károsodjon? Vegyem ki a villát, nyeregcsövet, töröljem le, kenjem újra?
A váz belsejét hogyan tudnám kitakarítani?
Mit tegyek, hogy ezt máskor el tudjam kerülni?
Köszönöm a segítséget!
Ha acél vázad van akkor jobban oda kell figyelj a megrekedt vízre mintha mondjuk alu vagy karbon.
Nekem egy egyszerű ktm túrabicajom van aluból és már sokszor mentem vele órákat szakadó esőben. sohasem rekedt még benne víz.
Amire figyelned kell az az hogy ahová befolyhat a víz, ott legyen kifolyó is. Ez amúgy általában így is van. De ha megrekedt a víz akkor vagy nem jó a konstrukció vagy esetleg eltömődött a kifolyónyílás.
Ha magától kiszárad minden és nem ragad, nem nyikorog, nem ropog a homok akkor ne aggódj. Jó az úgy. Ha igen akkor szedd szét és tisztítsd ki, kend meg. Ezekről millió videót találhatsz, hogy hogy kell.
Amúgy pedig amit használnak az kopik ahogy mondják. Ha biciklizel esőben akkor ez normális dolog.
Hát szerintem elég alap, hogy aki vigyáz a bringájára, az nem zuhanyozza le... Tény hogy melósabb, de máshogy is lehet takarítani.
Bár mondjuk ha annyira beázós a bringád, akkor valószínűleg egy nagy zuhitól vagy olyan kisebb fajta árvízben tekeréstől is beázhat, szóval....
Szóval szerintem most és nagy zuhik után szárítgasd és kenegesd, ha meg csak lemosod, de még nincs beázva, akkor ajánlom, hogy kíméld, és pepecselve mosd...
Lehet, hogy a mosást is okosabban kéne végezni és az is lehet, hogy a váz kialakítása sem a legjobb e téren. De most koncentráljunk a feladatra.
Mindenképp szét kéne kapni, akkor már átmosni és megszárítani rendesen, belül is. Hajszárító is segít vagy más, szellőztető megoldás (pl. kompresszor). A vékonyabb csövek nehezen száradnak majd, szóval a műveletre jó volna sztem egy hetet számolni szobában, hogy biztosan kiszáradjon a váz.
Utána össze lehet tenni, a kormánycsapágyad és a középcsapágyad a veszélyzóna, azokat újra kell zsírozni. (Ha monoblokk v. integrált tengelyes az utóbbi és a vázanyag acél, akkor ki kell tekerni és újrakenni a meneteket is. Ezt akkor mellőzheted, ha tavasszal lesz nagygenerál - akkor már annyit kibír)
A váltókat, fékeket tisztának gondolnám, de újra kell kenni a forgáspontokat. WD40 vagy pár csepp olaj és átmozgatás - ennyi.
Máskor kerüld el azzal, hogy ha zuhanyozni akarod, lehet, de csakis fentről lefelé mosunk. HA pedig lehet, kerüld a zuhanyozást (ez akkor lehetséges, ha nem nagyon retkes, de egy országúti szerintem soha nem lesz annyira retkes, hogy kelljen), helyette autómosó szivaccsal dolgozz és meleg mosogatószeres vízzel. Az is bőven elég víz lesz a feladathoz. A mosás többi részére most nem térek ki, ahogy írtam, a tisztítás teljes folyamata egy külön cikk lehetne.
Érdemes lehet alkohollal - denaturáltszesszel átmosni belülről a vázat. Ez oldja a vizet és vele együtt párolog el. Pl motorkerékpár benzintankot is így szoktuk vízmentesíteni.
Bár nem tudom mennyire árthat a nem fém alkatrészeknek.
Persze ha teljesen le lesz bontva a vázról minden, akkor mindegy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!