Bicikliépítéshez segítség? (többi lent)
Sok függ attól, egyenes avagy hajlított outi kormányod van (gondolom nem vázváltókarra gondolsz).
A hátsó váltás egyszerűbb: a Shimano összes SIS rendszerű váltójának és váltókarjának ugyanaz az áttételi aránya (kivétel az első indexes Dura-Ace), függetlenül attól, hogy outi vagy MTB. Ami eltér, azok az új DynaSys rendszerek. Az első váltók esetén sajnos már más a helyzet, itt az MTB és outi rendszerek eltérő húzással dolgoznak. Ha outi elsőváltód van, akkor hagyományos outi fvkart vagy egyenes kormányhoz való outi váltókart kell használnod.
Ugyanez a helyzet a Shimano kompatíbilis egyéb rendszerekkel is. És még ott van a teljesen más Campagnolo is -habár bizonyos esetekben az is működhet, a 8sebességes Shimano rendszerekkel tökéletesen együttműködnek a 10sebességes Campa fékváltókarok.
Szóval nincs egyértelmű válasz...
Ha gyors biciklit akarsz, akkor miért nem jó az országúti? Azt is lehet egyenes kormánnyal szerelni. Vagy esetleg cyclocross.
Egyébként meg lehet csinálni, de én nem látom értelmét...
Felsorolnám a tényleges problémaforrásokat:
- Ha alu vázad van, akkor merev villából nem teszünk bele alut. Kockáztatod a fejcső repedését.
- MTB támvilla széles, országúti hajtómű keskeny, plusz a nagyobb lánctányér miatt ez duplán baj. szinte kizárt, hogy pl. egy 52-es tányér el fog férni ott, ahol a 44-es, ami ráadásul kb. 1 centivel kintebb volt.
- Országúti váltórendszert kell szerezned, vagy komoly hackelés és nem garantált siker.
Amit tennék a te helyedben:
1) szereznék egy carbon vagy cromo merev villát, természetesen megfelelő beépítési magassággal
2) egyenes kormányt hagynék, mert sloping vázzal a koskormány igen hányadékul szokott kinézni (bár használható, de tényleg otromba)
3) így megtartanám a monti kerekeket, fékeket, váltást
4) kivéve első váltó, azt trekkingre cserélni, ami 48 fogig tuti jó, de jó eséllyel 50ig is (de nem fogod használni)
5) (mert..) Trekking hajtómű fog elférni, amit 48 foggal gyártanak - maximum. (Persze lehetne szerezni mondjuk 104 BCD mérethez 50T méretű nagy fogast, de akkor a középső 36-ost is 40-esre kéne cserélni, tehét rögtön 2 tányért kell venned és ezek drága játékszerek..)
6) Végezetül cyclocross vagy túra vagy széles országúti gumikat, 33mm szélesség táján (ellenőrizve a felni befogadóképességét, a legkeskenyebb biztonságos méretet kiválasztani)
Amit kapnál vele, az egy hibrid, amivel igencsak tudsz haladni. Ennél többet nem érdemel egy ilyen MTB átalakítás. A könnyítés, gumiprofil és a 48-11 áttétel hoz neked annyit, hogy a bringa kényelmesen tudjon 35-40el suhanni, a kihajtható végsebessége pedig el fogja érni az 5x km/h-t, ami kvázi már nem is legális közúton egy kerékpártól.
A teljesség és pontosság kedvéért kiegészíteném még az előzőmet:
- az integrált hajtóműveknél azért nem 1 centi a tengelyhossz eltérése MTB/trekking vs outi között, hanem pár mm, de ettől még füstölni fog a dolog, mert sokkal nagyobb a lánctányér
- Ha mindenképp országúti hajtást akar betenni az ember, akkor integráltak előtti, valamilyen monoblokkos megoldás kell. Ultegrából a 6500-as széria volt az utolsó ilyen. Ez esetben ügyelni kell még arra, hogy a láncvonal változni fog, hiszen hosszabb tengellyel dolgozunk. 1-2mm a maximum elviselhető, nagyobbat már tapasztalatom szerint nem igazán tolerálnak a váltórendszerek, esetlen lesz a hátsó váltás
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!