Miért kapok mindig defektet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Több oka lehet:
- Vékony a külső gumi
- szilánk van a külsőben
- Durrdefektnél túlterhelés, stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
- tulfujtad a kereket
- rossz a terep es/vagy tele van mondjuk tuskekkel, uvegszilankkal
- nehez vagy, erosebb gumit kene feltenni
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Van elkerülhetetlenül defektes útszakasz, de általában máshol van a gond. 105 kilóval semmi durvát nem csinálsz egy gumin.
1) Mindig meg kell találni a defekt okát. Anélkül szerviz sem tehet(ne) fel belsőt, hogy nem próbálja meg. Ellenben reális életkép, hogy lesz*rják, mert sok a meló vagy bármi egyéb, nem megbocsátható.
2) Külső, belső, felniszalag. Ezeknek az állapota, sértetlensége a cél. Szalag esetében elcsúszni is tud, az sem jobb, mivel a küllő ilyenkor mint a varrógép tűje - egy buckánál indul is befelé. Különösen gyengébb kerekekre jellemző, hogy túl hosszú a küllő, gyenge a felni, végezetül egy nehezebb embernél azonnal szurkálni kezdi a belsőt, ami aztán durran.
3) Durran. Azaz gyorsan ereszt le. Ehhez bazi nagy szilánkot kéne bennehagyni. Vagy nagyon tré belső kell.
A belsőn meg kell keresni a lyukat, annak helyéből és formájából lehet következtetni, hogy a külső felől vagy a felni felől van a bibi, netán a használat volt rossz (pl. túl/alulfújás a terephez képest).
Ha a külsőből érkezett, akkor jöhet annak átvizsgálása. Szemetet kiszedni, ha még használható, vissza, lekoptatni halálba, legközelebb erősebb defektvédelmű gumit vásárolni, legalább 5000 Ft / db irányártól nézelődve.
Ha a felni irányából, akkor vagy a felniből vált le szilánk, szemét, sorja, vagy a küllő okozta. Szalagot levesz, abroncsot kitakarít, felniszalag ha nem kellően rugalmas, csere, pontosan visszahelyez (minden küllőfuratot fednie kell). Ha átszúrta a szalagot is - akkor rosszabb. Kerékcsere lenne a megfelelő, ezt megelőzendő lehet barmolni a küllőkkel, reszelgetni akármi. Ha már duplafalú a felnid, szerintem nem ezzel lesz baj. Ha nem, akkor szinte tuti, főleg, ha hátsó kerékről beszélünk.
Remélem tudtam segíteni.
3)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Már mindent leírtak, ami ok lehet. Csak megnyugtatásul, én 110 fölött vagyok és két bringám is van, utoljára kb. 7-8 éve volt defektem.
Jó minőségű külső, belső, felni, nem kiálló küllővég, jó védőszalag a felniben, felső határérték közelében tartott guminyomás szinte minden okot kivéd.
Persze egy méretes rajzszögön egy jó kevláros külső sem mindig tud kifogni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!