Miért kapok mindig defektet?
Több oka lehet:
- Vékony a külső gumi
- szilánk van a külsőben
- Durrdefektnél túlterhelés, stb.
- tulfujtad a kereket
- rossz a terep es/vagy tele van mondjuk tuskekkel, uvegszilankkal
- nehez vagy, erosebb gumit kene feltenni
Van elkerülhetetlenül defektes útszakasz, de általában máshol van a gond. 105 kilóval semmi durvát nem csinálsz egy gumin.
1) Mindig meg kell találni a defekt okát. Anélkül szerviz sem tehet(ne) fel belsőt, hogy nem próbálja meg. Ellenben reális életkép, hogy lesz*rják, mert sok a meló vagy bármi egyéb, nem megbocsátható.
2) Külső, belső, felniszalag. Ezeknek az állapota, sértetlensége a cél. Szalag esetében elcsúszni is tud, az sem jobb, mivel a küllő ilyenkor mint a varrógép tűje - egy buckánál indul is befelé. Különösen gyengébb kerekekre jellemző, hogy túl hosszú a küllő, gyenge a felni, végezetül egy nehezebb embernél azonnal szurkálni kezdi a belsőt, ami aztán durran.
3) Durran. Azaz gyorsan ereszt le. Ehhez bazi nagy szilánkot kéne bennehagyni. Vagy nagyon tré belső kell.
A belsőn meg kell keresni a lyukat, annak helyéből és formájából lehet következtetni, hogy a külső felől vagy a felni felől van a bibi, netán a használat volt rossz (pl. túl/alulfújás a terephez képest).
Ha a külsőből érkezett, akkor jöhet annak átvizsgálása. Szemetet kiszedni, ha még használható, vissza, lekoptatni halálba, legközelebb erősebb defektvédelmű gumit vásárolni, legalább 5000 Ft / db irányártól nézelődve.
Ha a felni irányából, akkor vagy a felniből vált le szilánk, szemét, sorja, vagy a küllő okozta. Szalagot levesz, abroncsot kitakarít, felniszalag ha nem kellően rugalmas, csere, pontosan visszahelyez (minden küllőfuratot fednie kell). Ha átszúrta a szalagot is - akkor rosszabb. Kerékcsere lenne a megfelelő, ezt megelőzendő lehet barmolni a küllőkkel, reszelgetni akármi. Ha már duplafalú a felnid, szerintem nem ezzel lesz baj. Ha nem, akkor szinte tuti, főleg, ha hátsó kerékről beszélünk.
Remélem tudtam segíteni.
3)
Már mindent leírtak, ami ok lehet. Csak megnyugtatásul, én 110 fölött vagyok és két bringám is van, utoljára kb. 7-8 éve volt defektem.
Jó minőségű külső, belső, felni, nem kiálló küllővég, jó védőszalag a felniben, felső határérték közelében tartott guminyomás szinte minden okot kivéd.
Persze egy méretes rajzszögön egy jó kevláros külső sem mindig tud kifogni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!