Miért mondják, hogy kerékpárt, csak kerékpár boltból vegyek és ne ilyen dechatlon/tesco féle helyekről?
Ez a kiszemelt kerékpár, ezekkel az adatokkal sehol máshol nem találok biciklit hasonló áron.
Mert az ilyen helyeken az értékesítés szempontja a legelső. Nyilván a bicikliboltosok se ingyen dolgoznak, de ők értenek is hozzá, mit adnak el. És szakszerűen meg is javítják, cserélik a kopó alkatrészeket, nyilván ez nem ingyen van.
Igen, tökjó bicikli első ránézésre, lehet, hogy évi 1-2ezer km-t hiba nélkül teljesít, de ezen csak egy 7sebességes hátsó fogaskerék van, ami bizonyára menetes, és nem kazettás, ami jóval gyengébb. Most ha átfűzeted egy kazettás hátsóagyra, akkor min. egy 10est el kell költened alkatrészre+szerelésre ezenfelül. De a 7es fogsort hézagolni kell, akkor már érdemesebb lehet 8sebességes rendszerre váltani, ami a legalább a hátsó váltókar cseréjével is jár, + további ezresekkel. És akkor ott tartunk, hogy 110-120ezer, és rögtön nagyobb a választék. De a normális biciklik 150-200 közt vannak boltban. Erre szokott lenni a válasz, hogy nem kell nekem olyan csoda profi cucc. A profi cuccok legalább 10szer ennyibe kerülnek, ha meg már eljutott odáig a vásárló, hogy nézegeti a netes kínálatot, akkor meg nyilván nem elégszik meg az öregapja kontrás Csepeljével... Vagy ha spórolni akarunk, akkor ott a használtpiac, de attól meg sokan félnek.
Fejből nincs meg a kerékpár kínálat, nincs most nagyon időm keresgélni, de nem is igazán lényegesek a márkanevek, a felszereltséget kell nézni. És nem elég, hogy csak a hátsóváltó jó minőségű, ha az agyak, váltókarok, hajtás viszont alsókategóriás.
Hirtelen ezt találtam most, ami hasonlít az általad linkelthez. [link]
(ezt is meg lehet csinálni agydinamósra)
A leírásokban az alábbi kulcsszavakat keresd, ha minőségi cuccot keresel: Shimano Alivio, Deore, Deore LX, XT, Tiagra, 105, Ultegra
Egy-egy Acera/Altus szintű alkatrész belefér, de lehetőleg minél kevesebb. Ami ezek alatt van az dísznek van meg nagyon alkalmi biciklizéshez, ami ezek felett, az meg baromi drága, a 200 alatti mezőnyben nem jön szembe biztosan.
(privátban küldhetsz konkrét találatokat, de nem garantálom, hogy aznap válaszolok is)
Volt egy áruházi montim... Először a pedál hajlott le róla... Egyrészt nem volt jól rögzítve, másrészt alumíniummenetes volt... Nem lehetett visszatenni.
Aztán a váltó is nehezen működött... És nem tudom, még voltak apróságok, az a helyzet, hogy nagyon hamar vettem magamnak rendes biciklit... :)
Az áruházi kerékpárok is ugyanazon alkatrészekből állnak, mint amit a szakboltokban árulnak. Nyilván egyik helyen sem fogják olcsóbban adni, mint amennyi a beszerzési ára. Egy megbízható, minőségi alkatrészekkel szerelt kerékpárnak megvan az ára. Ami ennél olcsóbb, ott spórolnak az alkatrészekkel. Pl. hátsó váltót kapsz 500 forintért és 50000-ért is. Az gondolom egyértelmű, hogy egy olcsó teszkós KLT-re melyiket fogják szerelni.
Nem arról van szó, hogy ugyanazt a kerékpárt kapod a teszkóban féláron, mint a kerékpárboktban, hanem azon az áron annyira silány minőséget kapsz, amit egy normális kereskedőnek nincs pofája rásózni a vevőre. És nem egyszerűen azért, mert pillanatok alatt elhasználódik, hanem mert sok esetben alapvetően alkalmatlan a biztonságos közlekedésre (pl. a műanyagból fröccsöntött fékek/fékkarok, melyek fékezés helyett elhajlanak). A Decathlon ebből a szempontból mérföldekkel jobb az átlag nagyáruházaknál, az ő termékei kompromisszumokkal ugyan, de használhatóak.
Ami minőségben, tartósságban, használhatóságban megfelel egy szaküzletben árult modellnek, annak az ára is abba a sávba esik -ebben az esetben viszont nem indokolja semmi, hogy ne ott vásárolj, ahol értenek is ahhoz, amit csinálnak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!