Kaptam egy új biciklit. A láncot mindenképpen meg kell olajozni?
Szüleimtől kaptam egy mountain bike-ot. A láncon nem vettem észre hogy meg lenne olajozva.
Így mindenképpen tegyen rá olajat?
attól, hogy keveset öntesz rá még folyik, csak nem látod
én motorral járok, és arról is lefolyik az olaj ha nem fújnám láncsprével
Zoli, te láttál már olajat? folyékony kis mennyiségben is
Akkor miért van direkt láncolaj, ha alapból alkalmatlan a lánc olajozására? :D
Én úgy szoktam olajozni, hogy előtte letisztítom, és tekerve a pedált, minden láncszemre csöppentek 1-2 csepp olajat, de csak a belsejébe, nem kell és nem is szabad összekenni az oldalát, vagy ha mégis megteszed akkor töröld le. De lehet hogy a tied be van olajozva, csak nem tudod mit kell figyelni. Nem kell koszos feketének lennie a láncnak
A lánczsírzó spray-nél nincs jobb megoldás. A forgáspontokba bemegy, kívül meg szárazra törölhető. Így nem gyűjt magára koszt, nem rondítja össze a ruhát és a kenés mégis megvan.
Eső meg a láncolajat ugyanúgy kiveri, tehát gyakorlatilag az olajnak előnye nincs.
Ugye senki nem hiszi el, hogy a Rohloff magának gyártja a láncolajat és TÉNYLEG csak az jó a láncra? Persze, hogy minden gyártó azt állítja, hogy csak az ő cucca jó mindenre.
Ez kb. annyira igaz, mint az, hogy Fiatba csak Selenia olajat szabad tenni.
A láncon a kis karikákat kell olajozni, ahol forognak egymáson a darabok. Abba belülre kell olaj! Csepegtetsz/fújsz rá, miközben forgatod, majd letörlöd a felesleget. A motorokra, azok láncára egészen más típusú olaj szükséges! A WD40 nem láncolaj, hanem petróleum alapú tisztítószer. Gyárt azt is, de az alap nem az! :)
Fogaskeréksort, váltógörgőt nem olajozunk. Pici zsír szükséges a váltóban lévő rugó 2 végéhez. Zsír a csapágyakra kell.
"A motorokra, azok láncára egészen más típusú olaj szükséges!"
Ki beszél itt motorokra való láncspray-ről?
Amúgy 6-7 ganghoz az is elmegy, csak az túl sűrű ragadós, 8-9-10-es rendszert már lefogja.
Én TF2-t használok, az tökéletes lánczsírzás.
"A láncon a kis karikákat kell olajozni, ahol forognak egymáson a darabok."
Oda bizony. Csakhogy a láncspray pontosan ezt teszi. Amikor kifújod, híg az oldószer miatt, pontosan oda folyik be. Amikor meg kipárolog az oldószer, a zsír ott marad bent. Nem folyik, kúszik ki.
"Zsír a csapágyakra kell."
Na ez így nem igaz. A zsír a kis fordulatszámú, nagy terhelésű mozgó elemek kenésére való, az olaj a nagy fordulatszámú és/vagy kis terhelésű elemekre. A siklócsapágy lehet kivétel, ahol olajnyomáson úszik a csapágyazás, de ilyen a bringán nincs sehol.
A lánc tipikus kis sebességű, nagy terhelésű csúszócsapágyas alkatrész, tehát egyértelműen a zsírkenés területe. Csak amíg nem léteztek az ilyen láncspray-k, addig nem nagyon volt megoldható a megfelelő kenés bejuttatás a görgőkbe (a hőskorban ezt olvasztott faggyúba mártással csinálták), az olaj kényszermegoldás volt mindig is, de ma már nem vagyunk rászorulva.
köszönjük, a teljesség kedvéért:
A motorlánc belsőkenése élettartamig elég, mert zárt.
A külsőkenés meg ragadós láncspré után a motorolaj.
"A külsőkenés meg ragadós láncspré után a motorolaj."
?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!