Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért vannak sokan oda a...

Miért vannak sokan oda a fixie-kért?

Figyelt kérdés
Miben jobb mint egy váltós országúti? Azon kívül hogy nem kell váltogatni. Nem hiszem hogy nagy sebességet lehetne egy fokozattal menni, ha meg igen, akkor emelkedőn a tüdőd kiköpöd, nem? Mégis mi jó benne? köszönöm a válaszokat.
2017. ápr. 30. 15:31
 1/6 anonim válasza:

Mert most épp az a menő. Anno a futárok kezdték el használni, és nyilván azért ezt, mert rengeteget mennek velük napi szinten, így fontos, hogy strapabíró legyen (szinte nincs, mi elromoljon).


https://www.youtube.com/watch?v=EXEKGkbesIw

2017. ápr. 30. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Mondjuk az igaz, hogy a váltó tutira nem fog elromolni, viszont tényleg.. az, hogy mész a lejtőn és pörgeti a lábad, iszonyat kellemetlen lehet..
2017. ápr. 30. 20:18
 3/6 anonim ***** válasza:
A divaton kívül nehezen képzelek bármi értelmes okot.
2017. máj. 1. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim válasza:
Szinte gondozásmentes meg könnyű. A láncból is vastagabbat tudsz felrakni és a féketbetéttel is sprólosz hisz tudod lassítani (akár skiddelni) és aki városban napi 80-100 km teker minden nap (futár) annak fontos hogy ne kelljen annyit szervizelni, igaz, nem midnenkinek való...
2017. máj. 1. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 Alex Fly ***** válasza:
A váltó hiánya meg nem akkora probléma, mint egyesek gondolják. Száz éven keresztül mindenhova eljutott az egyszeri kerékpáros egy sebességgel is; a Magyarország jelentős részére jellemző sík vidéken nem feltétlenül szükséges a több fokozat.
2017. máj. 2. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Wadmalac ***** válasza:

A sebességváltó feladata az, hogy minden sebességhez tudjál olyan fokozatot választani, ami biztosítja a kényelmes pedálfordulatot és lábterhelést.

Ez a funkció fixinél és singlespeednél kiesik.

A szabadonfutó hiánya előny csupán egy gyakorló zöldfülű országútis versenyzőnél lehet, hogy megtanulja, nem úgy kell versenyen pihenni, hogy nem tekersz.

Minden más helyzetben kutyarossz dolog, hogy visszahajt a pedál. Persze, van némi "motorfék" lehetőséged vele, de ha van normális féked, az már nem tétel, hogy ezzel 12 helyett 13 havonta kopik el a betét.


A többi hype szöveget nem kell elhinni. Nem egészségesebb a fixi, a skid nem üzemi és nem is vészfék, csupán esetleg látványos, de gyenge hatású kényszermegoldás egy fék nélküli (és így közúti forgalomra nem biztonságos és tilos is) kerékpáron. Ja és a skid természetesen gumikopással jár, nagyon nagy kopással, máris buktad az elvileg fékbetéten spórolt pénzt.


Ahogy írták is, az amerikai futárok közt azért terjedt, mert fillérekből összerakható, szervizelhető és pótolható, ha ellopják vagy a forgalomban összetörik.

Csak már hype lett és ez egekbe emelte az alkatrész-árakat, teljesen jogosulatlanul.

Sokan pályaverseny bringa alkatrészeket használnak fixibe, ami működésre azonos, csak más terhelésre vannak, a pályagépek agyon vannak könnyítve és tükörsima útfelülethez készülnek, viszont iszonyat lábnyomatékot kell kiállniuk. Szóval q könnyű és nagyon erős, ezért drága.

Egy hétköznapi fixi használat ennél kevésbé high-end cuccot igényel, olcsóbbnak kéne lennie.

De már nem az.

2017. máj. 5. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!