Nagy különbség van egy prémium kategóriás országúti kerékpár és egy normál között?
Ha csak ide-oda gurulsz vele akkor nincs nagy különbség.
Ha amatőr szinten versenyzel akkor hatalmas a különbség.
Csak hogy egy példát emlitsek:a váltó.ha váz-váltód van akkor nagy esélyel csak egyenes és felfelé szakaszokon tudsz biztonságosan váltani,ráadásu a kormányt is csak 1kézzel fogod ami kátyú esetén okozhat kellemetlen másodperceket.
De ha a váltó a fékkaral van egybe épitve akkor gyakorlatilag bármikor válthatsz a kormány elengedése nélkül.
Amit az első ír az is tejes mértékben igaz. A váz/geometri/felszereltség változik.
De és ezt sokan nem értik illetve bajuk van vele,ez jó eséjel egy alap versenygép de versenygép ami rendszeres alapos karban tartást igényel.Nem azét kerül negyedmillioba mert igénytelen,henem mert precíz jóminöségű versenyép.
A 2-300.000Ft-os kerékpár nagyon messze van a prémium kategóriától. Az még bőven a középkategória, viszont egy átlagos embernek, aki nem versenysportra akarja használni, annak bőven jó ez a szint.
Amúgy meg van különbség, különben nem lenne annyival drágább. Jobb vázanyag, precízebb tervezés, jobb alkatrészek, kisebb tömeg, némely esetben a felárban benne van a márkanév is.
Nagyon nem mindegy, hogy egy bringa "noname" Bitec vagy hasonló kónuszos agyakon, vagy ipari fix csapágyas agyakon fut, ég és föld a gördülési ellenállás, plusz nulla a szervizigény és általában súly is kisebb.
Sőt, a pro bringákon általában komplett MAVIC vagy hasonló szintű kerekek vannak.
Sajnos találkoztam már elvileg tökéletes Shimano koppintott két forgáspontos fékpatkókkal, ami a saját rugóerejével nem tudta legyőzni a mozgási súrlódását. Egy Dura-Ace úgy siklik, mint a szappanozott takony. Nem mindegy, egy verseny ezer fékezése alatt mennyire fárad el a kezed.
Ha egy Tourney első váltóval dombon felfelé mászva, nyeregből kiállva megpróbálsz váltani, vagy a lánckereket, vagy a láncot, vagy a váltót nyírod ki, egy Dura-Ace zokszó nélkül felvált így is.
A fékváltókar előnyét feljebb leírták, de még fékváltókarban is van működési minőségi eltérés a közép- és csúcszszettek közt.
És ezek csak pár alkatrész. Váz, kormány, nyereg, nyeregcső, súly és terhelhetőség szempontjából is jobbak kerülnek a pro kategóriára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!