Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mit jelentenek a felnin ezek...

Mit jelentenek a felnin ezek a számok? Retro puch

Figyelt kérdés
Sziasztok, van egy régi Puch Olympian országútim, még nagyapámtól maradt rám, felújítanám. A hátsó kerék nem centírozható, és elég speciális, de az agy jó, belefűzetném egy új felnibe, csak nem tudom milyen kell hozzá. A régin ezek állnak: Weimann 16x360 27x1 1/4, egyébként 36 küllős. Milyen kereket és küllőket tudnék venni, amibe bele lehet fűzni a régi agyat? Esetleg linkelni is tudnátok? NAGYON KÖSZÖNÖM ELŐRE IS!!!!

2016. nov. 23. 14:37
 1/5 Alex Fly ***** válasza:

Ami a celniden áll: Weinmann gyártmány, az átmérője 630 mm (27"), a felni szélessége 16 mm. A 27×1 1/4 az ajánlott gumiméretet jelenti (az ETRTO szám szerint 32-630).

Elméletileg lehet kapni ekkora felnit, de ha nem akarsz szopni, akkor inkább egy 622mm átmérőjűt ajánlok (28"-os). Az átmérőben az a 8mm a használatot nem befolyásolja, viszont ha gumit szeretnél vásárolni, jelentősen megkönnyíti az életet, ha egy ma elterjedt szabványméret kell és nem egy mára gyakorlatilag kihalt méret...

A küllők hosszát pedig több paraméter határozza meg, a felni és az agy méreteiből illetve a fűzési mintából lehet kiszámolni a szükséges küllőhosszt. Legegyszerűbb, ha ezt rábízod arra, akivel fűzeted.

2016. nov. 23. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Köszi a választ! Azok alapján amit mondasz, egy 622-es jobb döntésnek tűnik. És szerinted egy 622-es passzolna az első lánckerekekkel is, megfelelő sorral hátul? Tehát a tengelytávjuk ugyanakkora? Milyen méreteket vegyek figyelembe amikor veszem hátra a kereket? Zöld kéz ment, és köszi mégegyszer
2016. nov. 23. 19:25
 3/5 tothp ***** válasza:
8 mm átmérőben nem sok. gyakorlatilag ugyanazzal a hajtással használhatod. Szinte észrevehetetlen az eltérés. A fékpofákat kell majd pontosan beállítanod. De hát ezt egy új felninél mindíg megteszi az ember, még ha azonos méretűt is vesz.
2016. nov. 23. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Wadmalac ***** válasza:

Előre szólok, a 630-ról 622-re váltás esetén a fékpatkó nem fog leérni a felnihez.

Ezt most előre garantálom. Legalsó helyzetben is gumin fog fogni.

Ha valami ősöreg fékpatkók vannak rajta, talán le tudod reszelni a fékpofák befogató hosszlyukát olyan alacsonyra, hogy még jó helyre kerüljön a betét, de az meg olyan mértékben növeli a fékpatkó erőkarját, hogy a fékerőd felére csökken.


Még a régi Csepel vázamnál volt ilyen átépítési problémám, úgy lett megoldva, hogy a hátsó fékpatkót tartó lemezre fel lett csavarozva egy lemez, aminek a fékpatkó furata a váz lemeze alá esik és oda lett csvarozva a patkó. Első keréknél meg a villa középső alsó furatába lett betolva egy passzentos cső, az egyszer átfúrva fölül, ahol a villa fékpatkó-furatán át rögzítve lett, egyszer meg alul, oda került a fékpatkó.

Így a fékpatkó tengelyvonalai olyan 10 mm-t költöztek lejjebb, a fékeket jól be lehetett állítani magas pofa-felfogással és még a fékerő is jó lett.

2016. nov. 24. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 tothp ***** válasza:

Annakidején a csepel Maraton+ weinmann ős-fék kombóval ilyen gond nem volt.

A puch olympian is elég nagy fékkel van szerelve gyárilag. Nem lehetetlen, hogy sikerül. Elöl biztos elfér, hátul az összes fellelhető képen elég alul van a csavar. ott lehet gond. nézd meg a sajátodat. Ha az ovál furatban még lehetne tolni lefelé a féktestet legalább 4 mm-t, akkor nyert ügyed van. Még mindíg ez az egyszerűbb, mint 630ashoz alkatrészt, gumit szerezni.


[link]

2016. nov. 24. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!