Milyen kerékpármárkákat tudtok mondani, amik jó minőségű alkatrészekből állnak és nem méregdrágák?
100 ezer környékén már vehetsz úgy Schwinn-Csepel Landridert, hogy az olcsóbb alkatrészeket kicserélteted.
Alapból 70 körül árulják, ha pedált cseréltetsz rajta, meg mondjuk váltót, akkor még beleférsz az árba. Városba simán jó, én 13 éve használom az enyémet, nem azt mondom, hogy tökéletes darab (előtte Magellan Cygnus volt), de melóba-bevásárlásra szerintem oké.
Az egyetlen igazi hátránya az acélváz, én úgy látom, a középcsapágynál nagyon hajlamos a rozsdásodásra, ez úgy a 10. év körül lett gond (karosszérialakatos megoldotta).
Melóba és bevásárlásra komolyabbat szerintem ne vegyél, mert lehetséges célpont lesz a rosszarcúaknak.
De, persze, ez csak az én véleményem.
Neked milyen váltós landridered van sima 21 sebességes vagy agyváltós? Ennyire rossz a váltója ? Megmondom őszintén én sima kontrafékes régi hagyományos váltó nélküli biciklit használtam világ életemben és azt vennék legszívesebben, de ez a schwinn budapest, ami ennek megfelel, váltó nélkül, kontrafékkel, nagyon ramatyul néz ki, biztos nem venném meg.
Talán ilyen hagyományos váltó nélkülit nem is árulnak már minőségit. A schwinnét meg nem venném meg, ami budapest néven fut. Én is a Landrider-re gondoltam, de róla is kb. ramaty alkatrészt írnak, agyváltóra voksolnék, akkor így annak a kerékcseréje is bonyolultabb hátsókerék fronton az agyváltó miatt?
21 sebességes sima váltós, Shimano Revoshift marokváltóval (a Magellanon is ilyen volt, én szeretem, egyetlen hátránya a hétköznapokban, hogy ha jobban izzad a tenyered, vagy esik az eső, nehéz váltani vele, mert csúszik a markolat. Erre viszont egy hobókesztyű megoldást kínál :-) )
70 ezerért tényleg csak alap váltót raknak bele, mindennapi kis tekerésekre oké, bár nekem az a tapasztalatom, hogy valamiért hajlamos elállítódni. Mondta a bringaszerelő, hogy ha áldozok rá, akkor jó lesz ez, de az a helyzet, hogy erre a bicóra kár igazán komoly cuccot rakatni. Melóba teljesen jó, kitanultam a váltó heppjeit, és ennek tudatában használom.
Másrészt, én egész évben használom a bicajt, tehát 35 fokban, szakadó esőben, mínusz 20 fokban, 25 centis hóban. Ez azért igénybe veszi a gépet, gyakrabban kell cserélni ezt-azt.
De ha arról van szó, meg sem nyekken 60-70 kilométertől, szóval azért ez egy strapabicaj.
(Amúgy van 3 sebességes, agyváltós Landrider is.)
Váltó nélküliben cruiserre nem gondoltál? Kényelmes (legalábbis eddig mindenki ezt mondta, akivel beszéltem - én sosem ültem ilyenen, nekem nagyon nem tetszik), nagyjából arra való, hogy kényelmesen eljuss A-ból B-be, és jó napot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!