Mennyire strapabíró egy elektromos kerékpár?
100 ezerért lehet venni egy ilyet [link] .
Azon, hogy kínai, tegyük túl magunkat :D Eddig 97-en rendeltek, és majdnem mindenki teljesen elégedett volt, és az mtx 39 felni is bizakodásra ad okot.
A kérdés, hogy egy ilyen szerkezet mennyire bírna a terepet egy merev vázás bicajban? Nyilván egy elől hátul 20-20 cm-et mozgó dh bringában azért nem érné akkora erőhatás, de olyanom sajnos nincs.
A másik, és az akkumulátor elég strapabíró, nemde?
Tegyük fel, hogy van valaki annyira elvetemült, hogy megvenné ezt [link] .
Egy ilyennel azért már meg lehetne tenni 100 km távot, meg a 400 ezer nem is olyan hű de sok pénz, ha tényleg jó a két szerkezet. Annyi biztos, hogy hatalmas élmény lenne. A másik gond, azért egy ekkora lítium akkumulátor szép nagyot tudna pukkanni, ha éppen rossz napja van, de elvileg biztonságos.
Honnan tudjuk, mit bír egy adott termék, amiből valószínűleg egy sincs az országban? Lehet, hogy jó, lehet, hogy nem jó. Vedd meg, aztán kiderül és ne felejts el beszámolni a tapasztalatokról :)
Azt ugye tudod, hogy az első szettben nincs akku? Azt hiszem tudod, csak kicsit félreérthető, ahogy utána rákérdeztél, hogy mennyire strapabíró az akku, úgyhogy gondoltam szólok, nehogy véletlen kitolj magaddal :)
Én amúgy kétlem, hogy egyszerűen szétesne ez a cucc, én a legkevésbé ettől félnék, az elektronika élettartamától jobban, különösen a teljesítményelektronikáétól. Meg attól is félnék, hogy a vezérlés egyszerűen szar. Még sose ültem elektromos biciklin, mert nem vonz, de ha akarnék, akkor bicikliszerű élményt, egy jórészt észrevehetetlen rásegítést szeretnék és nem egy villanyrobogót és úgy gondolom, itt sok múlik azon, hogy pontosan mit is művel az elektronika.
Az a 4 db 22Ah-s akku nagyon tetszik, amit az első hozzászólásban linkeltél, minden vágyam, hogy egy ilyen 30 kilós, 10 literes akkupakkal a csomagtartón (mert máshova úgyse lehet tenni) biciklizzek :) De az a 15 kilós Li-ion kocka se semmi :) Én nem tudom, biztos vonzó a 2000+ Wh kapacitás, de ha ilyesmit akarnék, maradnék a könnyebb, kompaktabb megoldásoknál, az alsó vázcsőre szerelhető korrekt házba szerelt, zárható, kivehető akkuknál, hiába kisebb a kapacitásuk, az a mittudomén 800Wh se kevés. Ha nem csak emelkedőn rásegítésre kéne, hanem konkrétan száz kilométereket akarnék két keréken menni gyakorlatilag zéró munkával, akkor vennék inkább egy motort :)
2.: Igen, ez így van, de ha pl. gift-ként adja fel az eladó, nem teljesen biztos, hogy megfogja a vám.
3.: Igen, tudom, az akkumulátor külön van :)
" jórészt észrevehetetlen rásegítést szeretnék és nem egy villanyrobogót"
Van ilyen, pedelec-nek hívják. De azt gondolom róluk, hogy csak úri huncutság. Jó, meg minden, de nem ér annyit, és ott közel sincs 800 Wh kapacitás.
Amiket én belinkeltem, arról viszont azt gondolom, hogy nagyon érdemes lenne megvenni, ha tényleg jó.
Azért gondoltam a 15 kilós Li-ion kockára, mert ezeknek van egy rossz tulajdonsága. Ha full feltöltöd, és közel teljesen lemeríted, akkor nagyon rövid lesz az élettartama. Viszont ha csak 60%-ig töltöd fel, és csupán 40%-ig meríted, brutálisan sokáig fog tartani az akksi, így a lehet a leghosszabb az élettartama. Mindössze ennyi kapacitással is meg lehet tenni vele 20 kilométert. Na de ki a franc menne vele nagypapa tempóban? :)
Én ha megvenném, minden reggel felkelnék, 80%-ig tölteném az akksit, csapatnék egyet az erdőben, 20%-éknál meg töltőre raknám, este felé megint mennék egyet. Gondolj bele, használod mondjuk 1 évet az akksit, felére csökken a kapacitása, még úgy is marad 1 kWh kapacitásod, és még ez mindig nem olyan rossz.
Ja és egyébként amit linkeltem, azt a rendszert is lehet hajtani. Egyébként én a Bükkben lakom. Itt vannak olyan emelkedők, hogy bőven lenne értelme ilyen rendszernek, nem maradna kihasználatlanul :)
Egyébként még lehet, hogy várok pár évet, addig is legalább jobban elterjednek ezek a rendszerek, kiforrottabbak lesznek, fejlettebbek.
De a jövő egyébként ebben van. A benzinmotorok már nem fognak túl sokat fejlődni.
Egyébként amiket linkeltem, azokhoz még miket kellene venni?
Magához a kerékpárhoz értek. Egyébként már ilyen rendszerhez érdemes komoly fékeket venni, gyakorlatilag egy dh bicaj építése indokolt lenne. Meg ugye nem csak földúton gurulgatnék, hanem mindenféle terepen, és ugrajtanék is vele azért, emiatt kérdeztem, hogy mennyire strapabíró az elektronikus rendszer.
Mentem már 125ccm-es krossz motorral, és azt kell hogy mondjam, egy lényegesen könnyebb elektromos bicikli sokkal kezelhetőbb, biztonságosabb (nem mindegy, ha rád esik), nem utolsó sorban pedig a kanyarsebessége is nagyobb egy bicajnak. Persze ezt szekérutakon értem, csapásokon, nem kiépített pályákon.
Amennyiből ezt a hulladékot összegányolod, abból vehetnél egy KTM-et! 4-500 körül már egesz komoly van!
Hogy gondolod a 30 kilós akksit rátenni úgy, hogy esőben ne vágjon meg az áram, ne borulj az első bukkanónál? Ólmos akkut akarsz venni??
18650 vagy az egyel nagyobb fajta lítiumos cellákból lehetne összerakni pakkot, de elektronika, burkolat, szakértelem is kell..
Vedd meg készen, mert csak ráfizetés és baleset lesz!
Most nézem, 320-390 közt vannak Fox teleszkóppal, XT váltással zsír újak, garanciával, ajándékkal..
Nehogy már elb.szd a pénzed erre a hulladékra! :-D :-D Meg ólmos akku.. ebből látni, hogy semennyire nem értesz hozzá! De heggesztesz is burkolatot meg forrasztasz elektronikát? Hagyjuk..
7.: 18650 akkum van nekem is. 2 vagy 3 ezres kínai lámpához használom, ezt használom a biciklimen. De olyan erős, hogy az autósok villognak, ha max fényerőn van.
"Most nézem, 320-390 közt vannak Fox teleszkóppal, XT váltással zsír újak, garanciával, ajándékkal.. "
Ezt linkeld már be légyszíves :) Te meg a kerékpárokhoz nem értesz, csak a Fox teleszkóp új ára 200 ezer forint körül van. Ennyi pénzért, ilyen felszerelése még nem elektromos bringáknak se nagyon van. Várom a linket, nagyon kíváncsi vagyok rá :D
Nem nekem kell a bicaj, nem keresgélek többet.. én csak a google első oldaláról mondtam infót. Ez éppen nem új, de a képek alapján nem sokat használták. :)
Az, hogy használsz lámpába 18650 akkut még nem jelenti azt, hogy 2-300db-ot össze tudsz kötni úgy, hogy az ne gyulladjon ki az 1. körben, védve legyen töltés közben és a csatlakozók is stimmeljenek.. Tényleg nem azért kötözködtem, mert ráérek, hanem mert életveszélyes 20-30A árammal pár youtube videó alapján szórakozni!
Aliexpressről 1000/990 eladótól hulladék, gagyi utánzatot kapsz, főleg akkukból.
Csak számolj kicsit, mennyire éri meg: 20$ 4db eredeti Panasonic, LG vagy Sony akku, forrasztó cucc, vágó gépek, burkolóanyag, szigetelés, elektronikai cucc.. vagy veszel boltban rendesen összerakottat!
Merida teszt centerekben el lehet hozni a e-bringákat kipróbálni (3-10eFt 1 napig), szerintem keress egyet, mielőtt megsz.patod magad...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!