Bicikli karbantartás?
Én mosással szoktam kezdeni.
vödör mosogatószeres víz
szivacs, fogkefe, rongy
lemosom mindenhol
száradás
igénybevett részek ellenőrzése (pl nyereg csavarjai)
lánc, kerékagyak, pedál, mozgó részek olajozása (nem kell tocsogósra, csöpögősre)
a fékbowdenre egy-két csepp olajat szoktam a vezetőcsőnél, majd párszor meghúzom a féket, hogy az olaj lejusson mindenhova
ha nagyon alapos akarok lenni, akkor szétszedem és mindent átolajozok, zsírozok
a kicsurgott "nedveket" letörlöm
ragyog, mint Salamon töke
én így szokom
ezzel járok melóba, 2428 km van benne
ezt-azt már cserélni kellett persze...
2400km...
Tehát zsír új a bringád, de már ennyi baja volt... légyszíves ne osztogass szerelési tanácsokat...
Az edző bringámmal évi 10-12000km geszek meg és ezzel még sehol nem vagyok a profiktól..
Wd40 el lehet láncot illetve fogaskerekeket tisztítani, de után mindenképp olajozni kell, mivel a közhiedelemmel ellentétesen a wd40 nem kenő hanem tisztító anyag... durva esetben lánc leszed és brigéciol...
Csapágyat nem olajozunk soha... a csapágyat zsírozzuk... az ipari csapágyat meg lecseréljük...
Én vázat se mosnék vízzel, azt is wd 40 el áttörölgetve szép fényes lesz...
A láncot lánc olajjal vagy műszer olajjal kenjük nem mindenféle ragadós trutyikkal...
2400 km-t én tekertem bele kizárólag munkahely-otthon távval.
Használtan vettem egy doboz cigiért.
Nem kell osztani az észt, mert Te 10-12000 km-ket tekersz.
Igen, kellett rajta cserélni a láncot, mert megnyúlt. A pedálrögzítő csapot is kellett, mert elkopott. A hátsó váltó sem bírta sokáig. Ezért írtam, hogy ezt-azt cserélni kellett, nem azért, mert Tesco gazdaságos bringát vettem. Stb Stb
Nem kímélem a biciklit, mert mindenhová ezzel megyek, tehát por, sár, víz bőven éri. Esőben is ezzel megyek dolgozni.
Ha nem vízzel szeded le a sarat, akkor mivel?
Ha a vizet nem bírja a bicikli, mert mondjuk rozsdásodik, akkor az annyit is ér...
Nagyon jó takarítószer bringára a Brigéciol.
Szépen leszed minden koszt, jól zsírtalanít.
Mindent átecsetelsz vele(lehetőleg elektromos részeket, lámpákat, kilométerórát azért ne, ha belefolyik, ott is marad, majd szépen bő vízzel lemosod, láncot újrakened és kész, ennyi. Én még szoktam kis zsír spray-t nyomni a fékek, fékkarok, váltók forgáspontjaiba, bowdenházakba, a láncot is ezzel kenem.
Köszi mindenkinek!
Megvan minden gumibelso kulso csere stb. A váltót visszaszereltem nagynehezen, de az a baj hogy a hátsó kerék elülső része oldalra dől picit és megakad a kerék a vázban. Mi lehet a gond?
"a hátsó kerék elülső része oldalra dől picit és megakad a kerék a vázban. Mi lehet a gond?"
Az, hogy nem középre állítva tetted vissza.
Ezek szerint nem ejtőpapucsos, hanem csúszópapucsos a váz.
A kerékcsavarokat ne húzd meg teljesen, csak annyira, hogy tudd mozgatni a kereket a villa közt, állítsd be rendesen középre és úgy húzd meg a csavarokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!