Mi a véleményetek erről a bicikliről?
Az autó 21 éves, de csak 112 ezer km-t ment, esélyes hogy visszapörgették az óráját. Emellett forgalomból ki van vonva, és külföldi okmányai vannak, ráadásul még kép sincs a motorról. Én ilyet nem vennék soha, túl sok a rizikó faktor, illetve rejtett hiba ami később fog kijönni.
Másrészt csak az a pénz, amely a kocsi átíratására megy el, több évnyi karbantartási költsége egy bringának.
Tisztában vagyok az autó előnyeivel, pl. árúszállításra tökéletes eszköz, de a fenntartása sokkal drágább, mint egy bringájé. Ahogy az autók is fejlődtek, úgy a kerékpárok is jobbak mint pár évtizede, nem is beszélve az új dolgokról, mint a bordás szíj hajtás, vagy a most divatos tárcsafékek kerékpárra, de mondhatnám az agyváltót és az agydinamót is. Másrészt egy régi 25 kg-os acél vázas biciglivel megnézném, hogy tartod az iramot egy 5 kg-os karbon vázas outival szemben.
Témához: cross trekking sportosabb, általában nincs rajta kiegészítő felszerelés mint pl sárvédő, kámpa. Míg a trekking inkább közlekezésre, vagy túrázásra van Kresz követelményeinek megfelelően felszerelve.
Mind2 tipussal az a baj, hogy 100 ezer felett kezdődnek, kivéve ha használtan veszel egyet.
Illetve kéretik kerékpárt egy kerékpár szaküzletből venni, mert a decatlonos cuccok 1 fokkal jobbak mint a Tesco-s gagyik, és ár/érték arányba se érik meg.
Max ilyesmit vennék:
Elsősorban azért mert ha tényleg ellopják akkor az már a büdös életbe nem lesz meg általában csak véletlen szoktak ritkán előkerülni, na meg azt sem hiszem hogy egy harmad annyiba kerülő bringával sokkal nehezebb közlekedni.
Bringát nem kell tankolni, nem kell rá semmilyen adót, biztosítást fizetni. Az autón egy kisebb szervizelés egy bringa ára. Persze ezt itthon szeretik elhanyagolni. Képzelem milyen tuti állapotban lehet egy 100ezer Ft-os autó. Azokra kéne a normális állapothoz a vételár háromszorosát rákölteni, hogy egyáltalán ne láss ki a padlólemezen, meg legyen alatta fék és futómű is. Aki hosszú távokat megy, annak kell. Nekem is van, kettő is, mert abból is van egy hobbi céllal.
A 15ezres monti 15 éve is szar volt. Most is kapsz olcsón biciklit, az olyan is, ugyanúgy nyekereg, mellévált, kényelmetlen, stb.
Emellett ez egy hobbi. Más horgászatra költ el százezreket, megint más már jó pár bringa árát elitta, elcigizte. Elmész egy hétre a Balatonra, ott is elmegy ennyi. Százezer forint már egyáltalán nem sok pénz. Vagyis sajnos van, akinek az, de egyébként nem képvisel nagy értéket, ha megnézzük, hogy mire futja belőle.
A bringák még rég nem négy összehegesztett vascsőből vannak, eleve alumíniumból vannak, drágábban karbonból. Gyakran az alu sem sima cső, hanem speckó formázással készült profil, hogy még merevebb és könnyebb legyen. Szinte minden alkatrész valamilyen könnyűfém ötvözet, így egy olcsóbb cross trekking sem több már 14 kg-nál.
Van otthon egy ilyen régi, nem is annyira gagyi Schwinn-Csepel MTB-nk. Amikor lejtőn gurulok, azzal akkor is tekerni kell mögöttem, és valami borzasztó kényelmetlen a geometriája. A kerekeiben folyton nyolcas van, én meg mindkét bringám kerekén egyszer kellett küllőket húzni, a vétel utáni első kilométerek után, azóta hozzájuk sem kellett nyúlni, pedig nem vagyok kis darab, és nem is kímélem őket.
Én egyébként ajánlom a cross trekking kategóriát, nekem nagyon bevált. Igazi mindenes, aszfalton halad, de enyhe terepen még simán használható. A homok vagy a mély sár már nem az ő pályája, de murván, kemény, vagy kicsit poros földúton még nagyon jól lehet velük haladni. A legtöbben tök feleslegesen vesznek MTB-t, csak lassítja őket a széles, kicsi kerék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!