Milyen kormánycsapágyam és villám van?
Villát és kormánycsapágyat szeretnék cserélni, ezeket az adatokat találtam neten:
135mm HT (fejcsőhossz?)
Conoid steel kormánycsapágy, normálnak is mondták
Head tube 1-1/8 (normál, nem tapered)
Headset: others (nem integrált vagy félintegrált kategória), bearing cups outside
Ezek alapján miből, mekkorát vegyek? Ill. lehet-e váltani integrált ahead-re vagy mindenféle átalakító kell?
Ha egy a-head-es villát akarsz venni, ahhoz kell még egy beütős 1 1/8" méretű a-head kormánycsapágy (integrált csak vázcserével lehet), valamennyi mm 1 1/8"-os hézagoló és egy a-head kormányszár (alapméretes befogóra tippelek 25,4 mm)
A fejcsőhossz azt jelenti, hogy milyen hosszú nyakú villát kell nézned, ami az alábbi módon számolható ki:
(villanyak hossza) - (fejcsőhossz) - (kormánycsapágy beépítési magassága) - (kormányszár magassága) - (szükséges hézagolók*) - 1 mm
*Ezt leginkább a testmagasságod és az egyéni igényeid határozzák meg. Általában 5-10-15-20 mm-es méretben lehet kapni. Ha nem vagy benne biztos, hogy pontosan milyen magasra akarod a kormányt beállítani, akkor hosszabbra kell hagyni a villanyakat, hogy túllógjon a kormányon ( [link] ) és csak akkor vágni méretre, ha már eldöntötted, milyen méret lesz megfelelő.
Köszönöm, hogy ennyire részletezed, de nem igazán vagyok közelebb..
Az enyém nem olyan, mint a képen, nem lóg ki fenn a villacső, valahol belül rögzül és mintha vastagabb lenne! Bilincses rögzítés van a stuccni mindkét felén (2 és 4db imbuszos csavar). A teteje vízszintes, lapos kupakkal zárt. 5-ös imbusz van benne, azzal lehet a kormányt irányba hozni. Van benne hézagoló gyűrű (5-7mm körüli lehet), magasságot nem lehet állítani (ill. nekem nem sikerült)! A stuccni és a hézagoló alatti részen körbe forog egy trapéz alakú műanyag kupak (kör, de az alja szélesebb), ez alatt a vázba illesztett rész van, arra tippelek, hogy ez rejti a golyóskosarat.
A gyári leírás alapján régi fajta külső csészés, menetes villás típusnak gondolom, de a hézagoló és az elhelyezés alapján mégis Ahead rendszer. Merida a kerékpár, ha ez esetleg segít!
Nekem egy pontos márka és típus kellene 10eFt-ig, amit meg tudok rendelni, hogy beletegyék. XC/freeride minőség, egy alap MTB-ról van szó, de hosszabb távon is biztonságos és kevésbé sűrűn tisztítandó kellene. Ipari csapágyas előnyben!
Villából pedig ha jól értem a leírást, menet nélküli 1 1/8 méretűt kell vennem, min. 135mm cső hosszal. A szervizben méretre vágják, ha nagyobb. SR Raidon lesz, mert havernak is olyan van, nagyon jól mozog! Viszont kellene a méret, hogy meg tudjam rendelni!
Köszönöm a segítséget előre is!
A 135 mm HT (head tube) az a váz jellemzője, attól mindenképp hosszabb kell [link]
Tehát nem jól érted a leírást. Akkor fordítva mondom:
135mm fejcsőhossz
+32,4 mm a csapágynak (ennek: [link] )
+5 mm hézagoló (amid most is van)
+40 mm a stucninak (általában, azért mérd le)
-1 mm hogy a a tetején lévő 5-ös imbuszcsavarral megfelelően beállítsd a csapágyak szorítását, nem pedig a "kormányt lehet irányba hozni"
=211,4 mm-re kell vágatnod de ha ezt elsorolod a boltban, ők is ki tudják szerintem számolni :)
Egyszerre nem lehet menetes és a-head, vagyis egy átalakítóval igen, de szerintem gyári bringákat nem azzal adnak el.
Inkább küldj egy képet (vagy többet), ha még mindig bizonytalan vagy!
Köszönöm!
Már be is rakták nekem egy RS Recon Silver társaságában, amit átküldtél!
Lehet, csak bemesélem magamnak, de sokkal jobb, mint a régi! A teleszkóp mindenképp, de ez az FSA cucc se semmi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!