Altus SL-M310 váltókar néha vált, néha nem, javítható?
Amúgy szerintem szét van lazulva a váltókarod mechanikája.
A váltókaron vannak burkolatok alul-felül, kereszthornyú csavarokkal rögzítve. Ha ezeket leszeded, látszani fog, hogy a mechanika gyakorlatilag egy tengelyre húzott lemez alkatrészekből áll (persze plusz kis tengelyen figyelnek a kilincsek).
A fő tengelyen egy anya tartja ott az egész hóbelevancot, ez a csavar le tud lazulni, a forgó lemez elemek meg tudnak görbülni, ettől kotyogni tud az egész, a kilincsművet mozgató lemez "mellétalál" stb. Ezt kell ügyesen átnézni, mi mivel kell, hogy találkozzon a karmozgásokra, mi van esetleg félretaposva. Ez alapján felmérhető, mit lehet javítani a történeten.
Lehet, hogy a fő csavaranya feljebb tekerésével megoldódik a gond, lehet, hogy kicsit MacGyverkedni kel, de lehet, hogy a találkozó lemezek úgy szétcseszték egymást, hogy menthetetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!