Váltást lehet részenként cserélni több fogaskerekesre?
Nő vagyok, ezért gyp-s választ kérnék a témában! :D
Jelenleg:
Elől Altus 3 sebességes váltó van M131 hajtókarral.
Hátul 8as Sunrace kazettás fogaskoszorú és XT váltó, ami kép alapján 770-es így elvileg 9 vagy talán 10 sebességet is tud.
Acera váltókarok vannak, 3 és 8 sebességes.
Hogyan érdemes lecserélni a rendszert?
9 vagy 10-es legyen? Egyáltalán jobb lesz nekem a több sebesség? Jelenleg nagy/6. fokozat kényelmes hosszú távon.
Lehet belőle teljes kuka nélkül 10 sebesség?
Értelemszerűen a fogaskoszorút nagyobbra kell cserélni, de rámegy az a hátsó agyra (semmi adat rajta, fekete és tárcsafékes)?
Az XT váltó kellemes, így megtartanám. A kérdés az, hogy 10db-os fogaskoszorúval mit kezd?
Az 1. váltókar és a váltó maradhat vagy bele fog akadni a lánc?
Ha nem ajánljátok lecserélni több sebességre, akkor milyen 1. váltó illeszthető be a rendszerbe, ami később azért fejleszthető több sebességesre (9-10 hátsót el tud látni)? Valahogy nem vagyok kibékülve vele, recsegve vált és tök lassú! Bóvlinak érzem az XT-hez képest!
Köszönöm!
A rövid válasz az, hogy lehet, de igazából nincs értelme, mert nem fog jól működni és nem fogsz javulást érezni.
Bővebben:
Egy viszonylag komolyabb trekkingről lehet szó, tehát nem a 90-120 ezres kategória, de azért elég költséghatékonyan válogatták össze az alkatrészeket.
A fejlesztést én a hajtókarnál kezdeném, az M131 a Shimano legalja, cserélném egy integrált Alivio-ra.
Sokan azt hiszik (nem mondom, hogy te is), hogy minél több sebességes egy bicikli, annál gyorsabb. Nem, annyi előnye van a több lánckeréknek, hogy fokozatosabb az átmenet pl. 11-32 fogszámnál, tehát kisebbek a különbségek az egyes fokozatok közt. Ez hasznos, főleg hosszú távon, hogy a számodra megfelelő pedálcsapásszámot tudd tartani, de nem biztos, hogy érdemes feláldozni ezt az alkatrészek tartóssága oltárán :) Mert minél több a fokozat, annál kevesebb az anyag a láncban, fogaskerekekben, lánctányérokban. Ezért én a 10 sebességet nem erőltetném a helyedben. Ja, és arra a kazettára, amin egy nyolcas sor van, felmegy a tízes is.
A helyedben az alábbi összeállítást választanám:
> A már említett Alivio hajtómű
> 9 sebességes sor és lánc
> Min. középkategóriás váltókarok (Deore, SLX, Deore LX). Ez jelentősen növeli a váltás minőségét, lehet, hogy nem is kellene cserélned az első váltót.
Többet most nem írok, ha van még kérdés, fölteheted.
Köszönöm a választ!
MTB ez, csak 170ért ez jár nekünk nőknek, olcsó bóvli össze-vissza válogatva.. Férfi vázzal lett volna teljes SLX, de hogy mászok fel rá???
Az Altus egy rossz vicc, nem váltó! Tuti cserélem! Volt Value minőségű kerékpárom, de esküszöm azon jobb Shimano utánzat volt!!! Idegesítően rossz!
Én is sok helyről hallom ezt a max. sebesség = több kerék marhaságot.. Sebességhez egyértelműen izom kellene, hogy gyorsan forgassam emelkedőn is! Ezért lenne jobb a 10es hajtás! Gondoltam pont lenne egy-két köztes fogaskerék méret, amivel nem görcsölne a lábam, de izmosodna!
Aztán beugrott, hogy hátha arányosan kisebb lenne 1-1 kerekecske a mostaninál, amihez méginkább izom kell.. azzal meg mit kezdek, nézegetem?? :D
Ha jól értem, akkor a 2 szélső (1. utolsó) egyforma 8,9,10 seb. esetén is, csak közben szélesebb a paletta választani! Az szuper!
Deore XT lenne jó előre is, hogy egyforma legyen, de az biztos drága, az Alivio hajtókar is elég durva!
Váltókarból eddig nem találtam ilyen jó nagy számosat a drágábbakból, a mostanin nagyon tetszik, hogy este is látom! Lehet, megbarátkozok egy XT-vel, egyforma széria, biztos jobban működik egyben!
Nem lehet valahol "hajtás csomagot" venni? Teljes Alivio készlet turbózva az XT-vel is jól hangzik! Feleannyi, ha nem XT dolgokat veszek!
Köszönöm a tippet! Még akkor a tárcámmal leülök és meggondolom! :)
Szerintem maradj a fokozatszámnál, még ha jobb váltókarra is cserélsz. Talán egy Shimano sor is jobban muzsikálna az ELVILEG tökéletesen kompatibilis Sunrace sornál. Még egy SRAM is sokkal jobb.
Inkább a fogszámokkal variálj.
Azt hiszem tavaly vmikor dobtam össze az alábbi áttétel-számolót, lehet, hogy segítség lenne, ha ezen kicsit nézelődnél, mi lenne neked az ideális kiosztás.
Köszönöm nektek!
Jó lett a számláló!
Közben marad a régi, nem is volt baja, csak a Merida szerviz hozzáállásával! Eltekergetik nekem a végfokot, azt az ordítást amit kaptak..
Race Face Evolve hajtókart vettem eddig! Viszont megvárom míg minden meglesz, hogy csak 1x kelljen szétszedni! :) Immáron igazi szakemberhez kerül, ezt azért nem merem magamnak intézni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!