Tört már el küllőd?
2-es
Megnyugtatlak, akármilyen egyenletesen, precizen van egy kerék kicentírozva, ha egy küllő törik, akkor abban nyolcas lesz.
Sőt! ha szakadás után egyenes marad a kerék, akkor van baj. az azt jelenti, hogy az említett küllőd terheletlen volt. (de általában nem ezek törnek)
Annyiban igaza van a 2-esnek, hogy, ha 1 küllő kitörik a sok közül az eléggé érdekes, és ha egyenletes terhelés érné őket és minőségről beszélünk, akkor ilyen a büdös életbe nem történhet... 15 éve országútizom sok 10.000km van mögöttem, de soha egy küllő nem törött csak úgy ki...
Küllőt egyszer törtem, akkor viszont kerekenként a fele küllő a másik fele meg begőrbült, a felni meg összecsuklott. 97 ben egy régi kontrás bmx-el, még amin azok a szivacs takaróbigyók voltak a vázon meg kormányon, francia zászló színű...
Székesfehérváron a fekvő katona szobornál a 12-es lépcsőn leugrottam aztán rommá törtem magamat meg a bringát...
"ha egyenletes terhelés érné őket és minőségről beszélünk, akkor ilyen a büdös életbe nem történhet"
Két oltári nagy HA.
Nem tudunk semmit a kérdező lováról.
Ha valami agyoncentrírozott, régi guriga, esetleg már volt belőle nyolcas kitaposva is, a leghalványabb mértékű egyenletességről a feszítésben nem lehet szó.
Látatlanban saccolom, hogy lánckerék oldali küllő szakadt.
Természetesen ott a tányérra húzás miatt alapból nagyobb a küllőterhelés, mint a másik kerékoldalon. Ja és az sem kizárt, hogy az a küllő már meg volt "nevelve" küllőre váltással.
És bizony alsó, sőt, középkategóriában is noname küllőkkel jönnek ki a vasak a boltból, mert ez is költségcsökkentés, ugyanúgy, mint a márkátlan fékekkel, hajtóművel, agyakkal való szett-butítás.
Egy DT, Sapim stb. előbb húzza át a küllőanyát a felnin, vagy tépi le az agy peremét, minthogy szakadjon.
Ez a kérdező által leírt példány tutira nem tartozik ide.
"15 éve országútizom sok 10.000km van mögöttem, de soha egy küllő nem törött csak úgy ki..."
25 éve országútizom, sok 10.000 km van mögöttem és minimum 10-15 küllőtörés.
Csak ezek még a csepeles illetve azt követő időszakom idején történtek, amikor még azzal fűztem a kerekeimet, ami épp volt a boltban.
A névtelenek után jöttek a fejleszakadós, küllőfejen egy nagy Z-t hordozó küllők, aztán elegem lett, belenyúltam mélyebben a zsebembe és áttértem a DT-kre.
Na AZÓTA, és ez kb. 15 év, én sem láttam küllőtörést saját lovon, cak akkor, amikor a hátsó kerékbe lengő leesett lánd feltekerte, majd letörte a hátsó váltómat, az meg keresztbe feküdt a láncvillán, mindez olyan 45-50-es tempónál, képzelhető, milyen radírozással álltam meg. Akkor sorban 6 DT szakadt, pontosabban a küllő kihúzta a menetet a küllőanyából.
Na azóta nem használok noname küllőanyát sem, meg szerszám nélkül nyitható bontószemet sem a láncon, mert konkrétan azt kapta el a küllő.
Egy Cannondaleben lévő Maddux RS 3.0 kerékről van szó. Acél küllők, összesen 2700 km volt csak bennük, eddig centírozni se kellett őket, bár az igat hogy jópárszor elkaptam pár hatalmas kátyút. 74 kg körül mozgok, szóval a súlyom miatt sem lehetett. Azt nem figyeltem meg hogy melyik oldali küllő volt. Külső hatástól nem nagyon valószínű hogy megsérült volna, mert vigyázok rá nagyon.
Gondoltam hogy átfűzetem lapított jó minőségű cuccal, de utánanézve 1300 Ft körüli darabáron nem hiszem hogy megérné nekem az a több mint 80 ezer Ft pluszköltség, szóval csak simán bevittem hogy tegyenek bele egy normál acélküllőt.
Nekem most két Mavic gurigám van, ez gyárilag lapos küllőkkel fűzött. Tény, hogy én sem állnék neki kereket összerakni ezer forintos küllőkkel.
De valóban, a 80-160 Ft-os DT tökéletesen elég.
A lapított küllőben a lényeg az alacsonyabb légellenállás, a küllőzés a bringa legnagyobb légellenállású része.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!