Egy új fékkel ez megoldható lenne?
"a gumi megreped"
1. Ugye tisztában vagy azzal, hogy a fék nem a gumit, hanem a felnit fogja?
2. Teljesen felesleges vízhűtőrendszer barkácsolása helyett inkább cseréld ki a fékpofát, ha aggódsz a fék miatt, bakker.
#3-as:
De maga a fék gumiból van, és az reped meg. A bicikli kitűnő állapotban van egy MTB egyébként. Szervízben mondták: "Olyan mint az új. Először azt hittem erre, hogy még garanciás"
2,5 m széles utón jönnék le, rossz minőségű aszfaltút. Mármint le van aszfaltozva de kátyúk be vannak tömve és eléggé sok helyen érzed hogy döccen 1 kicsit.
Kanyargós is az út, autók is járnak rajta, a kanyarok többsége pedig nem belátható. Korlát nincs, így ha valamit benézel, akkor viszlát
"maga a fék gumiból van, és az reped meg"
Akkor vegyél új fékpofát, ne pedig abban gondolkozz, hogy te majd sufnituninggal valami vízhűtést eszkábálsz rá. Ráadásul ha ilyen beszari vagy, akkor alapból nem abban kell gondolkozni, hogy te majd felgyorsulsz 80-ra, aztán onnan lefékezel. Folyamatosan fékezve a legszarabb fékkel is gond nélkül vissza lehet úgy fogni a bringát, hogy fel sem gyorsulsz 20 km/h fölé.
"folyamatosan fékezve a legszarabb fékkel is gond nélkül vissza lehet úgy fogni a bringát"
Erről van szó. Nem engeded felgyorsulni minden egyenesben 60-70-re és nem lesz probléma. De ne azért ne ereszd el, mert leég a fék (ahogy te azt képzeled...) hanem mivel feltetted ezt a kérdést, nyilván gyakorlatlan vagy az ilyen legurulásokban, tehát jobb is, ha folyamatosan tartod kordában a sebességet. A fusihűtést felejtsd el, semmi értelme. Soha semmi fékproblémám nem volt a Bakonyban, Mátrában vagy a Mecsekben.
A fék két fékezés közt hűl. A lehető legrosszabb, ha folyamatosan húzod. Inkább néha agresszívebben belepumpálni, közte hagyni szaladni a lovat.
Én országútizom, volt olyan xar fékbetétem, ami fekete füstölő gumiréteget égetett a felni fékfelületére dobogókőről lefelé.
Megkérdezném azért, még a régi canti féked van, vagy már V-fék?
Mert a hosszú lejtőn nem a fékbetéttel lesz a bajod, hanem azzal, hogy a markodból fogy el a fékerő.
Inkább arra ügyelj, hogy a fékkar, fékbowden, a fékpillangó rendben legyen, kis kézerővel tudjál nagy fékerőt produkálni.
És persze ne mindjárt az Olympus Monsról akard gyakorolni a lejtőzést, mert akkor nem a féked minőségén fog múlni az életed, hanem a rutintalanságon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!