Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Egy új fékkel ez megoldható...

Egy új fékkel ez megoldható lenne?

Figyelt kérdés
Tokaji hegyről szeretnék lejönni, de biztos vagyok abban, hogy a jelenlegi fékem szerintem a felénél lefelé jövet elszállna. Az lenne a kérdésem, hogyha veszek egy új féket (jelenlegi 3,5 éves hibátlanul fog), akkor megoldható-e lenne az, hogy biztonságosan lejöjjek vele a hegyről? 350-400m-t jönnék lefelé nem tudom, hogy hány km-en (sztem 5-6) keresztül. Ez eléggé igénybe venné a féket, és gondolom melegedne is rendesen. Ez ellen lehet valamit kezdeni? Mert én gondoltam arra, (mivel szeretek és tudok barkácsolni), hogy 2 kis csövet levezetni az első fékpofákhoz, és egy kis hideg vizet adagolni a felnire, a kezdettől fogva. Az, hogy majd akkor adom neki amikor már nagyon forró az nem jó, mert a gumi megreped, és akkor viszlát fék. De így hogy az elejétől kezdve adagolnám neki a vizet, így megoldható lenne az, hogy nem melegszik túl.
2016. ápr. 3. 21:47
 1/9 anonim ***** válasza:
Magadtól vagy ilyen lüke vagy segített valaki? A canga milyen állapotban van? Ha jó akkor engedd el a féket és had csinálja a dolgát a gravitáció. Ha te vizet küldesz a fékhez az semmire sem lesz jó! Ha fékezned kell akkor vagy váltogatva első hátsó vagy ha gyorsan mész már akkor hátsóval enyhén majd elsővel. Nem fog az úgy bemelegedni hogy gond legyen. Én tavaly hegyről lefelé montival végig 60-70 között jöttem le mondjuk fékezés nélkül de utána fékeztem elég sokag mert be értem a városba tele lejtőkkel meg minden, kb 5 km után ránéztem a felnire aránylag forró volt de sosem volt baja. :)
2016. ápr. 4. 02:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Alex Fly ***** válasza:
A vizes felni biztos jó hatással van a fék teljesítményére...
2016. ápr. 4. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

"a gumi megreped"


1. Ugye tisztában vagy azzal, hogy a fék nem a gumit, hanem a felnit fogja?


2. Teljesen felesleges vízhűtőrendszer barkácsolása helyett inkább cseréld ki a fékpofát, ha aggódsz a fék miatt, bakker.

2016. ápr. 4. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Egyáltalán milyen biciklivel akarsz lejönni, hol?ert ha aszfalton, akkor francnak oda a fék, én tavaj az alpokban az outimmal sikerült elérnem 110km/h-t, életem egyik legszebb élménye... Igaz csk kicsit kellett volna megcsúszni :D
2016. ápr. 4. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

#3-as:


De maga a fék gumiból van, és az reped meg. A bicikli kitűnő állapotban van egy MTB egyébként. Szervízben mondták: "Olyan mint az új. Először azt hittem erre, hogy még garanciás"


2,5 m széles utón jönnék le, rossz minőségű aszfaltút. Mármint le van aszfaltozva de kátyúk be vannak tömve és eléggé sok helyen érzed hogy döccen 1 kicsit.


Kanyargós is az út, autók is járnak rajta, a kanyarok többsége pedig nem belátható. Korlát nincs, így ha valamit benézel, akkor viszlát

2016. ápr. 4. 16:51
 6/9 anonim ***** válasza:

"maga a fék gumiból van, és az reped meg"


Akkor vegyél új fékpofát, ne pedig abban gondolkozz, hogy te majd sufnituninggal valami vízhűtést eszkábálsz rá. Ráadásul ha ilyen beszari vagy, akkor alapból nem abban kell gondolkozni, hogy te majd felgyorsulsz 80-ra, aztán onnan lefékezel. Folyamatosan fékezve a legszarabb fékkel is gond nélkül vissza lehet úgy fogni a bringát, hogy fel sem gyorsulsz 20 km/h fölé.

2016. ápr. 4. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

"folyamatosan fékezve a legszarabb fékkel is gond nélkül vissza lehet úgy fogni a bringát"

Erről van szó. Nem engeded felgyorsulni minden egyenesben 60-70-re és nem lesz probléma. De ne azért ne ereszd el, mert leég a fék (ahogy te azt képzeled...) hanem mivel feltetted ezt a kérdést, nyilván gyakorlatlan vagy az ilyen legurulásokban, tehát jobb is, ha folyamatosan tartod kordában a sebességet. A fusihűtést felejtsd el, semmi értelme. Soha semmi fékproblémám nem volt a Bakonyban, Mátrában vagy a Mecsekben.

2016. ápr. 4. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Wadmalac ***** válasza:

A fék két fékezés közt hűl. A lehető legrosszabb, ha folyamatosan húzod. Inkább néha agresszívebben belepumpálni, közte hagyni szaladni a lovat.

Én országútizom, volt olyan xar fékbetétem, ami fekete füstölő gumiréteget égetett a felni fékfelületére dobogókőről lefelé.

Megkérdezném azért, még a régi canti féked van, vagy már V-fék?

Mert a hosszú lejtőn nem a fékbetéttel lesz a bajod, hanem azzal, hogy a markodból fogy el a fékerő.

Inkább arra ügyelj, hogy a fékkar, fékbowden, a fékpillangó rendben legyen, kis kézerővel tudjál nagy fékerőt produkálni.


És persze ne mindjárt az Olympus Monsról akard gyakorolni a lejtőzést, mert akkor nem a féked minőségén fog múlni az életed, hanem a rutintalanságon.

2016. ápr. 5. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Wadmalac tökéletesen leírta a lényeget.
2016. ápr. 5. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!