Milyen régebbi típusú országúti kerékpárt tudnátok ajánlani?
hobbi célra szeretnék vásárolni egy nem túl drága de strapabíró verseny kerékpárt
kritérium :
-622kerék
-szabvány méretek (középső rész nyeregcső stb)
csepel peugeot kilőve. bár hallottam róla hogy a csepelek gond nélkül átalakíthatók de nem akarok vele kínlódni szint úgy a peugeot bringáknál is megoldható közép agy probléma de az is macera
ár maximum 40ezer, létezik ilyen ?
Peugeot, raleigh, puch, ktm, bianchi, cineli, stb stb...
Minden bringa "szabvány" csak mind más szabvány... Ezekre a mai napig oda kell figyelni, a bringa ipar soha nem használt és nem is fog egységes szabványméreteket használni... Nincs ebben semmi macera, csak nem kell vásárolni mielőtt nem tájékozódsz róla, hogy neked mi kell...
Szia!
Néhány fő para a régi, használt országúti/verseny biciklik esetén:
(1) Gumi. Megnézed a rajta levő gumit, rá lesz írva a méret. Ha 622-valami, akkor jó. Megnézed a féket is. A fékpofát egy kis résben fel-le lehet állítani. Ha ennek bármelyik végén van, akkor ne vedd meg. Próbáld ki a féket, ha nem fog olyan erősen, mint szeretnéd, ne vedd meg, mert nem biztos, hogy javítható (lehet 27-es kerékhez való vázban 28-as kerék hosszú benyúlású fékkel, de az sose lesz olyan jó, mint egy rövid benyúlású).
(2) Ékes középcsapágy. Ez nem para, mert ki lehet cserélni.
(3) Spéci nyeregcső méret. Felmégy az ebike-ra, megnézed, mi kapható. Viszel magaddal egy tolómérőt, ha nem kapható, nem veszed meg. Ha benne van a gyári nyeregcső, ami elég hosszú is a számodra, akkor meggondolandó - de ha baja lesz, nem fogod tudni pótolni.
(4) Eleve nem belevaló nyeregcső van benne. Ha nem lehet normálisan rögzíteni vagy a nyeregvázcső felvágása "összeér", akkor nem jó. Ülj fel, és próbáld meg a comboddal elforgatni a nyerget, ha megy, nincs jól rögzítve. Ha nem sikerül jól megszorítani, ne vedd meg.
(5) Nincs rajta sárvédő/csomagtartó/első csomagtartó/stb. rögzítésére alkalmas szem a vázon, de te szeretnél. Ezt át lehet hidalni, bilinccsel rögzíteni, de gondold át, mit akarsz.
(6) Nincs kulacstartó rögzítésére lyuk a vázon. Lehet bilinccsel, de jobb, ha van lyuk.
(7) Horpadt, elhajlott váz, nyeregcső korrózió miatt lyukas. Ne vedd meg.
Én ezeket nézném meg, ha most használt biciklit vennék hobbi/túra célra. Ezen felül fontos, hogy jó legyen a vázméret, lehetőleg a stucni hossza is. A többit már tudod később javítani, cserélni, ha nem válik be.
""csepel peugeot kilőve.""
Miért kedves kérdező?
Nekem Peugeot országútim van amit használtan vettem 40 ezerért jó állapotban 5 éve. Semmi gondom vele. A kerékpárt használható jó állapotban vettem. Ennek ellenére felújítottam. Kicseréltem a kerekeket (természetesen a fogaskoszorúval együtt 11-26) láncot a fékpofát és teljes zsírzást - olajozást követően használom.
Nem adnám semmiért annyira megszerettem.
Igen, fúrumokon olvastam hogy a peugeot kerekparok felujitasa elég sok utánajárást igényel a terv az lett volna hogy veszek egy felujitasra varó kerékpárt amit a saját igenyeimhez alakítok át ugy hogy viszonylag olcsón szervizelhető legyen (622 kerék) arra is gondoltam hogy a meglevő marathonomat epítem át,csak a váz mérete és geometriája nem ideális.
Igy arra a döntesre jutottam hogy veszek egy gyari jó allaputú kerékpért amit felujítás és átalakítás nélkül is sokáig tudok majd használni napokban talatam egy jonak tünő puch bringát csak az volt vele a gond hogy szingós kerekekel volt szerelve
Igy egyre inkább aban gondolkodom hogy a 0 ról fogok felépiteni egy felverseny bicót ami kb az eredeti összeg 2x ese lessz ( csepel torpedó váz erős strapabíró 622-es kerekek
Shimano váltószett kos kormány 53/39-es hajtómű csepel patkófék es csepel fékkar
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!