Megmondanátok nekem azt hogy 22.2mm-es kormányszár mérethez milyen villanyak méret tartozik?
Figyelt kérdés
Szóval arra lennék kíváncsi hogy a 22.2mm-es külső átmérőjű kormányszárhoz milyen mérető villát vegyek.Vagyis milyen méretű legyen a villanyaknak az átmérője.2015. nov. 9. 11:52
1/6 Alex Fly válasza:
Sima collos méret. Avagy 25,4 mimmiméteres.
2/6 A kérdező kommentje:
Remek.Köszönöm a gyors választ.Én is erre gondoltam (csak nem voltam benne biztos) 1colos nál nincs kissebb villanyak átmérő.1coll=25.4mm.És a 25.4mm-es külső átmérőjű villanyaknak a belső átmérője pedig gondolom 22.2mm amibe tökéletesen passzol a kormány szár.Sokat segítettél köszönöm.
2015. nov. 10. 14:01
3/6 A kérdező kommentje:
Lenne még egy kérdésem.Középcsapágy csészés hajtást vagyis a középrészt szeretném átalakítani monoblokkosra.Itt milyen méretek alapján válasszak monoblokkot mit kell lemérni Tolómérővel.Elég ha lemérem a vázon a középagy ház hosszát illetve megmérem a középagy háznak az átmérőjét? Ez elég info az eladónak a boltban ahhoz hogy tudjon nekem adni egy négyszögtengelyes monoblokkot?Vagy még kell neki más infó is?Gondolom a menetirány. Az hogy jobb vagy balmenetes-e .De mondjuk nem olasz bicikliről van szó hanem csak egy régi 25 éves schwinn csepel ről.Szóval azokban szerintem (bár nem néztem még) mindkét oldalon jobbmenet van a középagy háznak a belsejében.
2015. nov. 10. 14:33
4/6 Alex Fly válasza:
Monoblokknál elég annyi, hogy milyen szabvány szerinti a csapágyház. Csepleknél én csak angollal találkoztam (ismertetőjele, hogy a hajtásoldali (fix) csésze balmenetes), a második legelterjedtebb az olasz (itt mindkét oldal jobbmenetes). Van még a francia és a svájci szabvány, de ezek igen ritkák (régi francia outikon (Peugeot, Motobecane, &c.) szokott előfordulni francia menet). Stóval esetedben nagy valószínűséggel angolról van szó (a fix csésze kiszedésekor ez egyértelműen eldől); a menet átméróje, a csapágyház hossza, de még a menetemelkedés is pontosan meghatározott. Bármely másik angol monoblokkot be tudsz szerelni. A lényeges érték, az a tengelyhossz: nem szerencsés, ha a hajtómű beleér a láncvillába, mint ahogy az sem, ha a láncvonal túlságosan kiesik. Ezt az értéket a hajtómű határozza meg, ahhoz kell kiválasztani a megfelelő monoblokkot. Illetve van még egy paraméter: a tengelykúp. Itt kétféle van: ISO és JIT szabványú. Ez is a hajtómű függvénye, tudniillik célszerű olyat választani, ami passzol hozzá. Végül is ha minden kötél szakad, fel lehet tenni pl egy Shimano monora (JIT) egy ISO-s kart, de az illeszkedés nem lesz tökéletes és az eltérések miatt nem a megfelelő mértékben megy fel rá. És igen sűrűn kell majd utánhúzni...
5/6 anonim válasza:
A monoblokk beszereléshez spéci szerszám kell. Van? Ha nincs, egyszerűbb a boltban cseréltetni.
6/6 A kérdező kommentje:
Alex: köszönöm a részletes hasznos választ és az infót.
Zoligyerek: Nincs mono szerszámom csak hajtókar lehúzóm.Szóval szervíz lesz belőle.Én nem vagyok biztos benne de szerintem egy schwinn csepel középcsapágy csészét egy régi csepel camping középcsapágycsésze leszedő szerszámmal le lehet szedni.Az apám egy ilyen szerszámmal rutinszerűen szedi ki a campingjéből a középcsapágycsészét ha mondjuk le kell zsírozni.Ahogy elnézem külsőre ugyanaz a csapágycsésze mint ami a camping biciklikben van.Csk hát a monot nem tudom belerakni mivel nincs szerszámom amivel meghúzza. a zárókupakot.Úgyhogy igazad van szervíz
2015. nov. 11. 08:37
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!