Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Melyik kerékméretet válasszam...

Melyik kerékméretet válasszam ezekre a célokra? (MTB)

Figyelt kérdés

Egész életemben országútiztam, úgyhogy a montikkal kapcsolatos ismereteim elég felületesek. Mivel elhatároztam, hogy az országúti mellé beszerzek egy mountain bike-ot is, így jelenleg eléggé elvagyok veszve a nagy kínálatban.


Az alapvető felhasználási területem: főként túrák, 50-150 km közötti, 70%-ban aszfalton 30%-ban könnyedebb terepen és csak nagyon ritkán komolyabb hegymászás és ebből eredő lejtőzés.


Ebből kiindulva ami nekem fontos lenne a bringában:

- legyen viszonylag alacsony súlyú

- lehessen vele tempósabban haladni síkon (kb. 22-25 km/h-ás átlag)



Nyilván a legalapvetőbb probléma a kerékméret. A 26'-os lenne a tipikus mindenes, előny számomra hogy könnyű a bringa (országútin hozzászoktam az alacsony súlyhoz), alkarész és külső/belső pedig van bőven és viszonylag olcsón. Kisebb felületen érintkezik a gumi, szóval kisebb a gördülési ellenállás, ergó (talán?) könnyebben lehet haladni. Hátrány, hogy a gyártók többsége egyszerűen elhagyta ezt a szegmenst és alig találni megfelelő felszereltségű 26'-os modelleket.


A 29'ernél a nagyobb kerékméret miatt nagyobb súly, a gumi nagyobb felületen érintkezik, és gyorsítani is nehéz. Nekem ebből az jönne le, hogy nem nekem való, de mégis sokan ezt ajánlják inkább, mert 26'-os kihalt, ne vegyél már azt stb...


És ugye van a köztes 650B, ami számomra semmit nem mondd, csupán annyit hogy valahol a két méret közötti különbség harmadánál van. Nekem ez nagyon új, alkatrészt keveset találnék hozzá, viszont jellemzői nem rosszak.


Ti melyiket ajánlanátok? Melyik kerékméretnek mi az előnye az én felhasználási igényeimnek?


2015. okt. 20. 15:27
 1/4 anonim ***** válasza:

"70%-ban aszfalton 30%-ban könnyedebb terepen és csak nagyon ritkán komolyabb hegymászás és ebből eredő lejtőzés. "


Semmi szükséged montira, ehhez cross vagy trekking kell, majd ha 90%ban terepben gondolkodsz, lesz értelme montinak...

kisebb kerékméret manőverezhetőbb, nagyobb kerékmérettel meg könnyebben mész át az akadályokon, gyorsabb, viszont nehezebb manőverezni...

a kerékméret miatt pedig nehéz felkapni az elejét, ha olyan akadály lenne előtted... ebből a szempontbnól utálom a 29esemet, a dirt bicómmal felbunnyzok 5lépcsőfokot, a 29-essel meg egy magasabb padkára nem tudok...

2015. okt. 20. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Alex Fly ***** válasza:
Csatlakozom az előttem szólóhoz: erre a felhasználásra nem MTB való. Tipikusan cross/trekking használat. Esetleg ciklokrossz, de gondolom azért akarsz montit, mert az nem outi, míg a CX majdnem ugyanaz...
2015. okt. 21. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim válasza:
Én ugyanerre használok montit: egy cross bicajjal nem tudnék menni minden helyre ahova akarok menni. Lehet hogy aszfatlra jobb lenne egy cross de montival is ha akarok akkor tudok menni 25 fölött. Nekem egy 26-os van de ha most vennék akkor lehet hogy inkább 650B-t vennék. Nagyobb kerékmérettel gyosrsabban tudnék haladni. Nézz szét a 27.5-ösök között és próbálj ki egy 29-est is ha bejon akkor jobb aszfaltra és utána dönts.
2015. okt. 22. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Azért magyarországon elég kevés az a hely, ahová cross-al me lehetne eljutni kényelmesen, mellesleg az is nagy kerékméret.

Nekem pl aszfalton kell az országútis 35-40 es utazósebesség, 25ös tötymörgéssel én megőrülnék. Évente ritkán megyek terepre, arra meg vettem egy külön montit.

2015. okt. 22. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!