Össze lehet-e kötni két felnőtt biciklit tandemmé vagy quadrociklivé?
Tulajdonképpen először tandem vásárlásra gondoltam, de a 2 meglévő kerékpárt is meg kellene tartanunk úgyis, mert nem mindig használjuk együtt. Ez tárolási és anyagi problémával is járna. Viszont párom hosszabb túrákon (neki már a 40 is hosszú), vagy dombmenetben nyavajog meg tolja inkább a biciklijét, de széllel szemben is szenved.
Ilyenkor lenne jó ha be tudnék segíteni neki a hajtásba!
2 Megoldásra gondoltam:
- Hasonlóan ahhoz ahogy most egy merev rúddal az apukák maguk mögé kötik a gyereket.
- Vagy 2db mindkét végén bilincses rúddal a vázakat egymás mellett, és hogy ellen irányba véletlenül se kormányozzunk, a 2 kormányt is egy mindkét végén gömbcsuklókkal ellátott rúddal kötném össze. Így kialakítva egy egyszerű quadrociklit.
Ennél a megoldásnál mivel egymás mellett megyünk beszélgetni is lehet. Hátránya viszont hogy nem mindenütt férne el.
Melyik megoldás lenne szerintetek a jobb? És miért?
Melyik megoldásnál milyen technikai problémák lépnének föl?
Melyik megoldást lehet jogszabályba nem ütköző módon használni közforgalomban?
Valamelyik megoldásomra létezik boltban megvásárolható készlet is? Ha igen hol, milyen néven és mennyiért?
Előre is köszönöm a hozzáértő válaszokat.
Fellépő problémák tekintetében olyasmikre gondoltam hogy kormányzás, fékezés stb.
Pl a két egymás mögött haladó biciklinél a hátsó kormányát lehet rögzíteni kellene mert mi van ha a másik irányba fordítja a hátul ülő?
Rendben köszönöm 4-es, akkor az egymásután kötés kilőve.
És a második verzió? Egymás mellé rögzíteni a 2 biciklit?
Ha nem zavar, hogy szabály szrint max kerékpárúton használható, a mechanikai gondoktól eltekintve...
Nem lenne egyszerűbb a világon már milliárdoknak bevált módszer, miszerint egy pár kilomáter után hozzáedződik?
Mondjuk ez bennem is megfogalmazódott :) Van valami egészségügyi problémája az asszonykának, hogy ennyire nem bírja? (már ha te vagy a férj :)) Mert ha nincs, akkor az egész érthetetlen, ha kiválasztunk egy tetszés szerinti, 20 éve punnyadó irodistát, az is le tud tekerni 10-20 km-t és semmi baja nem lesz tőle. A 10. alkalom után meg kacagva fogja a 40 km-t tekerni...
És még ott a klasszikus beállítási kérdések tömkelege, amikkel rém keservessé lehet tenni a tekerést.
Ha a dombra nyavajog, tanítsd meg a megfelelő váltásra. Ezt most nem okokodásból írom, sokszor láttam, hogy felnőtt kerékpáros nem tudja megfelelően kezelni a kérdést és emiatt feleslegesen szenved.
Ja, a kérdésre nem tudom a választ :)
Oké igazatok van. Rosszul közelítettem meg ennek a megoldását.
Az asszony nem túl sűrűn kerekezik, valahogy nem szerette meg sajnos, és így nehezen is szokik hozzá. A legutóbb amikor elmentünk is inkább a visszaúton volt baja mert volt egy kis ellenszél (Okt 4. Vasárnap).
Új megközelítésbe teszem a dolgot, már nem akarok összekapcsolni 2 kerékpárt.
Azoknak is igaza van akik a váltástechnikát írják. Hiába mondom és mutatom neki hogy sík úton váltson egyre följebb ahol lassabban kell tekerni de kicsit nagyobb izommunkával. Ő inkább azt "szereti" ha pörög a lába és szenved...
A következő megoldások közül választhatok szerintem, hogy megkönnyítsem a dolgát.
-Tandemkerékpár vásárlás: Újonnan 90k körül kezdődnek.
-Dongómotor vásárlás: Újonnan 40-50k körül kezdődik.
-Elektromos kerékpár vásárlás (ami már nem nagymamakerékpár kinézetű): 190k körül kezdődik.
Szerintem elektromos bicót ára miatt kilőhetem.
Így a tandem és a dongómotor közül kellene választanom, már ha valakinek nincs jobb ötlete.
Vélemények ötletek erre?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!