Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mi az a kantilever (Canti)...

Mi az a kantilever (Canti) fék? Jobb vagy rosszabb mint a V-fék vagy patkófék?

Figyelt kérdés
Tegnap hallottam róla először, de nem sok infót találtam róla. Mi ez?

#fék #kantilever
2015. szept. 4. 05:16
 1/8 anonim ***** válasza:

Google --> cantilever brake

Régen az MTB-kre szerelték, de már a 90-es években elkezdett kipusztulni, mivel a teljesítménye elmarad a v-féktől. Az egyetlen előnye a nagy sárférőhely, emiatt a cyclocross bringákon még mindig használják.

2015. szept. 4. 06:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Wadmalac ***** válasza:

[link]


Szerintem nem különösebben ad több sárférőhelyet egy v-féknél. A cyclocrossokon is kezd kikopni, ott is kiszorítja a v-fék és a tárcsafék.

2015. szept. 4. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Mint fentebb is írták, v féknek jobb a fékereje.

Én személy szerint azért kedvelem jobban a cantit, mert könnyebnek találtam a beállítását. Persze, ebben szerepet játszik a személyes dimenzió is (lehet csak én vagyok béna). Meg jobban belegondolva canti fékből általában Deore XT vagy LX szériásokat szereltem eddig, V fékből meg kínai förmedvényeket.

2015. szept. 4. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Wadmalac ***** válasza:

"Meg jobban belegondolva canti fékből általában Deore XT vagy LX szériásokat szereltem eddig, V fékből meg kínai förmedvényeket."


:D

Akkor itt lehet a baj, mert a fékpillangók pozícióját a V-fék rugóját állító csavarral ELVILEG sokkal pontosabban be lehet állítani, mint a régi canti fékkonzolon lévő 3 furatával a rugóvégnek. :)

2015. szept. 4. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Cantikon is van állító csavar:) Sőt, van egy hőskorbeli mtb villám, annak a fékkonzolján csak egy lyuk van.
2015. szept. 4. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Alex Fly ***** válasza:
Semmi baj nincs a kantnival. a V-fék azért szorította ki, mert egyszerűbb konstrukció, illetve a gyártók azt kezdték elterjeszteni. Fékereje az esetek nagyrészében teljesen megfelel, a fékezést amúgy is a gumi és a talaj közti tapadás befolyásolja, nem a fékszerkezet kialakítása. A ciklokrossz esetében azért azt használják (illetve az utóbbi 1-2 évig használták), mert outi fékkarral is működik (a V-fékkar más mennyiségű bowdent húz, így a kettő nem kompatíbilis egymással).
2015. szept. 4. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Wadmalac ***** válasza:

"A ciklokrossz esetében azért azt használják (illetve az utóbbi 1-2 évig használták), mert outi fékkarral is működik (a V-fékkar más mennyiségű bowdent húz, így a kettő nem kompatíbilis egymással)."

Ez jogos. Viszont a kéttengelyes oúti patkók is már több bowdenmozgást várnak, ezért AZOK fékkarjai már tűrhetően összeállíthatóak V-fékkel.

2015. szept. 7. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Alex Fly ***** válasza:
Az, hogy a V-féket össze lehet hozni canti/outi fékkarra úgy, hogy valamilyen szinten működjön, nem jelenti azt, hogy versenykörülmények között is megfelelő párosítás lenne. Én inkább azt tartom furcsának, hogy a gyártók nem használták ki ezt a piaci rést: tudniillik egy outi kivitelű, V-fékkel használható fékkar vagy fékváltókar hiányát...
2015. szept. 7. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!