Miért kerreg a bringám tekerés közben, és az első kerék miért lötyög?
Amikor bringázok olyan rossz rá nézni az első kerékre,mint ha ki akarna jönni a helyéről,jobb és bal felé mozog a kerék?
Kerregés már idegesítő,amikkor eset az eső bringa kint marat az esőn és utána nem kerregett egy napig.
Váltó az tudom hogy rossz mert nem nagyon lehet váltani.A legkisebben volt a váltó a lánc szalajtót,és ha hátrafelé tekertem a lánc felgyűrődött pedig meg olajoztam.
Menyibe fog kerülni ha itthon meg csinálom?
Itt a videó a bringámról: https://www.youtube.com/watch?v=VlkKQ3sZ20o
Első kerék:
álló helyzetben megmozgatod oldalra és mozog, akkor csapágyas, vagy kónuszos lett. Ha nyikorog menet közben, akkor elfogyott a kenés. A kónusz fogja a csapágygolyókat, amin gurul a kerék. Ha nincs elég zsír, ami biztosítsa a súrlódás minimalizálását, akkor kopnak a csapágy golyók és a kopásból keletkezett szennyezés tovább rongálja a golyókat végül annyira sérülnek a golyók, hogy nem fogják tartani a kereket és oldalra mozogni fog. Ha sokáig így használatban van, a tengely is sérülhet. Megoldás lehet
- Ha picit mozog oldalra, és nincs hangja, akkor kónuszon állítani, hogy picit jobban fogjon, de nem szorítson.
- Ha már rég óta csinálja, van hangja, vagy nagyon mozog oldalra, akkor csapágyazás kell. Ha spórolni akarsz , akkor csapágy golyók kiszedése, a tengely (esetleg golyók) tisztítása (benzinnel). Ha a golyók nem sérültek nagyon, akkor újra zsírozás és helyre rakás. Ha nem akarsz spórolni, akkor új csapágygolyókat teszel bele. Ha sérült a belső kónusz, akkor agy csere, ami gyakorlatilag drágább, mint egy teljes kerék csere, ha csak a külső sérült, akkor az olcsóbban cserélhető.
A középrész sem hangzott túl egészségesen, itt egy cikk róla: [link]
Ha a lánc nagyon nem akar forogni, darabos a mozgása, de még használni akarod, vedd le és tisztítsad meg. Mozgassad át. Majd olajozd be újra.
Ha CSAK hátra fele tekerésnél akad, akkor rosszul van beállítva a váltó, ekkor nem tud megfelelően felfutni a fogaskerékre a lánc és elakad.
A váltót is érdemes néha tisztítani és a rugókat zsírozni, forgó részit olajozni. (de a gumi abroncs ne kapjon zsírt se olajat, mert az kikezdi)
Ha csak csapágy golyó és új zsír kell, akkor az megvan olcsón (500-3000 minőségtől függően). Zsír az egyszerű gépzsír. Új kerék gyárilag fűzve 5-10 ezer. Új agy és kézi újrafűzés 8-15 ezer. A váltó tisztítása beállítása sem nagy költség, csak időbe kerül inkább.
Most már jó a bringám.
Köszi a segítséget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!